• Για πάνω από μισή ώρα, χάθηκε η εικόνα από το ραντάρ που εξυπηρετεί το «Διαγόρας»
Σύμφωνα με καταγγελία της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης ΥΠΑ» την Πέμπτη 22/08/2024, κατά τη διάρκεια περιόδου αυξημένης αεροπορικής κίνησης, περίπου στις 21:00 και για πάνω από μισή ώρα, χάθηκε η εικόνα από το ραντάρ που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Ρόδου, με συνέπεια ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας να γίνεται στα τυφλά, με βάση τις αναφορές θέσης των πιλότων!
Μιλώντας στη «δ» ο πρόεδρος του συλλόγου Εργαζόμενων Αεροναυτιλίας τού Αερολιμένα Ρόδου, Αντώνης Ελευθεριάδης, δήλωσε ότι χάρη στην εμπειρία και στον υψηλό επαγγελματισμό των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, κάθε βλάβη που παρουσιάζεται στα συστήματα και στα μηχανήματα αντιμετωπίζεται χωρίς να προκύπτει ζήτημα ασφάλειας και να αντιλαμβάνονται το πρόβλημα οι επιβάτες των αεροσκαφών. Δεν είναι όμως ο ρόλος των εργαζόμενων να υποκαθιστούν τις μηχανές. Αναλυτικότερα ο κ. Ελευθεριάδης δήλωσε τα εξής:
«Όλα αυτά τα προβλήματα τα έχουμε θέσει χιλιάδες φορές σε όλους τους υπουργούς εδώ και πάνω από 20 χρόνια. Δεν γίνονται οι αναβαθμίσεις, ούτε αγορές νέων συστημάτων. Φανταστείτε ότι το ραντάρ της Ρόδου είναι της δεκαετίας του ‘90. Το ραντάρ στον Αττάβυρο που δέχθηκε εμπρηστική επίθεση, δεν έχει επιδιορθωθεί ακόμη.
Καλός είναι ο τουρισμός. Θα πρέπει όμως να σκεφτόμαστε πως χρειάζεται να προσφέρουμε κάποιες ποιοτικές υπηρεσίες στον τουρίστα. Δεν τίθεται κανένα θέμα ασφάλειας των πτήσεων και των επιβατών. Οι εργαζομενοι στον τομέα αεροναυτιλίας είναι άριστα εκπαιδευμένοι. Διαθέτουμε την εμπειρία και μπορούμε να αντεπεξέλθουμε σε όποια δυσκολία προκύπτει. Δεν είναι εύκολη υπόθεση να ρυθμίζεις την κυκλοφορία με πεσμένα τα συστήματα, παρόλα αυτά λόγω της εκπαίδευσης και του υψηλού επαγγελματισμού, όποιο πρόβλημα και αν προκύπτει, δεν το αντιλαμβάνονται οι επιβάτες των αεροσκαφών».
Η κίνηση στο αεροδρόμιο της Ρόδου έχει ξεπεράσει φέτος κάθε προηγούμενο ρεκόρ (υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος της σεζόν θα έχουν διακινηθεί περίπου 6 εκατομμύρια επιβάτες), χωρίς να προκύψει το παραμικρό πρόβλημα με την εξυπηρέτηση των πτήσεων. Ένας προορισμός, όπως η Ρόδος που αποτελεί την …παχιά αγελάδα για το κεντρικό κράτος, θα πρέπει να πάρει πίσω ό,τι της αναλογεί, σημειώνει ο κ. Ελευθεριάδης.
«Η κίνηση παραμένει υψηλή. Καταρρίπτουμε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Η σεζόν πήγε καλά από άποψη αριθμών. Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό. Χρειάζεται να δούμε και κάποια άλλα πράγματα. Δεν μπορούμε να σκεφτόμαστε τι θα γίνει αν πέσει το ραντάρ, ή να χρειάζεται να επαναλάβω τρεις και τέσσερις φορές τις οδηγίες προς τον πιλότο επειδή η ακουστική των συστημάτων μας δεν είναι η καλύτερη δυνατή.
Δεν φτάνει το υψηλότατο επίπεδο των εργαζόμενων να καλύπτει τις αστοχίες των συστημάτων εσαεί. Κάποια στιγμή πρέπει να αντιληφθούν όλοι -και οι τοπικοί φορείς-… ότι η Ρόδος που αποτελεί την παχιά αγελάδα για το κεντρικό κράτος, ότι θα πρέπει να παίρνει πίσω ότι της αναλογεί, διαφορετικά θα πάψει να αποδίδει και να σημειώνει τα ρεκόρ που σημειώνει σε επίπεδο αφίξεων, εσόδων, κ.ο.κ.», είπε ο πρόεδρος των Εργαζόμενων Αεροναυτιλίας του Αερολιμένα Ρόδου κ. Ελευθεριάδης και πρόσθεσε ότι:
«Τα συστήματα είναι παλιά. Δεν χρήζουν πλέον ούτε επιδιόρθωσης, καθώς δεν υπάρχουν καν τα ανταλλακτικά στην αγορά. Έχουμε ενημερώσει για κάθε βλάβη και κάθε ζημιά όλες τις κυβερνήσεις και η αδιαφορία συνεχίζεται. Δεν μπορούμε όμως να κάνουμε κάτι άλλο εμείς από το να ενημερώνουμε και να πιέζουμε. Ακούμε μόνο ευχολόγια και επί της ουσίας δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε όλα αυτά τα χρόνια. Δεν μιλάμε για τρένα που τρέχουν με 200 χλμ. την ώρα. Μιλάμε για ταχύτητες 600-700 χλμ. την ώρα στον αέρα και 20-30 αεροπλάνα ταυτόχρονα στον αέρα. Μην ρίξουν μετά το φταίξιμο στον ανθρώπινο παράγοντα. Γιατί ο άνθρωπος έχει τα όριά του. Δεν μπορεί ο άνθρωπος να υποκαταστήσει τα μηχανήματα και κανένα μηχάνημα, κανένα σύστημα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον άνθρωπο.
Πρέπει και άνθρωπος και μηχανές να λειτουργούν ταυτόχρονα σε υψηλό επίπεδο. Αν κάτι από τα δύο χωλαίνει, τότε υπάρχει πρόβλημα. Μειώνεται η ασφάλεια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυξάνεται δραματικά ο κίνδυνος. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί αυτό να συμβαίνει επ΄αόριστον».