Ρεπορτάζ

Απορρίφθηκαν δύο αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων για αθέμιτο ανταγωνισμό του Συνδέσμου Ταξί

Με δύο αποφάσεις που εξέδωσε χθες το Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου με την διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων απορρίφθηκαν ισάριθμες αιτήσεις που υπέβαλε ο Σύνδεσμος Ταξί Ρόδου «Ενωση Αυτοκινητιστών Οχημάτων Δημόσιας Χρήσης Ρόδου» κατά μιας ΙΚΕ και μιας Ε.Ε. για αθέμιτο ανταγωνισμό.
Ο Σύνδεσμός αντιπροσωπεύει το σύνολο των αυτοκινητιστών Δημοσίας Χρήσης Οχημάτων, της Ρόδου και έχει 690 μέλη, εκ των οποίων 510 είναι ιδιοκτήτες ή συνιδιοκτήτες ΔΧΟ, ταξί, ενώ 180 μέλη του είναι προσωπικό που εργάζεται σε οχήματά του, επί τη βάσει σύναψης σχετικών συμβάσεων, με τους ιδιοκτήτες τους.
Στις αιτήσεις που υπέβαλε διατείνεται ότι η λειτουργία του, είναι διαχρονικά υποδειγματική και ανταποκρίνεται στο έπακρο στις ανάγκες των κατοίκων του νησιού και των επισκεπτών του, μέχρι που αίφνης διαπιστώθηκε η έναρξη δραστηριοποίησης και η σταθερή πρόθεση, απόσπασης της πελατείας του και συμμετοχής στην σχετική αγορά, από την εναγόμενη, που παραβιάζει τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας περί αθέμιτου ανταγωνισμού και καταστρατηγεί κάθε εκδοχή και έκφανση του αποδοτικού και υγιούς ανταγωνισμού.
Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι οι εναγόμενες πραγματοποιούν σε ωριαία βάση δρομολόγια, από ξενοδοχεία και προς την πόλη της Ρόδου και αντίστροφα, αντί της καταβολής συγκεκριμένου αντιτίμου.
Σε απόδειξη, χορηγούν στον επιβάτη απόδειξη πληρωμής-εισιτήριο ή έγγραφο αναγνώρισης δικαιώματος μεταφοράς (voucher), για το δρομολόγιο, στο οποίο θα επιβιβαστεί ο επιβάτης.
Τα δρομολόγια αφορούν μεταφορές και μόνο για τη διαδρομή από το ξενοδοχείο και προς την πόλη της Ρόδου και αντίστροφα, με σημείο αναφοράς ξενοδοχείο, από το οποίο εκκινούν τα λεωφορεία της εναγομένης.
Σύμφωνα με την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Τουρισμού η δυνατότητα μεταφοράς πελατών που διαμένουν σε ξενοδοχεία, από τουριστικά γραφεία, ρυθμίζεται από τις διατάξεις του ν. 393/1976 και 711/1977, όπως αυτές ισχύουν. Η σχετική μεταφορά όπως τονίζεται μπορεί να λάβει χώρα, μόνο στο πλαίσιο της κατάρτισης και υλοποίησης προγράμματος εκδρομών και περιηγήσεων.
Διατείνεται ο σύνδεσμος ότι παρέχουν υπηρεσίες που προσομοιάζουν και ευθέως ανταγωνίζονται τις υπηρεσίες που παρέχουν οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί της νήσου Ρόδου, σε περίοδο τουριστικής αιχμής και σε περιοχές με υψηλό ενδιαφέρον και μεγάλο πληθυσμό τουριστών που μετακινούνται, μειώνοντας τον κύκλο εργασιών τους, προκαλώντας τους σημαντική περιουσιακή ζημία και καθιστώντας δυσχερή την επαγγελματική τους επιβίωση.
Το δικαστήριο έκρινε ωστόσο ότι οι υπηρεσίες που παρέχονται δεν διεξάγονται με ωρολόγιο πρόγραμμα αλλά τυχαία τόσο για τη μετάβαση όσο και την επιστροφή, δεν ανταγωνίζονται ευθέως τις υπηρεσίες που παρέχουν τα ταξί ως μέσα μεταφοράς, καθώς όπως είναι γνωστό από την κοινή πείρα, τα ταξί μεταφέρουν επιβάτες που επιβιβάζονται κατόπιν κλήσης ή επιτόπιας κράτησης στο όχημα, εκτελούν δρομολόγιο κατόπιν σχετικής προφορικής εντολής και συμφωνίας από τον επιβάτη-πελάτη τους ο οποίος ορίζει τόσο τον ακριβή χρόνο μετάβασης της αρεσκείας του όσο και το ακριβές σημείο αποβίβασης, χωρίς να υπάρχει σχετική συμφωνία παρά μόνο κατ’εξαίρεση για την επιστροφή του στο σημείο αφετηρίας.
Περαιτέρω δεν πιθανολογήθηκε οικονομικό ή ανταγωνιστικό προβάδισμα των καθ’ων έναντι των ταξί τουλάχιστον, δεδομένης της ανάγκης προκράτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας πακέτου εκδρομής συγκεκριμένου ωραρίου και προορισμού με επιστροφή, χωρίς τη δυνατότητα αλλαγών αρεσκείας του επιβάτη στη διαδρομή είτε ως προς το χρόνο, είτε ως προς το σημείο αποβίβασης, σε αντίθεση με τα ταξί που όλες οι παράμετροι της συμφωνίας καθορίζονται από τον πελάτη, ενώ το αντίτιμο της διαδρομής ταξί δεν είναι προκαθορισμένο, αλλά προκύπτει βάσει της ένδειξης του ταξίμετρου πλην εξαιρέσεων σε προκαθορισμένα δρομολόγια.
Έτι περισσότερο κρίθηκε πως ουδεμία οικονομική ζημία των ταξί κατά τη θερινή τουριστική περίοδο του 2024 ως αποτέλεσμα ανταγωνιστικής δραστηριότητας μπορεί να πιθανολογηθεί, καθώς ο οικονομικός κύκλος εργασιών των Ε.Δ.Χ ταξί στη Ρόδο τη θερινή περίοδο είναι σημαντικά μεγάλος, η εύρεση δε οχήματος ταξί προς μεταφορά είναι ιδιαιτέρως δυσχερής την περίοδο αυτή καθώς τα διαθέσιμα οχήματα δεν επαρκούν για τις ανάγκες των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού, τη δε χειμερινή περίοδο τα περισσότερα οχήματα ταξί διακόπτουν τη δραστηριότητά τους, καθώς λειτουργούν εποχιακά τους κερδοφόρους μήνες, τα ίδια τα συνδικαλιστικά τους όργανα επιπλέον, επιχειρηματολογούν και εμμένουν πανελληνίως στη μη απελευθέρωση της έκδοσης νέων αδειών που θα επέλυαν το πρόβλημα του περιορισμένου αριθμού οχημάτων ταξί και στην περιοχή της Ρόδου όπου ο πληθυσμός και οι ανάγκες τους θερινούς μήνες δεν έχει καμία συνάφεια με τον αριθμό μόνιμων κατοίκων, όπως είναι γνωστό από την κοινή πείρα.
Ο σύνδεσμος εκπροσωπήθηκε από την κ. Μητσού και οι εταιρείες από τους κ.κ. Δήμο Μουτάφη και Στέργο Λεβέντη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου