Γκάζι για νέα επενδυτικά σχέδια είναι έτοιμη να πατήσει στην Ελλάδα η Volkswagen η οποία ήδη σχεδιάζει την νέα φάση του πράσινου project της Αστυπάλαιας ενώ δηλώνει ανοιχτή και για νέα επενδυτικά σχέδια στην Ελλάδα.
Στις αρχές Ιουνίου του 2021, ξεκίνησε και επίσημα το project μετατροπής της Αστυπάλαιας σε «έξυπνο» και αειφόρο (sustainable) νησί. Το Volkswagen Group κατέθεσε την πρόταση, το ελληνικό κράτος την αποδέχθηκε και το εγχείρημα ξεκίνησε.
Πλέον το project Αστυπάλαια συμπλήρωσε πάνω από τρία χρόνια βάζοντας για τα καλά το νησί των Δωδεκανήσων στον παγκόσμιο «χάρτη», με το πρωτοπόρο project να διανύει πάνω από… 500.000 χιλιόμετρα.
Stephan στο ΟΤ FORUM: Θετικά τα αποτελέσματα από το project της Αστυπάλαιας
Για την επιτυχία του πειράματος της Αστυπάλαιας και την ελκυστικότητα της Ελλάδας ως επενδυτικό προορισμό για την Volkswagen, μίλησε στο στούντιο του ΟΤ ο Maik Stephan, Head of Business Development του ομίλου Volkswagen, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ.
«Τρία χρόνια πριν όταν ξεκινήσαμε το project στην Αστυπάλαια μαζίμε την ελληνική κυβέρνηση, η ιδέα ήταν να μεταμορφώσουμε το σύστημα μετακίνησης σε ένα ευφυές σύστημα κινητικότητας. Ηπρόσκληση απέδωσε και τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά», πρόσθεσε ο κ. Stephan.
Τρεις πυλώνες
Για την υλοποίηση του project ο όμιλος Volkswagen πάτησε σε τρεις πυλώνες. «Αρχικά εστιάσαμε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε ένα μικρό νησί με μικρό αριθμό αυτοκινήτων λόγω λίγων αυτοκινήτων, σκεφτήκαμε ότι ήταν καλή ιδέα για μετατροπή τους σε ηλεκτρικά, παρέχοντας τα αντίστοιχα οχήματα, όπως και τις υποδομές φόρτισης».
Παράλληλα δόθηκαν επιλογές κινητικότητας. «Για παράδειγμα, λεωφορεία που μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν κάτοικοι και τουρίστες χωρίς εκπομπές, ενώ προωθήσαμε και την κοινή χρήση αυτοκινήτων, όπως και την παροχή επιλογής ηλεκτρικού σκούτερ και λεωφορείων. Όλα αυτά μέσα από μια εφαρμογή στην οποία μπορεί κάποιος να επιλέξει τι θέλει να οδηγήσει», πρόσθεσε ο κ. Stephan.
«Σήμερα ξέρουμε πως πάνω στο νησί έχουν διανυθεί περισσότερα από 500.000 χιλιόμετρα. Η Αστυπάλαια βεβαίως έχει καταλήξει πολύ πιο high tech ακόμη και από την Αθήνα, ενώ υπάρχει και πολύ μεγάλος βαθμός αποδοχής από το κοινό καθώς παρέχονται οχήματα ακόμη και μέχρι τα 2 τα ξημερώματα. Ενδεικτικό της αποδοχής είναι ότι κάποιες μέρες όπως οι Κυριακές, έχουμε περισσότερες από 500 τέτοιες διαδρομές», εξήγησε ο κ. Stephan.
Σύμπραξη με το πανεπιστήμιο Αιγαίου
Αναφέρθηκε επίσης στη συνεργασία του ομίλου της Volkswagen με το πανεπιστήμιο Αιγαίου και ένα ακόμη στη Σκωτία για συνεντεύξεις με ντόπιους και τουρίστες προκειμένου να αποτυπωθεί πόσο έχει γίνει αποδεκτός αυτός ο μετασχηματισμός. «Οι άνθρωποι ήταν όντως πολύ διστακτικοί στην αρχή», διευκρίνισε ο κ. Stephan. «Αναρωτιόντουσαν γιατί ερχόταν ο όμιλος να κάνει κάτι τέτοιο. Σήμερα τρία χρόνια μετά, το βλέπουν πολύ θετικά. Για παράδειγμα, οι υπηρεσίες που παρέχονται θεωρούνται ως θετική εξέλιξη από το 79% των ερωτώμενων. Ένας στους 3 χρησιμοποιούν την AstyBus, ενώ το 55% των τουριστών θέλουν να επιστρέψουν στην Αστυπάλαια ακριβώς λόγω αυτών των υπηρεσιών».
«Δεν αρκούν μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» – Στο παιχνίδι η καθαρή ενέργεια
Σχετικά με τον τρίτο πυλώνα του project του ομίλου Volkswagen στην Αστυπάλαια, ο κ. Stephan αναφέρθηκε στο ότι δεν αρκούν μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Μέχρι πρότινος χρειαζόταν πολύ μεγάλη κατανάλωση ντίζελ για τον ηλεκτρισμό αυτό και με το δεδομένο πως η Αστυπάλαια δεν συνδέεται με το κεντρικό σύστημα της χώρας, σκεφτήκαμε ότι αποτελεί ιδανικό πεδίο ώστε να φτάσουμε το 85% του ηλεκτρισμού να προέρχεται μόνο από την ηλιακή ενέργεια και τις ανεμογεννήτριες. Θα καταφέρουμε έτσι να έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με σύγχρονη οργάνωση και πράσινη ενέργεια».
Και νέα επενδυτικά σχέδια στον ορίζοντα
Το σχέδιο αυτό βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης, σύμφωνα με τον κ. Stephan. «Έχουμε μάθει τόσα πολλά από το feedback από τα πανεπιστήμια και τις παρατήσεις μας που βλέπουμε πως είναι εύκολο να μεταφερθεί και σε άλλα νησιά. Και το κυριότερο μάθαμε πώς μπορεί να υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο με τη συμβολή των ιθυνόντων, των δήμων, της κυβέρνησης, των φορέων και των ιδιωτών. Όταν συνεργάζονται τότε μπορούν να υπάρχουν θετικά αποτελέσματα και να μεταφερθούν και αλλού».
«Συζητάμε ήδη με την ελληνική κυβέρνηση και άλλα έργα σαν της Αστυπάλαιας», αποκάλυψε στο στούντιο του ΟΤ ο κ. Stephan. «Είμαστε ανοιχτοί σαν όμιλος να γίνει κάτι παρόμοιο, γιατί αξίζει πραγματικά να προσπαθήσουμε περισσότερο καθώς προσφέρει μόνο θετικά στους ανθρώπους που ζουν στα νησιά, με τους τουρίστες να επισκέπτονται ξανά και περισσότερο τα νησιά αυτά και το περιβάλλον προστατεύεται», σημείωσε.
Σχετικά δε με τη δυνατότητα μεταφοράς του εγχειρήματος σε μία πόλη, ο κ. Stephan εμφανίστηκε αισιόδοξος. «Είναι εφικτό κάτι τέτοιο. Επιλέξαμε ένα μικρό νησί γιατί όλα τα μεγέθη ήταν μικρά, λίγοι κάτοικοι -μόλις 1.300-, λίγα αυτοκίνητα και απουσία σύνδεσης με το ηλεκτρικό δίκτυο κι έτσι πέτυχε το πείραμα. Ένα project για τη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα θα είναι πιο περίπλοκο αλλά όχι αδύνατο», εξήγησε.
«Ελκυστικός προορισμός»
«Η Ελλάδα είναι ελκυστικός προορισμός για επενδύσεις», τόνισε ο κ. Stephan. «Πριν από τρία χρόνια είπαμε με τον κ. Μητσοτάκη να κάνουμε το πείραμα στην Αστυπάλαια, ώστε να δούμε τι θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε 20-30 χρόνια. Από το έργο αυτό διαπιστώσαμε ότι μπορεί να υπάρξει αποδοτική συνεργασία με την κυβέρνηση. Και από τόσες συμπράξεις που έχουμε σε διάφορα μέρη του κόσμου, δεν θυμάμαι ποτέ τόσο παραγωγική και αποδοτική συνεργασία με την τοπική κυβέρνηση», υποστήριξε.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας περνάει δύσκολες μέρες στην Γερμανία εξετάζοντας ακόμα και την αδιανόητη για άλλες εποχές επιλογή του κλεισίματος εργοστασίων, σε μια προσπάθεια μείωσης των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας.
Η διοίκηση αναζητά τρόπους να εξοικονομήσει 10 δισ. ευρώ έως το 2026, προκειμένου ο όμιλος να αποφύγει τα χειρότερα. Χθες η Volkswagen ανακοίνωσε πως θα βάλει τέλος στη συμφωνία εγγύησης της απασχόλησης για τους εργαζομένους της στα εργοστάσιά της στη Γερμανία, επισφραγίζοντας την ρήξη με τα συνδικάτα και ανοίγοντας τον δρόμο για απολύσεις..
Πηγή: .ot.gr