Για τις αρμοδιότητές της (με σημείο αιχμής την Καθαριότητα) μιλάει σήμερα στη «δημοκρατική» η αντιδήμαρχος κα Τσαμπίκα Κιαχαγιά – στο πρόσωπο της οποίας, πρόσφατα, ο δήμαρχος κ. Αντώνης Καμπουράκης ανανέωσε την εμπιστοσύνη του. «Σε ό,τι αφορά την Καθαριότητα, θεωρώ ότι πλέον γίνεται δουλειά στο σύνολο του νησιού» αναφέρει, καλώντας τους πολίτες σε όλο το νησί, σε κάθε ενότητα και στις κοινότητες να γίνουν αρωγοί της όλης προσπάθειας, αλλά και σύμμαχοι σε αυτό επικοινωνώντας με τις υπηρεσίες και υποβάλλοντας τα αιτήματά τους.
• Κυρία Κιαχαγιά, πρόσφατα ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης, ανανέωσε την εμπιστοσύνη του στο πρόσωπό σας και σας ανέθεσε τα καθήκοντα της Αντιδημαρχίας Επιχειρησιακής Λειτουργίας & Καθημερινότητας του Πολίτη. Μιλήστε μας για το αντικείμενό σας.
Με αφορμή την σημερινή μας συνέντευξη, κατ αρχάς θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στον δήμαρχο, για την μεγάλη τιμή που μου έκανε όχι μόνο να μου εμπιστευθεί μια θέση ευθύνης πριν ένα χρόνο που αναλάβαμε την διοίκηση του Δήμου μας, αλλά και να την ανανεώσει για τους επόμενους δεκατέσσερις μήνες. Διαβάζοντας κανείς «Καθημερινότητα του Πολίτη», καταλαβαίνει ότι πρόκειται για ένα πολυσύνθετο όρο. Παρόλο που η κύρια αρμοδιότητα και ευθύνη που έχω αναλάβει, αφορά στην καθαριότητα, παράλληλα, σε συνεργασία με τους αρμόδιους θεματικούς ή χωρικούς αντιδημάρχους, εντεταλμένους συμβούλους, προέδρους Επιχειρήσεων του Δήμου και προέδρους Κοινοτήτων, γίνεται συντονισμός για την επίλυση και των υπολοίπων θεμάτων που διαπιστώνουμε και καταγράφουμε από τις εποπτείες μας ότι απασχολούν τους πολίτες ή και αιτημάτων που καταλήγουν στην Υπηρεσία μας. Όπως αντιλαμβάνεστε η καλή συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων είναι το κλειδί για την επίτευξη του κοινού μας στόχου. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα, δύσκολη και άκρως απαιτητική αρμοδιότητα, μια και έχει να κάνει με υπηρεσίες που σχετίζονται άμεσα με τον πολίτη. Δεν σας κρύβω δε ότι από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μεγάλος όγκος δουλειάς προερχόμενος από προηγούμενες διοικήσεις. Έχουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε πληγές του παρελθόντος και ταυτόχρονα να διορθώσουμε αυτές που διαρκώς προκύπτουν. Όπως αντιλαμβάνεστε, απαιτείται χρόνος προκειμένου να υπάρξουν θεαματικές αλλαγές. Είμαι αισιόδοξη όμως, αφού ένα χρόνο τώρα, με τις όποιες δυσκολίες είχαμε να αντιμετωπίσουμε λόγω της πανδημίας που πλήττει όλο τον πλανήτη και αναπόφευκτα και τον τόπο μας, ήδη φαίνονται δείγματα της δουλειάς μας.
• Κατά την άποψή σας, ποια είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στο νησί της Ρόδου στην καθημερινότητά τους; Ποια είναι ψηλά στις απαιτήσεις και στα αιτήματά τους;
Τα προβλήματα που καταγράφουμε διαφοροποιούνται όχι μόνο από Ενότητα σε Ενότητα, αλλά και μεταξύ κοινοτήτων ακόμα. Για παράδειγμα στην πόλη κατά κύριο λόγο αλλά και στις μεγάλες κοινότητες δεσπόζει το πρόβλημα του κυκλοφοριακού και των θέσεων στάθμευσης. Ύδρευση και αποχέτευση είναι εξίσου σημαντικά και χρήζουν άμεσης επίλυσης. Η καθαριότητα είναι ένα μεγάλο επίσης ζήτημα, καθώς και οι κακοσυντηρημένοι δρόμοι, ο ελλιπής δημοτικός φωτισμός, κυρίως σε γειτονιές της πόλης όπως είναι για παράδειγμα η Μητρόπολη, που μετά την υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ, δεν προβλέφθηκε πως θα φωταγωγηθούν οι γειτονιές, ένα θέμα που έντονα μας απασχόλησε με την ανάληψη των καθηκόντων μας. Τέλος οι υπηρεσίες πρασίνου, δηλαδή ευπρεπισμός πάρκων, κλαδέματα δέντρων κλπ, και πολλά άλλα ζητήματα που καθημερινά καταλήγουν ως αιτήματα σε εμάς. Για όλα τα παραπάνω έχουμε ήδη δώσει δείγματα γραφής, για την πρόθεσή μας να τα επιλύσουμε, και καθημερινά εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.
• Ποιος είναι ο σχεδιασμός και προγραμματισμός σας για να βελτιωθεί η καθημερινότητα του πολίτη στην πόλη της Ρόδου;
Αρχικά αυτό που θέσαμε ως προτεραιότητα είναι το νοικοκύρεμα των υπηρεσιών.
Μέσω ιδίων πόρων αλλά και από επιδοτούμενα προγράμματα που τρέχουν την περίοδο αυτή από το Υπουργείο Εσωτερικών (ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ), προωθούμε την σύνταξη μελετών έργων, παροχής υπηρεσιών, αλλά και την ανανέωση των οχημάτων – μηχανημάτων, απαραίτητων εργαλείων για την παροχή υπηρεσιών που συμβάλλουν στην βελτίωση της καθημερινότητας και την ποιότητας ζωής που αρμόζει στους κατοίκους του Δήμου μας πρωτίστως, αλλά και στους επισκέπτες που μας επιλέγουν ως προορισμό για τις διακοπές τους.
• Θα ήθελα το σχόλιό σας για την καθαριότητα. Ποια είναι η εικόνα στις δημοτικές ενότητες και στα χωριά;
Σε ό,τι αφορά την Καθαριότητα, θεωρώ ότι πλέον γίνεται δουλειά στο σύνολο του νησιού. Παράλληλα με την πραγματοποίηση των καθημερινών παρεχόμενων υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων, ανακυκλώσιμων συσκευασιών, ογκωδών αντικειμένων, χειροκίνητης σάρωσης, αρχίσαμε μηχανοκίνητη σάρωση δρόμων συστηματική πλύση των κάδων, καθαρισμό με πλυστικά μηχανήματα των κοινόχρηστων χώρων και στάσεων λεωφορείων, στο σύνολο του νησιού, από συνεργεία του Δήμου μας.
Έμφαση επίσης έχει δοθεί στον καθαρισμό άτυπων χωματερών που έχουν δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια.
Επιπρόσθετα, από την πρώτη στιγμή εμφάνισης του Covid-19, και συντασσόμενοι στις απαιτήσεις και οδηγίες του δημάρχου μας κυρίου Αντώνη Καμπουράκη, προβήκαμε στην συστηματική και συνεχή απολύμανση δημόσιων χώρων, καθώς και σε οποιοδήποτε σημείο κρίθηκε απαραίτητο για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των εισόδων του νησιού (Αεροδρόμιο – Λιμάνι) και τους Εξωτερικούς χώρου του Νοσοκομείου Ρόδου.
Οι προσδοκίες- απαιτήσεις μας είναι βέβαιο πως είναι πολύ περισσότερες. Δεν είναι η Ρόδος που παραλάβαμε, η Ρόδος που μας αξίζει. Χρειάζεται συνεχής και μεγάλος αγώνας και προς το παρόν είμαστε υποχρεωμένοι να πορευτούμε με όποια μέσα μας “προίκισε” η προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Για την ώρα παλεύουμε να βελτιώσουμε όσο μπορούμε την γενικότερη εικόνα του νησιού αξιοποιώντας τους εργαζόμενους μας και τον γερασμένο και ελλιπή στόλο μηχανημάτων που παραλάβαμε. Αξίζει να επισημάνουμε ότι καθοριστικό ρόλο για την επίτευξη των προσδοκιών μας θα παίξει η επίδειξη ατομικής ευθύνης από τους πολίτες. Είμαστε στη φάση σύνταξης επικαιροποιημένου κανονισμού καθαριότητας, καθώς και δράσεων για την ορθή ενημέρωση των πολιτών σε ότι αφορά τόσο τα δικαιώματα όσο και τις υποχρεώσεις τους.
Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω, ότι οποιαδήποτε γόνιμη κριτική ή σύσταση, βοηθάει το έργο μας. Ο κάθε πολίτης μπορεί να γίνει αρωγός και σύμμαχος της προσπάθειάς μας. Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες υποδείξεων για διάφορα θέματα, είτε μέσω κλήσεων στην Διεύθυνση Καθαριότητας, είτε μέσω της εφαρμογής καταγραφής αιτημάτων του Δήμου, είτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα τηλέφωνα στα οποία οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν για την υποβολή των αιτημάτων τους είναι: 22410 21909 και 22410 77600.