Τα πελώρια κατάρτια του, τα οποία είναι τα μεγαλύτερα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ από ανθρακονήματα με το μεσιανό να φθάνει τα 100 μέτρα, προστατεύοντας το σκάφος από τυφώνα κατηγορίας 2! Ξεχώριζαν, καταπλήσσοντας όσους κατέβαιναν προς τον Φαληρικό όρμο από την Εθνική, την περασμένη εβδομάδα. Το θεόρατο σε κάθε του διάσταση και συνάμα αλλόκοτο «Sailing Yacht A», νηολογίου Χάμιλτον Βερμούδων, έχει μήκος 142,8 μέτρα είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία του και ανήκει στον Ρώσο βιομήχανο και φιλάνθρωπο Αντρέι Μελνιτσένκο με περιουσία 21,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τη λίστα Forbes.
Είχε αγκυροβολήσει αρόδου ανοιχτά της μαρίνας Αθήνων (Φαλήρου) αφού λόγω του όγκου του δεν μπορούσε να δέσει σε καμία μαρίνα της Αττικής. Το συγκεκριμένο ιστιοφόρο, το μεγαλύτερο στον κόσμο στο είδος του, βρίσκεται στη χώρα μας από τις αρχές καλοκαιριού μεταφέροντας τον ιδιοκτήτη και τους φίλους του στα νησιά του Αιγαίου και του Ιουνίου. Από την Κέρκυρα και την Κεφαλονιά, μέχρι τις Σποράδες, τις Κυκλάδες, το Φάληρο και μετά πάλι στις Κυκλάδες για να καταλήξει στα Δωδεκάνησα, το θηριώδες ιστιοπλοϊκό-θωρηκτό του ολιγάρχη Αντρέι Μελνιτσένκο, καταπλήσσει τους πάντες στο πέρασμά του. Μέχρι και το πρωινό της περασμένης Παρασκευής το σκάφος, σύμφωνα με το marinetraffic, βρισκόταν ανοιχτά της Ρόδου.
Ο 49χρονος Μελνιτσένκο επιστήθιος ενός άλλου Ρώσου μεγιστάνα του Ρομάν Αμπράμοβιτς έκανε παραγγελία το 2011 για την ναυπήγηση του τρικάρτατου σκαριού ξοδεύοντας τουλάχιστον 430 εκατομμύρια δολάρια. Το όνομά του ένα «ξερό» Α το οποίο είναι το αρχικό γράμμα του ονόματος Αλεξάνδρα, της συζύγου του Αντρέι Μελνιτσένκο. Είναι το δεύτερο σκάφος του Ρώσου κροίσου με αυτό το όνομα. Έχει προηγηθεί η ναυπήγηση του motor yacht A το 2008 το οποίο δημοσιογράφος των «Times» είχε χαρακτηρίσει τότε ως το ασχημότερο σκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ, χωρίς όμως αυτός ο χαρακτηρισμός να αγγίξει το Ρώσο επιχειρηματία.
Η απαρχή του πιο εντυπωσιακού ιστιοφόρου που έχει κατασκευαστεί ποτέ έγινε τον Μάρτιο 2011 όταν ο Ρώσος μεγιστάνας και το γερμανικό ναυπηγείο Nobiskrug, υπέγραψαν το συμφωνητικό για την κατασκευή του 142,8 μέτρων σκάφους. Τον σχεδιασμό ανέλαβε, ο Γάλλος Φίλιπ Στάρκ, από τους πλέον καταξιωμένους σχεδιαστές, ο οποίος είχε σχεδιάσει και το πρώτο σκάφος του Μελνιτσένκο το motor yacht A. Το πρώτο πράγμα που έκανε το Στάρκ ήταν να ζωγραφίσει στο λευκό χαρτί του μια γάστρα η οποία θα αποτελούσε την άτρακτο του σκάφους. Στη συνέχεια μπήκαν τα θεόρατα κατάρτια ενώ αποφασίστηκε να μπει ένα ενιαίο εξωτερικό κέλυφος το οποίο περικλείει το σκάφος και διαγράφει την απόκοσμη, αινιγματική του σιλουέτα.
Tο «Α» διαθέτει 8 καταστρώματα που συνδέονται με ανελκυστήρες και κυλιόμενες κλίμακες. Διαθέτει τζακούζι και πισίνα, ενώ έχει προβλεφθεί χώρος στάθμευσης για τέσσερις βοηθητικές λέμβους (επίσης σχεδιασμένες από τον Σταρκ), τζετ σκι, χόβερκραφτ, αυτοκίνητα κ.λπ., ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει και ελικοδρόμιο. Όσον αφορά τις δυνατότητες ψυχαγωγίας, παντού μέσα στο σκάφος έχουν τοποθετηθεί διακριτικά δεκάδες ηχεία και περίπου 25 οθόνες τηλεόρασης, πολλές από τις οποίες μπορεί εύκολα ο επισκέπτης να τις περάσει για απλούς καθρέφτες.
Μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 16 άτομα ενώ το 54μελές πλήρωμα φροντίσει για την άψογη διαμονή του ιδιοκτήτη και των φίλων του. Από πιο εντυπωσιακά και ίσως μοναδικά στοιχεία στο ιστιοφόρο είναι ότι στο κύτος του «Α», στο ουραίο του τμήμα, οι επιβάτες έχουν τη μοναδική τύχη να παρατηρούν το θαλάσσιο περιβάλλον κάτω από τις προπέλες και μέσα από κρύσταλλα υψηλής αντοχής, τα οποία έχουν αντικαταστήσει μεγάλο μέρος του μετάλλου που σε ένα συμβατικό σκάφος θα είχε χρησιμοποιηθεί στο συγκεκριμένο σημείο για λόγους δομικής σταθερότητας.
Η κρεβατοκάμαρα του ιδιοκτήτη σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, διαθέτει περιστρεφόμενο κρεβάτι για μια εμπειρία 360 μοιρών μέσα στο υγρό στοιχείο, κάτι που είχε δοκιμαστεί και στο «Motor Yacht A», το προηγούμενο mega yacht του Ρώσου μεγιστάνα. Για λόγους ασφαλείας, τέλος, οι πόρτες από δωμάτιο σε δωμάτιο ανοίγουν μόνο με αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος.
Στην 6χρονη ζωή του ιστιοφόρου «Α» έχουν καταγραφεί και κάποια ευτράπελα, που όμως ο Μελνιτσένκο δεν θέλει να θυμάται. Όπως εκείνο τον Φεβρουάριο του 2017, όταν το Sailing Yacht A κατασχέθηκε στο Γιβραλτάρ καθώς το γερμανικό ναυπηγείο Nobiskrug ισχυριζόταν ότι του οφείλονταν 15,3 εκατομμύρια δολάρια. Συγκεκριμένα στα έγγραφα που κατατέθηκαν για τη «σύλληψη» του σκάφους η εταιρεία υποστήριζε ότι της οφείλονται 9,8 εκατ. ευρώ εκπρόθεσμων πληρωμών ενώ άλλα 5,5 εκατ. ευρώ οφείλονται σε υπεργολάβους.
Εκπρόσωπος του Μελνιτσένκο χαρακτήρισε τότε, την ενέργεια αυτή ως απίστευτη για μια εταιρεία του μεγέθους της Nobiskrug. Σύμφωνα με τον ίδιο «το τεχνικό πρόβλημα» θα λυθεί μέσα σε λίγες ημέρες και «το δυσάρεστο επεισόδιο» θα λήξει, όπως και έγινε. Και ένα ακόμη ευτράπελο που έχει καταγραφεί ήταν τον περασμένο Απρίλιο έξω από τις ακτές της Γαλικίας στην Ισπανία, όταν ο καπετάνιος ενός μικρού ιστιοπλοϊκού, μη μπορώντας να το ελέγξει εξαιτίας των ανέμων και των ρευμάτων της θάλασσας έπεσε πάνω στο θεόρατο ιστιοφόρο του Ρώσου.
Who is who
Γιος καθηγητή φυσικής γεννήθηκε στη Ρωσία στις 8 Μαρτίου 1972. Μεγαλώνοντας ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του και σπούδασε φυσική στο κρατικό Πανεπιστήμιο της Ρωσίας, ενώ αποφοίτησε από την Ακαδημία Οικονομικών του Πλεκάνωφ με ειδίκευση στα οικονομικά και στις πιστώσεις. Ευτυχώς γι’αυτόν, δεν συνέχισε την οικογενειακή παράδοση και να γίνει και αυτός καθηγητής φυσικής, ούτε καθηγητής οικονομικών. Μαζί με κάποιους συμμαθητές του προχώρησαν και εξασκήθηκαν πάνω σε πληροφοριακά συστήματα που αφορούσαν κυρίως χρηματοοικονομικές συναλλαγές. Αυτό του έδωσε τη δυνατότητα ώστε το 1993 να ιδρύσει την πρώτη ιδιωτική Τράπεζα στη Ρωσία, την MDM Bank. Λίγο αργότερα θα γνωρίσει και θα συνεργαστεί με τον τωρινό φίλο του Ρόμαν Αμπράμοβιτς. Η Τράπεζα του Μελιντσένκο θα διαχειριζόταν τα κεφάλαια του Αμπράμοβιτς.
Το 1998 ο Αντρέι μπαίνει δυναμικά στο χώρο της ενέργειας. Συνεργάζεται με τον Σεργκέι Ποπόφ ο οποίος ήταν έμπορος μετάλλων. Μέσα σε δυο χρόνια ξεκινούν τη δική τους αυτοκρατορία. Μαζί με τον Σερκέι δημιούργησαν (εκτός της Eurochem), την Siberian Coal and Energy Company (SUEK, Σιβηριανή εταιρεία άνθρακα και ενέργειας) και την TMK, την μεγαλύτερη Ρώσικη εταιρεία κατασκευής και εξαγωγών ατσάλινων σωλήνων, η οποία σήμερα είναι πλέον ο αποκλειστικός προμηθευτής του Ρωσικού κράτους για σωλήνες αγωγών αερίου και πετρελαίου.
Δεν είναι όμως οι επιχειρηματικές του δραστηριότητες που τον έκαναν γνωστό στον κόσμο όλο όσο ο κοσμικός του γάμος με το μοντέλο Αλεξάνδρα Νίκολικ το 2005. Οι δυο τους γνωρίστηκαν το 2003 όταν η Αλεξάνδρα ήταν αναγνωρισμένο μοντέλο σε μια εκδήλωση όπου είχαν παραβρεθεί αρκετοί Ρώσοι νεόπλουτοι. Ο έρωτας ήταν κεραυνοβόλος και μέσα σε δυο χρόνια αποφάσισαν να παντρευτούν.
Ο γάμος τους έγινε στη Γαλλική Ριβιέρα το Σεπτέμβριο του 2005 με εκατοντάδες καλεσμένους. Το highlight της βραδιάς όμως ήταν τα περισσότερα από 5 εκατ. δολάρια που ξόδεψε ο Ρώσος μεγιστάνας ώστε να εξασφαλιστεί η εμφάνιση σούπερ σταρ της ποπ, όπως η αείμνηστη Γουίτνεϊ Χιούστον, οι Χούλιο και Ενρίκε Ιγκλέσιας, καθώς και η Κριστίνα Αγκιλέρα.
Μετά από ένα χρόνο περίπου όταν η Αλεξάνδρα γιόρταζε τα τριακοστά γενέθλιά της ο Αντρέι κάλεσε έναντι 1,3 εκατομμυρίων δολαρίων την Τζένιφερ Λοπέζ για να τραγουδήσει στο πάρτι. Ενώ το Σεπτέμβριο του 2008 ο Αντρέι έκανε δώρο στην Αλεξάνδρα, για τα τρία χρόνια γάμου, το σούπερ γιωτ «Α» με το οποίο έκαναν κρουαζιέρα στη Μεσόγειο. Σε εκείνη τη γαμήλια επέτειο μεταξύ των καλεσμένων ήταν ο Λέβι Κράβιτζ αλλά και ο Ντέιβιντ Μπέκαμ.
protothema.gr