Μέχρι τα τέλη της χρονιάς – αρχές του 2022 αναμένεται να έχει εξασφαλίσει η «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.» τις απαιτούμενες εγκρίσεις για να ξεκινήσει την υλοποίηση επένδυσης της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ με αντικείμενο την αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, τη δημιουργία νέων χρήσεων, αλλά και την ανάπτυξη κατοικιών στη μαρίνα Ρόδου.
Μέχρι τα τέλη της χρονιάς – αρχές του 2022 αναμένεται να έχει εξασφαλίσει η «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.» τις απαιτούμενες εγκρίσεις για να ξεκινήσει την υλοποίηση επένδυσης της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ με αντικείμενο την αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, τη δημιουργία νέων χρήσεων, αλλά και την ανάπτυξη κατοικιών στη μαρίνα Ρόδου. Το τουριστικό λιμάνι επισκέφθηκαν την περασμένη Παρασκευή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης και ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι επίκειται η οριστικοποίηση ορισμένων κρίσιμων παραμέτρων του έργου, όπως το χρονικό διάστημα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης. Ως εκ τούτου, το προσεχές διάστημα αναμένεται, μεταξύ άλλων, η γνωμοδότηση της επιτροπής τουριστικών λιμένων για την τροποποίηση της χωροθέτησης της μαρίνας Ρόδου, όπως και η έγκριση του έργου από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων.
Η μαρίνα Ρόδου διαθέτει ισχυρές αναπτυξιακές προοπτικές που συνδέονται με την ισχυρή τουριστική ζήτηση που συγκεντρώνει το Νησί των Ιπποτών. Είναι ενδεικτικό ότι φέτος η κίνηση στο τουριστικό λιμάνι, που διαθέτει 450 θέσεις ελλιμενισμού, ενδέχεται να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019, λόγω και της επέκτασης της τουριστικής περιόδου στο νησί μέχρι τα τέλη του μήνα.
Σχεδιάζεται η αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και η δημιουργία νέων χρήσεων.
Με τα δεδομένα αυτά, το φθινόπωρο του 2019, fund που ανήκει σε Ελληνα ομογενή, στο πλαίσιο της διαχείρισης από τη Eurobank μη εξυπηρετούμενου ανοίγματος άνω των 40 εκατ. ευρώ της παραχωρησιούχου εταιρείας, αγόρασε τον δανεισμό της «Μαρίνες Ρόδου» αποτελώντας, με τον τρόπο αυτό, τον βασικό μέτοχό της. Εκτοτε, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το fund έχει επενδύσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ με στόχο και τη στήριξη της δραστηριότητας της μαρίνας εν μέσω των lockdowns το 2020 και το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Από την έναρξη της παραχώρησης της μαρίνας Ρόδου μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί περίπου 40 εκατ. ευρώ, ενώ οι νέες επενδύσεις της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ θα πραγματοποιηθούν κλιμακωτά σε ορίζοντα αρκετών ετών. Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να ξεκινήσει η δεύτερη φάση παραχώρησης που είναι προϋπολογισμού της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ και αφορά λιμενικά έργα, δηλαδή την αναβάθμιση του προσήνεμου μόλου και του παραλιακού κρηπιδώματος, με στόχο η μαρίνα να καταστεί ασφαλέστερη και να είναι δυνατόν να λειτουργήσει καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Εκτιμάται ότι τα έργα αυτά, που προγραμματίζονται από το 2017, θα προσθέσουν 150-180 θέσεις ελλιμενισμού, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των θέσεων σε έως 750. Για τη δεύτερη φάση του έργου, η εταιρεία επιδιώκει να επενδύσει ακόμη 130 εκατ. ευρώ για την κατασκευή, μεταξύ άλλων, καταστημάτων, κατοικιών, χώρων άθλησης και ελικοδρομίου. Υπολογίζεται ότι οι 17 επιχειρήσεις που λειτουργούν σήμερα στην εγκατάσταση θα αυξηθούν σε περίπου 250.
Στη φάση της κατασκευής εκτιμάται ότι θα απασχοληθούν 500 έως 800 άτομα. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, στις επιχειρήσεις εντός της μαρίνας θα εργάζονται 1.200 έως 1.500 άτομα, ενώ το προσωπικό της νέας μαρίνας θα ανέλθει σε σχεδόν 100 άτομα, με 250 έως 300 εξωτερικούς συνεργάτες. Οι κτιριακές αναπτύξεις θα είναι υψηλών βιοκλιματικών προδιαγραφών, ενώ προβλέπεται η δημιουργία χώρου στάθμευσης 1.000 θέσεων.
Πηγή kathimerini.gr