Τοπικές Ειδήσεις

«Απιαστη» στα Δωδ/σα η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης!

Την ανηφόρα τραβά ξανά η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στα Δωδεκάνησα, οδηγώντας τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών και επαγγελματικών οχημάτων στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, αφού το ρεζερβουάρ αδειάζει σε ριπή οφθαλμού!
Μπορεί το πρωτοφανές φαινόμενο για τα ελληνικά δεδομένα, να ξεπερνάει η τιμή λιανικής του πετρελαίου κίνησης την αντίστοιχη της αμόλυβδης να διορθώθηκε, αλλά η τιμή της βενζίνης αυξήθηκε ξανά με αποτέλεσμα τα Δωδεκάνησα να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις των περιοχών με την ακριβότερη τιμή καυσίμων στην Ελλάδα.
To νέο ράλι τιμών της βενζίνης δημιουργεί αλυσιδωτές ανατιμήσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες με τους Δωδεκανήσιους να μην προλαβαίνουν τις αλλαγές στις τιμές που αναδιαμορφώνονται προς τα πάνω ανά εβδομάδα!
Ενδεικτικά, η τιμή της βενζίνης χθες στην Κω έφτασε μέχρι και τα 2,45€ ενώ στη Ρόδο η υψηλότερη τιμή έφτασε τα 2,3€ όταν στην Αθήνα η τιμή της αμόλυβδης ήταν μέσο όρο στα 2,012 ευρώ με την χαμηλότερη να κυμαίνεται στα 1,917 € την ίδια ώρα που στα Δωδεκάνησα η χαμηλότερη τιμή κυμαίνεται στα 2, 2 κατά μέσο όρο!
Ενδεικτικά οι τιμές της αμόλυβδης χθες στα νησιά, με την χαμηλότερη, την υψηλότερη και τον μέσο όρο:
Ρόδος: Min 2.095 € Μ.Ο. 2.177 € Max 2.300 €
Κάρπαθος: Min 2.254 € Μ.Ο. 2.294 € Max 2.390 €
Κάσος: Min 2.280 € Μ.Ο. 2.335 € Max 2.390 €
Σύμη: Min 2.310 € Μ.Ο. 2.320 € Max 2.329 €
Τήλος: 2.390
Κως: Min 2.033 € Μ.Ο. 2.156 € Max 2.450 €
Κάλυμνος: Min 2.033 € Μ.Ο. 2.176 € Max 2.329 €
Λέρος: Min 2.160 € Μ.Ο. 2.243 € Max 2.339 €
Πάτμος: Min 2.160 € Μ.Ο. 2.252 € Max 2.400 €
Αγαθονήσι: 2.350
Το νέο ράλι ανόδου της τιμής των καυσίμων στη νησιωτική Ελλάδα, θυμίζει την πρόσφατη καλοκαιρινή περίοδο όπου και η αμόλυβδη είχε εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη με τα Δωδεκάνησα να βρίσκονται και πάλι ψηλά στη λίστα.
Το μείζον ζήτημα που προκύπτει, με δεδομένο ότι οι εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς είναι πώς η τιμή της αμόλυβδης θα συνεχίσει ανοδικά, ενώ και αυτή του diesel παραμένει σε υψηλά επίπεδα, είναι το εξής: αν το οικονομικό επιτελείο αναγκαστεί να κάνει δεύτερες σκέψεις, ενδεχομένως να αναθεωρήσει την απόφασή του για το Fuel Pass 3.
Προς το παρόν, οι ιθύνοντες του ΥΠΟΙΚ τηρούν στάση αναμονής και παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς την πορεία των τιμών στα καύσιμα, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι οι εκτιμήσεις «μιλούν» για συνέχιση της ανοδικής πορείας τους όλο το Νοέμβριο.
Να θυμίσουμε ότι παρά τις πληροφορίες που υπήρχαν για συνέχιση του προγράμματος Fuel Pass και επαναφοράς της επιδότησης για το πετρέλαιο κίνησης, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας είχε διαψεύσει ότι επίκεται κυβερνητική παρέμβαση. «Δεν έχει τεθεί θέμα για fuel pass-3. Ισχύουν τα μέτρα της Θεσσαλονίκης, που έχει υλοποιηθεί η επιδότηση, όχι τα άλλα μέτρα. Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν μπορεί να υπάρξουν μελλοντικά νέες παρεμβάσεις, αλλά δεν μπορούμε να μιλάμε κάθε εβδομάδα για νέες παρεμβάσεις», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.
Πλέον πολλοί εργαζόμενοι, όπως συνέβη κατά κόρον το καλοκαίρι με τους ξενοδοχοϋπάλληλους και τους εποχικά εργαζόμενους, επιλέγουν να μεταβαίνουν στην εργασία τους με τα πόδια όπου το επιτρέπουν οι αποστάσεις, περπατώντας ακόμα και για παραπάνω από μισή ώρα ενώ η βενζίνη… ρεφενέ για ομαδικές μεταβάσεις με τη χρήση οχημάτων εκ περιτροπής σε πιο μακρινές αποστάσεις είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, ανάμεσα στους εργαζόμενους για να μπορέσουν να περιορίσουν το κόστος των καυσίμων.
Την ίδια ώρα όλο και περισσότεροι κάτοικοι του νησιού επιλέγουν τη δημοτική συγκοινωνία από τα ιδιωτικά τους οχήματα, η κυκλοφορία των οποίων καθίσταται ασύμφορη εξαιτίας των τιμών των καυσίμων ενώ οι μαθητές που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία της ΔΕΣ ΡΟΔΑ ξεπερνούν τους 2.000 από και προς τα σχολεία τους τόσο εντός της πόλεως Ρόδου όσο και από τα χωριά με τον αριθμό να καταγράφει αυξητικές τάσεις, αφού συμφέρει περισσότερο να καταβάλλεται καθημερινά το αντίτιμο του μαθητικού εισιτηρίου, από το να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ και μάλιστα εν μέσω του χειμώνα που αναμένεται νέος πονοκέφαλος για τους καταναλωτές με τους λογαριασμούς ρεύματος και την δύσκολη -όπως εξελίσσεται- εξίσωση της θέρμανσης οικιών και επαγγελματικών χώρων.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου