Η τουριστική σεζόν λήγει επισήμως την Κυριακή 13 Νοεμβρίου με την αποχώρηση και των τελευταίων επισκεπτών. Και το κλείσιμο συνοδεύεται από αισθήματα ανακούφισης και ικανοποίησης αφού η πορεία ήταν ομαλή και το αποτέλεσμα απροσδόκητα θετικό. Η Ρόδος έχει να επιδείξει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάκαμψης-μοναδικούς ανά τον κόσμο- μετά την διετή πανδημία του κορωνοϊού που προκάλεσε βαρύ πλήγμα στην τουριστική βιομηχανία. Κατάφερε να υπερβεί το ρεκόρ των 2,3 εκατ. τουριστικών αφίξεων του 2019 που αποτελούσε μέχρι σήμερα τη χρονιά-ορόσημο για τα τοπικά δεδομένα. Κατέκτησε μία νέα υψηλή κορυφή, έχοντας προσελκύσει περίπου 2.543.000 επισκέπτες μέσω πτήσεων τσάρτερ κι έτσι το 2022 αποτελεί πλέον το νέο σημείο αναφοράς.
Κι ενώ δεν έχουν πέσει επίσημα οι τίτλοι τέλους, ενώ δεν έχουν κατέβει τα ρολά, η Ρόδος προετοιμάζεται για την τουριστική περίοδο του 2023. Και όπως όλα δείχνουν κατευθύνεται στην επόμενη σεζόν με τη φόρα που της χαρίζει το εκπληκτικό τουριστικά 2022.
Μετά και τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο (World Travel Market) όπου η Ρόδος κέρδισε -κυριολεκτικά- όλες τις εντυπώσεις έχοντας την αρτιότερη παρουσία και εκπροσώπηση από όλους τους ελληνικούς προορισμούς, διαμορφώθηκε κλίμα αισιοδοξίας.
Στην World Travel Market ο Δήμος Ρόδου συμμετείχε με περίπτερο του ΠΡΟΤΟΥΡ, ένα χώρο 55 τετραγωνικών μέτρων, μοντέρνας αισθητικής εξοπλισμένο με ψηφιακά μέσα από τον οποίο «παρέλασαν» όλοι οι εκπρόσωποι των ελληνικών αποστολών, ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, ο περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, επιχειρηματίες, δημοσιογράφοι αλλά και μεγαλοστελέχη και εκπρόσωποι τουριστικών οργανισμών.
Το περίπτερο του δήμου της Ρόδου λειτούργησε ως σημείο συνάντησης και δικτύωσης. Ο δήμαρχος, κ. Αντώνης Καμπουράκης είχε σειρά σημαντικών ραντεβού από τα οποία είμαστε βέβαιοι ότι θα προκύψουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες συνεργασίες, ενώ και οι Β2Β συναντήσεις των επιχειρηματιών του νησιού, ξενοδόχων και πρακτόρων πραγματοποιήθηκαν εκεί. Έκλεισαν συμφωνίες για το 2023 και καλλιεργήθηκε το έδαφος για την αυριανή μέρα.
Διαπιστώθηκε συγκεκριμένα ότι οι προκρατήσεις παρουσιάζουν αύξηση έως και 20% σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι γεγονός που έκανε όλους τους τοπικούς φορείς να ανασκουμπωθούν και να σηκώσουν τα μανίκια, αφού η νέα σεζόν είναι πιο κοντά απ’ ό,τι υπολογίζει κανείς.
Υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να αρχίσουν οι πρώτοι επισκέπτες να καταφθάνουν ήδη από το Μάρτιο, πράγμα που σημαίνει ότι ο προορισμός θα πρέπει να είναι έτοιμος να τους υποδεχθεί και να προσφέρει ποιοτικές και σωστές υπηρεσίες.
«Η Ρόδος είχε κατά γενική ομολογία πρωταγωνιστικό ρόλο μεταξύ των ελληνικών προορισμών που συμμετείχαν στην WTM. Το κλίμα είναι θετικό και θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα έχουμε μία καλή σεζόν το 2023, μία σεζόν κατά την οποία ο προορισμός θα καταφέρει να ισχυροποιήσει το brand του παρέχοντας αυθεντική φιλοξενία και ποιοτικές υπηρεσίες», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Τύπου, Κώστας Ταρασλιάς.
Η αρχή έγινε ήδη. Το πρώτο βήμα προς την επόμενη σεζόν έγινε στο Λονδίνο όπου η Ρόδος έδειξε το καλύτερό της πρόσωπο.
Η αυτόνομη παρουσία του νησιού με το εντυπωσιακό περίπτερο του Δήμου Ρόδου και του ΠΡΟΤΟΥΡ, η πολυπληθής αποστολή με επικεφαλής τον δήμαρχο κ. Καμπουράκη και όλους τους επιχειρηματίες του νησιού ενωμένους με το γλυκό χαμόγελο της επιτυχίας στα χείλη, μίας επιτυχίας που ήρθε έπειτα από σοβαρή και σκληρή δουλειά που έγινε όχι μόνο το 2022 αλλά και το 2020 και το 2021, τότε που ο παγκόσμιος τουρισμός βάδιζε σε αχαρτογράφητα νερά, έχοντας να διαχειριστεί την πρωτοφανή κρίση της πανδημίας του κορωνοϊού χωρίς να υπάρχει εγχειρίδιο που να παρέχει το απαραίτητο know how.
Η Ρόδος τα κατάφερε και πλέον εξασφάλισε μία δεσπόζουσα θέση, μία θέση σε ένα υψηλότερο βάθρο στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα.
Και η κατάκτηση αυτή όσο σημαντική και αν είναι δεν συνοδεύεται από αχαλίνωτο ενθουσιασμό, αλλά από αίσθημα ευθύνης για την διατήρηση της θέσεως υπεροχής και της κατάκτησης -γιατί όχι- μίας ακόμη υψηλότερης θέσης το πολλά υποσχόμενο 2023. Άλλωστε οι κρίσεις δεν τελείωσαν. Ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.
Υπάρχουν πολλές ακόμη προκλήσεις που πρέπει να διαχειριστεί η τουριστική βιομηχανία. Μέχρι τώρα όμως, απεδείχθη ότι οι προκλήσεις δεν κλυδωνίζουν τη Ρόδο, αντίθετα την ωριμάζουν και την καθιστούν όλο και πιο ανθεκτική, γεγονός που κάνει όλους να μιλούν για το «Παράδειγμα της Ρόδου», όπως άλλωστε ταιριάζει σε έναν ηγέτη (Leader).