Σε περαιτέρω μείωση των κυκλικών κρουαζιέρων, με αφετηρία το λιμάνι της Ρόδου, προχώρησε αιφνιδίως η εταιρεία COSTA Cruises. Συγκεκριμένα, η εταιρεία είχε προγραμματίσει για το καλοκαίρι του 2015, συνολικά 7 κυκλικές κρουαζιέρες στο Αιγαίο, με home port το λιμάνι της Ρόδου. Οι κρουαζιέρες αυτές επρόκειτο να πραγματοποιηθούν κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2015.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «δημοκρατικής», η Costa Cruises, αναθεώρησε ακόμα και αυτό το μικρό πρόγραμμα. Το καινούργιο της πρόγραμμα θα περιλαμβάνει μόνο τέσσερις κυκλικές κρουαζιέρες από τη Ρόδο, με προορισμό λιμένες στις δύο πλευρές του Αιγαίου (Ελλάδα – Τουρκία). Οι τέσσερις κυκλικές κρουαζιέρες θα γίνουν στις τέσσερις εβδομάδες του Ιουλίου από το πλοίο “costa neo-classica”, το οποίο αμέσως μετά θα πλεύσει προς άλλους προορισμούς.
Το πιο τραγικό για το νησί της Ρόδου είναι ότι το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο καθ’ όλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου του 2015 (και μετά τον Ιούλιο), θα συνεχίσει να προσεγγίζει λιμένες του Αιγαίου πελάγους. Το «Νeoclassica» θα πλέει έξω από τη Ρόδο, όμως δεν θα προσεγγίζει το νησί μας.
Οι λόγοι που οδήγησαν τη συγκεκριμένη εταιρεία τόσο στη μείωση των προγραμματισμένων της κυκλικών κρουαζιέρων, όσο και στην πλήρη αποστροφή της από το λιμάνι της Ακαντιάς δεν έχουν πλήρως ξεκαθαριστεί. Ωστόσο, το γεγονός ότι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας του κόσμου εγκαταλείπει πλήρως τις προσεγγίσεις προς τη Ρόδο, είναι σημάδι που θα πρέπει να κινητοποιήσει όλους τους τοπικούς παράγοντες.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στον προγραμματισμό για τις κρουαζιέρες του 2016 (που ήδη οριστικοποιείται) το λιμάνι της Ρόδου δεν περιγράφεται από καμία εταιρεία ως home port. Επίσης, ούτε στο έτος 2016 η εταιρεία Costa Cruises έχει προγραμματίσει προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιών της στη Ρόδο.
Όλα αυτά δεν αποτελούν σημεία των καιρών, ούτε και αφορούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει γενικότερα η κρουαζιέρα. Στο χάρτη των δρομολογίων των κρουαζιερόπλοιων, φαίνεται ξεκάθαρα ότι τα καράβια θα περνάνε έξω από τη Ρόδο, όμως δεν θα προσεγγίζουν στο λιμάνι μας.
Η ευθύνη που βαρύνει τους ώμους της δημοτικής αρχής, όσο και τον ΠΡΟΤΟΥΡ είναι μεγάλη. Ο θαλάσσιος τουρισμός ως τουριστικό προϊόν αποτελεί τον μοναδικό πυλώνα για την υποστήριξη εκατοντάδων μικρών επιχειρήσεων (εμπορικές, τουριστικές και εστίασης) σε ολόκληρο το νησί της Ρόδου. Εάν δεν ανακοπεί η πτωτική αυτή πορεία, τότε οι επιπτώσεις θα είναι ολέθριες για την τοπική οικονομία.
Η κρουαζιέρα για το 2015
Η «δημοκρατική» πρώτη έγραψε με ακριβή στοιχεία για το μέγεθος της μείωσης των προσεγγίσεων των κρουαζιερόπλοιων. Ηταν πρώτη που έγραψε για τη φυγή της Costa από τη Ρόδο και τώρα δείχνει όλα τα στοιχεία της πορείας που ακολουθεί ο θαλάσσιος τουρισμός.
Σε ό,τι αφορά στις προσεγγίσεις που έχουν προγραμματιστεί για τη νέα σεζόν, αυτές αριθμητικά θα ανέλθουν στις 359.
Σχεδόν όλες οι προσεγγίσεις θα γίνουν κατά τους μήνες Απρίλιο – Οκτώβριο. Ενώ κατά τους μήνες Ιανουάριο – Μάρτιο και Νοέμβριο, η Ρόδος θα δεχθεί μόνο 11 προσεγγίσεις. Από αυτές, οι τέσσερις θα γίνουν στο πρώτο τρίμηνο του έτους και οι υπόλοιπες τον μήνα Νοέμβριο.
Υπενθυμίζεται ότι ο φετινός Νοέμβριος είχε δεχθεί 17 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων κι ο περσινός 25 προσεγγίσεις.
Αγωνία για το πότε θα είναι έτοιμη η νέα μαρίνα Ρόδου
Την έκδηλη αγωνία τους εκφράζουν οι τοπικοί παράγοντες για την πορεία εκτέλεσης των έργων στη νέα μαρίνα Ρόδου. Οι εργασίες, ενώ δείχνουν ότι τους τελευταίους δύο μήνες προχωρούν με κάποιο ρυθμό, εν τούτοις φαίνεται ότι θα είναι εξαιρετικά δύσκολο ώστε οι υποδομές να είναι έτοιμες πριν από την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου.
Αν και η προηγούμενη δημοτική αρχή έχει δώσει «γη και ύδωρ», με αύξηση του συντελεστή δόμησης στο οικόπεδο, με παρατάσεις στις ημερομηνίες, με ανοχή στην είσπραξη των οφειλόμενων μισθωμάτων, εν τούτοις η ανάδοχος εταιρεία φαίνεται ότι τηρεί ένα αποκλειστικά δικό της χρονοδιάγραμμα εργασιών.
Σήμερα, ουδείς από την εταιρεία μπορεί να πει με βεβαιότητα για το πότε ακριβώς θα ολοκληρωθεί πλήρως το έργο.
Από την άλλη πλευρά, οι επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού, γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι με τα δεδομένα που ισχύουν σήμερα για τη μαρίνα της Ρόδου, είναι αδύνατο να γίνει οποιαδήποτε μορφή εκμετάλλευσής της, ούτε προβολή, ούτε καν κάποιου είδους κράτηση. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση που έγινε προς τη «δημοκρατική», από κορυφαίο πράκτορα θαλάσσιου τουρισμού, με έδρα τον Πειραιά: «Τα σκάφη αναψυχής και κυρίως τα πιο μεγάλα, έχουν συγκεκριμένο πρόγραμμα που ακολουθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και δυστυχώς η μαρίνα της Ρόδου δεν βρίσκεται στον προγραμματισμό για κανένα από αυτά».