Ρεπορτάζ

Νέα κατάσταση πραγμάτων για το «Sea Diamond»

Mια νέα κατάσταση πραγμάτων στην ποινική αξιολόγηση του Ροδίτη πλοίαρχου του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» της εταιρείας Louis Cruises, του γενικού διευθυντή της πλοιοκτήτριας και διαχειρίστριας εταιρείας στον Πειραιά και του υποπλοίαρχου του Sea Diamond, προκάλεσε η εισήγηση του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Δημήτρη Δασούλα για την αναίρεση της καταδικαστικής απόφασης.
Ο Εισαγγελικός λειτουργός πρότεινε στο Ποινικό Τμήμα του Ανωτάτoυ Δικαστηρίου να αναιρεθεί εν μέρει η απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά με την οποία καταδικάστηκαν για πλημμελήματα οι ανωτέρω για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, που βυθίστηκε το 2007 στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, στη Σαντορίνη.
Υπενθυμίζεται ότι από το Τριμελές Εφετείο Πειραιά καταδικάστηκαν ο Ροδίτης πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου σε 5 χρόνια φυλάκισης και χρηματικό πρόστιμο 60.000 ευρώ ως αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης προς το Δήμο Θήρας και το Λιμενικό Ταμείο.
Επίσης, καταδικάστηκε ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων στόλου της εταιρείας Core Marine Limited (υπό την τεχνική διαχείριση της οποίας ήταν το Sea Diamond, ως θυγατρική της Louis Cruises) σε ποινή φυλάκισης 3 ετών και σε χρηματικό πρόστιμο 60.000 ευρώ ως αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης προς το Δήμο Θήρας και το Λιμενικό Ταμείο.
Ακόμη, καταδικάστηκε ο ανθυποπλοίαρχος του Sea Diamond σε ποινή φυλάκισης 26 μηνών.
Όλοι οι καταδικασθέντες άσκησαν αναίρεση κατά της εφετειακής απόφασης.
Ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου επεσήμανε ότι στην εφετειακή απόφαση δεν υπάρχει ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, ως αναφορά στην απόρριψη του πορίσματος πραγματογνωμοσύνης που απέδιδε ως αίτιο την μη αποτύπωση στον χάρτη του σημείου που προσέκρουσε το πλοίο.
Παράλληλα, ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ανέφερε ότι υπάρχει στην εφετειακή απόφαση ασαφής και αντιφατική αιτιολογία ως προς τις ευθύνες του διευθυντή επιχειρήσεων στόλου της επίμαχης εταιρείας, ενώ πρότεινε να αναιρεθεί εν μέρει η εφετειακή απόφαση για ορισμένες κατηγορίες -πράξεις που αφορούν τον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο (διατάραξη υδάτινης συγκοινωνίας, κ.λπ.).
Αντίθετα, ο κ. Δασούλας, πρότεινε να απορριφθεί η αναίρεση κατά το σκέλος που αφορά την ρύπανση και την παράλειψη διάσωσης ναυτιλιακών εγγράφων, καθώς είναι νόμιμα αιτιολογημένες.
Το Τμήμα του Αρείου Πάγους επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.
Να σημειωθεί ότι κατά την ακροαματική διαδικασία στον Άρειο Πάγο επισημάνθηκε ότι το 2015 παραγράφονται τα αδικήματα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου