Ειδήσεις

Δεν είδαν… «άσπρη μέρα» οι έμποροι τις γιορτές – Ρόδος πτώση έως 40%-Κως έως 10%

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ- ΕΣΕΕ για την κίνηση της αγοράς την περίοδο των Χριστουγέννων, οι πωλήσεις που παρουσίασαν φέτος στην πλειονότητά τους οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2013.

Συγκεκριμένα, σημειώνει σε έκθεσή της η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, έξι στις δέκα επιχειρήσεις είδαν τον τζίρο τους να κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς και τρεις στις δέκα να μένει περίπου αμετάβλητος. Το πρόβλημα φαίνεται να είναι μεγαλύτερο για τις μικρές επιχειρήσεις, ενδεικτικά να αναφερθεί ότι το 71% των επιχειρήσεων που δεν απασχολούν προσωπικό εμφάνισε μικρότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2013.

Επίσης, για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών το 2013 κάτω των 15.000€ το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το 90%.

Οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου που φαίνεται να δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις την συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς είναι ο κλάδος των ειδών οικιακού εξοπλισμού και των επιμορφωτικών/ειδών ψυχαγωγίας. Αντιθέτως, το μικρότερο ποσοστό εμφανίζεται στον κλάδο των φαρμακευτικών/καλλυντικών ειδών όπου μία στις δύο επιχειρήσεις δήλωσαν ότι είδαν τις πωλήσεις τους φέτος να κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρσι.

Όσον αφορά το μέγεθος της μείωσης του τζίρου την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται άνω του 30%, μία στις τέσσερις 20%-30% και οι υπόλοιπες σε ποσοστό έως 20%. Αντίθετα, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (60%) που εμφάνισαν αύξηση των κερδών σε σύγκριση με πέρσι κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα της τάξης έως 10%.

Οι έμποροι σε ποσοστό 62% δηλώνουν ότι καλύτερη περίοδο, όσον αφορά την αγοραστική κίνηση, ήταν οι μέρες πριν από τα Χριστούγεννα. Συγκεκριμένα η παραμονή και προπαραμονή των Χριστουγέννων αναφέρονται ως οι ημέρες που τα πήγαν καλύτερα τα καταστήματά τους από το 40% των ερωτηθέντων. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το εύρημα ότι περίπου ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες δεν μπορεί να διακρίνει κάποια συγκεκριμένη μέρα εντός της εορταστικής περιόδου που να ξεχωρίζει όσον αφορά την αγοραστική κίνηση στο κατάστημά του.

Για την ημέρα που οι έμποροι δήλωσαν ότι παρουσίασε την καλύτερη εικόνα, τους ζητήθηκε να προσδιορίσουν τον αριθμό των ατόμων που προέβησαν σε αγορές στο κατάστημά τους καθώς και τον μέσο όρο σε ευρώ των αποδείξεων που έκοψαν. Στο σύνολο του δείγματος ο μέσος αριθμός πελατών ανέρχεται στα 43 άτομα, με μέση απόδειξη 34,7€. Εντός των κλάδων του λιανικού εμπορίου παρατηρείται ότι ο κλάδος των τροφίμων και ο κλάδος των φαρμακευτικών/καλλυντικών ειδών εμφανίζουν τους μεγαλύτερους μέσους αριθμούς πελατών με 75 και 52 άτομα την ημέρα, αντίστοιχα. Επίσης, η μεγαλύτερη μέση απόδειξη, αφορά τον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης με μέση αξία αγοράς προϊόντων τα 52,7€.

Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις στο σύνολο του λιανικού εμπορίου πραγματοποίησαν προσφορές την περίοδο των Χριστουγέννων, με το αντίστοιχο ποσοστό στον κλάδο των φαρμακευτικών/καλλυντικών ειδών να ανέρχεται στο 64% και στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης στο 51%.

Περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις είχε προσφορές σε συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων ενώ μία στις τρεις είχε προσφορές στο μεγαλύτερο μέρος των παραλαβών της σεζόν. Το ύψος των προσφορών στην πλειονότητα των περιπτώσεων (46%) διαμορφώθηκε μεταξύ 10% και 20%, ενώ μία στις τέσσερις επιχειρήσεις είχαν προσφορές στα προϊόντα τους κοντά στο 30%.

euro2day.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου