Η «Ομικρον» κράτησε σε χαμηλά επίπεδα τον αριθμό των ταξιδιωτών που διακινήθηκαν στους 14 αερολιμένες που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Η αρνητική απόκλιση από τα έσοδα που είχαν το 2019, προ πανδημίας, φτάνει το 40%.
Σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με το 2019 κράτησε την αεροπορική επιβατική κίνηση της χώρας η εξάπλωση της παραλλαγής «Ομικρον» τον Ιανουάριο, παρά τις ευοίωνες προοπτικές για ένα «δυνατό» 2022, το οποίο φαίνεται ότι πληροί τις προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάκαμψη των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού στα προ πανδημίας επίπεδα.
Η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece κατέγραψε τον πρώτο μήνα του 2022 μείωση σε ποσοστό 40% συγκριτικά με το 2019, έτος αναφοράς για τις επιδόσεις της ατμομηχανής της ελληνικής οικονομίας και ανήλθε στις 371 χιλ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η κίνηση εσωτερικού διαμορφώθηκε σε 247 χιλ. έναντι 398 χιλ. το 2019, με την πτώση να φτάνει στο 38%. Σε χαμηλότερα επίπεδα διαμορφώθηκε η διεθνής επιβατική κίνηση με την υστέρηση να ξεπερνά το 43% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, όταν ο αριθμός των ταξιδιωτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας είχε ανέλθει σε 220 χιλ.
Συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2020, όταν και η Ελλάδα βρισκόταν σε lockdown, οι επιδόσεις των 14 αεροδρομίων ήταν μακράν καλύτερες φέτος. Συγκεκριμένα, η συνολική επιβατική κίνηση σημείωσε άνοδο κατά 240%, με την κίνηση εσωτερικού να βρίσκεται στο συν 182% και την αντίστοιχη διεθνή κίνηση να καταγράφει αύξηση κατά 478,7%.
Η εικόνα των «14»
Τις καλύτερες επιδόσεις σημείωσε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, καταγράφοντας την ισχυρότερη άνοδο σε ποσοστό 322%, με τους αερολιμένες των Χανίων (235%), της Σαντορίνης (205%) και της Καβάλας (209%) να έπονται. Την πεντάδα συμπλήρωσε το αεροδρόμιο της Κέρκυρας με άνοδο 196%. Αντίστοιχα η τριάδα με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση αποτελείτο από Θεσσαλονίκη, Χανιά και Ρόδο.
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση σε σχέση με το 2019 σημειώθηκε στο αεροδρόμιο της Καβάλας, με την πτώση να φτάνει το 63%. Ακολούθησε η Σαντορίνη στο -58%, ενώ σημαντική μείωση κατά 43,3% καταγράφηκε στη Θεσσαλονίκη, το δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας. Πέριξ του 30% διαμορφώθηκε η υστέρηση στα αεροδρόμια της Κέρκυρας, των Χανίων της Κω, της Μυτιλήνης και της Ρόδου, ενώ στο μείον 20% σε σχέση με το 2019 διαμορφώθηκε η κίνηση σε Κεφαλονιά, Μύκονο και Σάμο, με τη Ζάκυνθο να σημειώνει πτώση 10,8%. Τις λιγότερες απώλειες, αν και ο αριθμός των ταξιδιωτών είναι παραδοσιακά χαμηλότερος σε σχέση με τα υπόλοιπα αεροδρόμια, καταγράφηκε σε Σκιάθο και Ακτιο (πέριξ του 3%).
Πηγή euro2day.gr