Συνεντεύξεις

Αγγελική Χονδροματίδου: «Το Νότιο Αιγαίο αναδείχθηκε σε αδιαμφισβήτητη πρωταθλήτρια Περιφέρεια της Ευρώπης στην τουριστική ανάκαμψη!»

Η κα Αγγελική Χονδροματίδου είναι εκτελεστική διευθύντρια Βιώσιμης Ανάπτυξης και Τουρισμού του αναπτυξιακού Οργανισμού Κ2 της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, Επικεφαλής (Project Leader) του Rhodes Co-Lab στην Ελλάδα.
Στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «δημοκρατική» μιλάει για τις επιδόσεις της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στον Τουρισμό με αφορμή και τα ρεκόρ του 2022 για την στοχευμένη στρατηγική προβολής και προώθησης στο εξωτερικό, με μετρήσιμα αποτελέσματα της ΠΝΑι για το 2023 και φυσικά για το μεγάλο εγχείρημα project Rhodes Co-Lab, καθώς, την ερχόμενη εβδομάδα ανακοινώνεται στη Ρόδο επίσημα η στρατηγική και το σχέδιο υλοποίησης του Rhodes Co-Lab, με την παρουσία κυβερνητικών φορέων και με τη συμμετοχή όλου του ιδιωτικού τομέα του νησιού.

• Κυρία Χονδροματίδου, να ξεκινήσουμε από τις επιδόσεις της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στον Τουρισμό. Θα ήθελα το σχόλιό σας σχετικά με την κίνηση στα νησιά μας. Έγινε καλή δουλειά, τελικά;
Το Νότιο Αιγαίο αναδείχθηκε σε αδιαμφισβήτητη πρωταθλήτρια Περιφέρεια της Ευρώπης στην τουριστική ανάκαμψη, έχοντας πετύχει όχι μόνο την ολική επαναφορά των τουριστικών μεγεθών στα επίπεδα προ της πανδημίας, αλλά και επιπλέον 15% αύξηση των διεθνών αφίξεων το 2022 σε σχέση με το 2019.
Αυτή η επιτυχία δεν συνέβη τυχαία.
Ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, με out of the box πολιτικές και επιχειρησιακές πρωτοβουλίες και άμεσα αντανακλαστικά, τόλμησε δράσεις που απέδωσαν.
Ο ίδιος μαζί με την Ομάδα Πρωτοβουλίας Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό, βρέθηκε μπροστά από τα γεγονότα και διαχειριστήκαμε με απόλυτη επιτυχία την κρίση της πανδημίας, διαφυλάσσοντας την τουριστική εικόνα των προορισμών μας σε όλες τις ξένες αγορές.
Κάτω από ειδικές συνθήκες, με δυναμική ψηφιακή καμπάνια 250 και πλέον στοχευμένων προωθητικών δράσεων σε 13 χώρες, το Νότιο Αιγαίο προβλήθηκε σε διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα, στις μεγαλύτερες ψηφιακές πλατφόρμες και σε όλα τα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς να χαθεί ούτε ένα ευρώ. Η επιλογή αυτή συνέβαλε καταλυτικά στην επίτευξη των εξαιρετικών τουριστικών επιδόσεων της περσινής χρονιάς.
Ξεχωριστή πολιτική επιλογή του περιφερειάρχη, μέσα στη δύσκολη αυτή περίοδο, ήταν το Νότιο Αιγαίο να πρωτοπορήσει στον πράσινο μετασχηματισμό, και να αποκτήσει πλέον διακριτή ταυτότητα ως ηγέτιδα στη βιωσιμότητα Περιφέρεια σε όλη την Ευρώπη, καθιστώντας ως νησιά-πρότυπα αειφορίας την Αστυπάλαια, τη Χάλκη, την Τήλο και τη Ρόδο, μέσω του καινοτόμου έργου παγκόσμιας απήχησης, Rhodes Co-Lab.
Αυτές οι παράλληλες εμβληματικές δράσεις ενισχύουν τη θετική εικόνα και φήμη της χώρας στο εξωτερικό και αλλάζουν την τουριστική φυσιογνωμία όλης της Περιφέρειας, δίνοντας σε κάθε νησί του Νοτίου Αιγαίου τη θέση και αναγνώριση που του αξίζει στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
• Είστε εμπειρογνώμονας σε θέματα µάρκετινγκ και επικοινωνίας, µε μεγάλη προϋπηρεσία και στον Τουρισμό. Το 2023 και μετά την κρίση που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού, πώς εξελίσσεται η διαφημιστική προβολή; Ποιοι είναι οι στόχοι της περιφερειακής αρχής;
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου πραγματοποιεί μία πολυδιάστατη και στοχευμένη στρατηγική προβολής και προώθησης στο εξωτερικό, με μετρήσιμα αποτελέσματα. Έχοντας κεφαλαιοποιήσει την εμπιστοσύνη του παγκόσμιου ταξιδιωτικού κοινού, που κερδήθηκε τα δύσκολα χρόνια της πανδημίας, αποτελεί πολιτική επιλογή της Περιφέρειας η στροφή στο ψηφιακό περιβάλλον και η ενίσχυση της διείσδυσής μας στο εξωτερικό, μέσα από στοχευμένες ψηφιακές καμπάνιες το 2023 στο εξωτερικό.
Ορισμένες από τις κεντρικές στοχεύσεις μας είναι:
• το δυναμικό άνοιγμα νέων αγορών με επισκέπτες υψηλών εισοδημάτων. Συγκεκριμένα στοχεύουμε να προωθήσουμε τη Ρόδο και γενικότερα τα Δωδεκάνησα, όπως και νέους προορισμούς των Κυκλάδων, στην Αμερική και τις Αραβικές χώρες.
• Την προβολή και προώθηση του Νοτίου Αιγαίου παγκοσμίως ως του «μοναδικού πολυνησιακού προορισμού εμπειρίας κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο», με ανάδειξη νέων μικρών και μεσαίων προορισμών και με home port τη Ρόδο.
• Την περαιτέρω και στοχευμένη προώθηση του luxury travel και του luxury yachting σε ειδικές αγορές- στόχους.
• Ειδικές δράσεις προβολής για την προσέλκυση ψηφιακών νομάδων, σε στενή συνεργασία με τους Δήμους.
Ο πολιτικός και επιχειρησιακός σχεδιασμός θα υποστηριχθεί περαιτέρω μέσα από τον Οργανισμό Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού DMMO, που βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού και θα προβάλλει περαιτέρω και πιο στοχευμένα την Περιφέρεια και το κάθε νησί ξεχωριστά, μέσα από τη στενή συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και συνέργειες με την επιχειρηματικότητα.
• Tι σηματοδοτεί η έναρξη του Co-Lab για τη Ρόδο και το Νότιο Αιγαίο που έχει επιλεγεί για αυτό το παγκόσμιο project;
Η Ρόδος επελέγη ανάμεσα σε όλους τους διεθνείς προορισμούς, από τον Όμιλο TUI για να μετασχηματιστεί σε πρότυπο τουριστικό προορισμό του μέλλοντος.
Είναι αυτή τη στιγμή διεθνώς, το πιο εμβληματικό έργο που τρέχει στην παγκόσμια τουριστική αγορά και η Ρόδος θα μπορεί σύντομα να διαμορφώνει τις διεθνείς τάσεις στον βιώσιμο τουρισμό. Αυτό θα επιτευχθεί μέσα από την πρωτοβουλία συνεργασίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με τον κορυφαίο παγκόσμιο ταξιδιωτικό όμιλο και τον Δήμο Ρόδου. Μετά από διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, η PriceWaterhouse Coopers κατάρτισε τη στρατηγική και ένα σχέδιο συνολικά 26 δράσεων, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ περίπου. Οι δράσεις βιωσιμότητας θα εφαρμοστούν οριζόντια σε όλη την τουριστική αλυσίδα, στο περιβάλλον, την πολιτιστική κληρονομιά, προωθώντας ταυτόχρονα τη συνολική κοινωνική ανάπτυξη.
Η κοινωνική οικονομία είναι πραγματικά η «σπονδυλική στήλη» των δράσεων που έχουμε δρομολογήσει ώστε να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας, για να ωφεληθεί κάθε επαγγελματική και κοινωνική ομάδα του τόπου, και φυσικά για να δώσουμε νέες ευκαιρίες και τα κατάλληλα εφόδια στους νέους και τις νέες για να αναπτύξουν νέες δεξιότητες.
• Ποια είναι τα επόμενα βήματα του Co-Lab?
Την ερχόμενη εβδομάδα ανακοινώνεται στη Ρόδο επίσημα η στρατηγική και το σχέδιο υλοποίησης του Rhodes Co-Lab, με την παρουσία κυβερνητικών φορέων και με τη συμμετοχή όλου του ιδιωτικού τομέα του νησιού. Θα παρουσιάσουμε τη στρατηγική και το σχέδιο υλοποίησης σε όλους τους εκπροσώπους των δημοσίων φορέων και της ιδιωτικής αγοράς της Ρόδου, σε μία ειδική εκδήλωση που διοργανώνουν από κοινού ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος, ο εκτελεστικός διευθυντής της TUI Care Foundation του Ομίλου TUI, Thomas Ellerbeck, ο δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης και η ηγετική ομάδα της PriceWaterhouseCoopers.
Παράλληλα βρισκόμαστε σε φάση τεχνικής ωρίμανσης όλων των δράσεων σε εξειδικευμένα έργα, που πριν την υλοποίησή τους, θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν αναλυτικά σε θεματικές ομάδες εργασίας με τους τοπικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα.
Επίσης, κατά την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν, θα ξεκινήσει καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας, του τουριστικού κλάδου και των τουριστών.
Ο κεντρικός σχεδιασμός του Co-Lab περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ενός Διεθνούς Κέντρου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης Προορισμών, που θα παρακολουθεί την πρόοδο των έργων του Rhodes Co-Lab και θα υλοποιεί προγράμματα εκπαίδευσης και αναβάθμισης δεξιοτήτων, αρχικά για τη Ρόδο και στη συνέχεια και για άλλους προορισμούς στην Ελλάδα και διεθνώς.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου