Για την σημασία και τον ρόλο της αναπτυξιακής εταιρείας Κ2 για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που έχει ως στόχο να προωθούνται μεγάλα έργα και επενδύσεις από εταιρείες – κολοσσούς, μίλησε προς την «δημοκρατική» ο διευθύνων σύμβουλός της, κ. Νικόλαος Μπόνης, ενώ ξεκαθάρισε και τα πλάνα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου –όπου είναι αντιπρόεδρος.
Η Κ2 ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΤΖΕΚΤ ‘ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ’
«Η Κ2 συνεχίζει το έργο της ‘Αστυπάλαιας’ σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση και τον Όμιλο Volkswagen. Να υπογραμμίσω την αγαστή συνεργασία με τους χορηγούς μας, την Alpha Bank και την Sky Express, που έχουν σταθεί δίπλα μας, από την αρχή γι’ αυτό το πρότζεκτ / poject (το οποίο, ήθελε πολλά χρήματα για να μπορέσει να στηθεί και να πραγματοποιηθεί). Βέβαια, βλέπουμε τους καρπούς αυτού του έργου στην Αστυπάλαια και την απήχηση που έχει σε όλη την Ευρώπη. Αυτό, μας ικανοποιεί αφού θα συνεχίσουμε να το υπηρετούμε μέχρι να το φτάσουμε σε ένα σημείο και να μπορεί να εξαχθεί για να πάει σε ένα μεγαλύτερο νησί (ή πόλη) καθώς είναι το μέλλον για τις συγκοινωνίες και την αειφόρο ανάπτυξη των νησιών –τόσο σε πανευρωπαϊκό, όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Θέλουμε να επεκταθεί όταν φτάσει σε ένα σημείο, όπου δεν θα χρειάζεται την παρέμβαση κανενός».
Σημειώνεται ότι το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Αστυπάλαια – Έξυπνο και Αειφόρο νησί» έχει ως στόχο τη βελτίωση της ζωής των κατοίκων μέσω του μετασχηματισμού της Αστυπάλαιας σε υπόδειγμα πράσινης κινητικότητας και κυκλικής οικονομίας, τόσο σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις όσο και στο σκέλος της παραγωγής ενέργειας.
Η Κ2 ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΣΤΟ «The Rhodes Co-Lab. Sustainable Destination»
Από εκεί και πέρα, η Κ2, θα πάρει την σκυτάλη από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σε ένα κομμάτι που της αναλογεί για το έργο ‘The Rhodes Co-Lab. Sustainable Destination’ το οποίο, θα προσπαθήσει να αναδείξει το νησί της Ρόδου σε όλα τα επίπεδα και πάντα σε συνεργασία με τον Όμιλο TUI. Ένα νησί, το οποίο θα είναι… Sustainable. Είναι ένας πολύ μεγάλος στόχος και φιλόδοξος. Ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος, έχει βάλει πολύ ψηλά τον πήχη κι εμείς, θα δουλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να φέρουμε τα καλύτερα αποτελέσματα. Θέλει πάρα πολλά κεφάλαια, πολύ σκληρή δουλειά, χρόνο και πολύ καλές συνεργασίες. Τόσο με τον Όμιλο TUI όσο και με την ελληνική κυβέρνηση, υπάρχει πάρα πολλή καλή συνεργασία, η οποία κρίνεται ως βασική και απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει».
ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΤΙΑΣ ΔΩΔ/ΣΟΥ
Ερωτηθείς σχετικά με τα πλάνα και τον προγραμματισμό του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, ο κ. Μπόνης δήλωσε τα εξής:
«Στο Λιμενικό Ταμείο, συνεχίζουμε το έργο της προηγούμενης διοίκησης, η οποία ακολούθησε μια εξαίρετη πορεία όσον αφορά στα οικονομικά στοιχεία αλλά και στα έργα που έπρεπε να γίνουν. Ο προηγούμενος πρόεδρος, είχε θέσει σωστές βάσεις και ο διάδοχός του, πατάει πάνω σε αυτές τις βάσεις. Είναι εξαιρετικός, και πιστεύω ότι θα δούμε αρκετά καλά πράγματα την επόμενη περίοδο, καθώς υπάρχει θέληση για δουλειά αλλά και όραμα για την επόμενη μέρα της Ρόδου. Ο δήμαρχος, έχει αγκαλιάσει την προσπάθεια ενώ και οι δήμαρχοι των νησιών, βλέπουν μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για το θέμα –έχοντας και την στήριξη του υπουργείου Ναυτιλίας με τον υφυπουργό κ. Ιωάννη Παππά, στην προσπάθειά μας να εξαλείψουμε παθογένειες του παρελθόντος για να υπάρχουν και τα απαραίτητα έσοδα. Όταν π.χ. χρεώνουμε τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στην Κρουαζιέρα, σε τιμές χαμηλότερες από το κόστος της λειτουργίας τους, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Όλα αυτά, πρέπει να αλλάξουν καθώς τα έσοδα του Λ.Τ. προέρχονται από την λειτουργία του.
Το μεγάλο έργο που έχει δρομολογηθεί για το λιμάνι της Καμείρου Σκάλας (σε συνεργασία με την ΠΝΑι) έχει σημασία για το νησί της Ρόδου, καθώς, θα αποσυμφορήσει αρκετά το λιμάνι. Εάν καταφέρουμε να εντάξουμε και παράπλευρες ενέργειες οι οποίες θα μπορούσαν να κάνουν το λιμάνι της Καμείρου, ένα βασικό λιμάνι για το νησί, θα μπορούσε να μειωθεί ο χρόνος αλλά και το κόστος των πλοίων της ακτοπλοΐας, κατά μία ώρα. Είναι πολλές οι μέρες, όπου έχουμε νότιους – νοτιοανατολικούς ανέμους με πολύ μεγάλη ένταση και αυτό δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στη δυνατότητα των πλοίων να προσεγγίσουν το λιμάνι μας. Το λιμάνι της Καμείρου μπορεί να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα».
Σχετικά με την Κρουαζιέρα και το HOMEPORTING, ο αντιπρόεδρος του Λ.Τ. ξεκαθάρισε πως τίποτε δεν γίνεται σε αυτό τον κλάδο, με ορίζοντα ενός έτους αλλά σε βάθος διετίας. «Η Ρόδος, διαχρονικά έχει διάφορες παθογένειες. Π.χ. τα κτήρια ανήκουν στο ΥΠΟΙΚ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την χρήση τους. Θα μπορούσαμε να φτιάξουμε τους χώρους και να προχωρήσουμε στις απαραίτητες διαδικασίες.
Εμείς σαν Λ.Τ. έχουμε ξεκινήσει να συντάξουμε ένα νέο Μάστερ Πλαν (Master Plan) του λιμανιού (και του τουριστικού και του εμπορικού λιμένα) με ορίζοντα 50 ετών, ώστε να μπορούμε να αποκτήσουμε το λιμάνι που ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ η Ρόδος!».
Ανάμεσα στα πλάνα είναι και η απομάκρυνση των κατασχεμένων οχημάτων που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις του εμπορικού λιμένα ώστε να αξιοποιηθεί ο χώρος για τις υπηρεσίες που θα λειτουργήσουν.