Τα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πατρών που τέλεσε ο Πρωθυπουργός άνοιξαν νέο κύκλο αντιδράσεων από την αντιπολίτευση σχετικά με την πατρότητα των έργων.
Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ υπενθυμίζουν μάλιστα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, ως αντιπολίτευση τη περασμένη δεκαετία κατά την οποία η Βουλή ενέκρινε τα έργα, είχε καταψηφίσει με διαμαρτυρίες την κατασκευή τους.
ΝΔ: Να εκπονήσουμε σχέδιο υποδομών
Σε δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Αχ. Καραμανλής έκανε επισήμανε ότι «σήμερα εγκαινιάζεται ένα πολύ μεγάλο έργο, το οποίο -όπως όλοι γνωρίζουμε- σχεδιάστηκε και ξεκίνησε το 2007.
»Σήμερα, δε νομίζω ότι είναι η κατάλληλη ημέρα για να μπούμε σε μια αντιπαράθεση με την κυβέρνηση για το ποιος έκανε τι. Και αυτό, άλλωστε, δεν αφορά και τον κόσμο.
»Καλό, όμως, είναι να γνωρίζουμε πως τα έργα αυτά όταν ήρθαν στη Βουλή το 2007 –και ιδίως το συγκεκριμένο έργο- ο ΣΥΡΙΖΑ τότε, δυστυχώς, το καταψήφισε για περιβαλλοντολογικούς λόγους».
Ζητά ακόμη «όλοι μαζί – τόσο ο πολιτικός όσο και ο τεχνικός κόσμος – να εκπονήσουμε, όπως και πριν από 10 χρόνια, ένα σοβαρό σχέδιο υποδομών για την επόμενη δεκαετία».
ΠΑΣΟΚ: «Δεν σας ανήκει το έργο, κ. Τσίπρα»
Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για την Ενέργεια, το Περιβάλλον και τις Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης, σε δήλωσή του επισημαίνει ότι «η Ολυμπία Οδός που εγκαινιάζετε σήμερα κ. Πρωθυπουργέ, δεν ανήκει σ’ εσάς, ανήκει στον ελληνικό λαό. Το ότι εγκαινιάζετε τον άξονα εσείς είναι μια μικρή λεπτομέρεια. Ως Αντιπολίτευση ξοδεύσατε τόνους μελάνης για να κατηγορήσετε και να καταψηφίσετε στη Βουλή τις Συμβάσεις Παραχώρησης, ενώ οργανώσατε τα κινήματα “Δεν Πληρώνω” για να εκπροσωπήσουν τη δική σας “λύση” του προβλήματος.
»Οι οδικοί άξονες που σήμερα εγκαινιάζετε σχεδιάστηκαν και προκηρύχτηκαν με διεθνείς διαγωνισμούς ως συγχρηματοδοτούμενα έργα από τις αρχές του 2001. Μετά από αρκετά χρόνια καθυστερήσεων και δολιχοδρομιών η ΝΔ έφερε τις συμβάσεις παραχώρησης το 2007 που αποδείχθηκαν εκ του αποτελέσματος ατελείς και προβληματικές».
Το ΠΑΣΟΚ κατηγορεί ακόμη τον Πρωθυπουργό ότι «οικειοποιήσατε τη συστηματική δουλειά των πολιτικών σας αντιπάλων των τελευταίων κυβερνήσεων, με αμετροέπεια και απουσία πολιτικού ήθους, χωρίς να αναγνωρίσετε ότι ουσιαστικά σας πήγε το κύμα από μόνο του στην τελική ολοκλήρωση ενός έργου που το παραλάβατε στο 80% της ολοκλήρωσής του.
»Προσθέσατε 214 εκατ. € ως αποζημίωση καθυστερήσεων και πριμ επιτάχυνσης σε παραχωρησιούχο και κατασκευαστή, αποτέλεσμα των σοβαρών καθυστερήσεων του έργου λόγω των τραγικών σας διαπραγματεύσεων, του Μνημονίου ΙΙΙ-Τσίπρα και των capital controls.
»Το μόνο έργο της Ολυμπίας Οδού που δρομολογήσατε ήταν ο τεμαχισμός του άξονα “Πάτρα – Πύργος” σε 8 τμήματα, τα 4 από τα οποία έχει ήδη αναλάβει ο δικός σας εργολάβος, ο αρμόδιος επίσης για τις τηλεοράσεις και τα βοσκοτόπια. Σπουδαίο έργο διαφάνειας και ανταγωνισμού!»
Θεοδωράκης: «Δρόμοι στραμμένοι με χρυσάφι»
Σε ανάρτησή του στο Facebook, ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης μιλά για «δρόμους στρωμένους με χρυσάφι» καθώς «οι τέσσερις νέοι οδικοί άξονες που εγκαινιάζονται αυτές τις μέρες, είχαν πει ότι θα μας στοιχίσουν 1,8 δισ. και τελικά το κόστος τους ξεπέρασε τα 6 δισ.! Σχεδόν 2 ΕΝΦΙΑ επιπλέον!».
Προσθέτει ότι «εκτός από τις προφανείς ευθύνες ορισμένων εργολάβων, το κόστος εκτοξεύτηκε κυρίως λόγω της ανικανότητας και της αργοπορίας του… Δημοσίου!» και επισημαίνει ότι «για τις καθυστερήσεις δεν θα τιμωρηθεί κανείς. Μαλιακός -Κλειδί και Κόρινθος – Καλαμάτα θα έπρεπε να ήταν έτοιμοι το 2012, ο Ε65 και η Ιόνια Οδός το 2013 και το Ελευσίνα – Πάτρα το 2014.
Να τους χαιρόμαστε, λοιπόν, τους νέους δρόμους. Η Ελλάδα τους είχε ανάγκη. Να θυμόμαστε όμως και τα επιπλέον 4 δις που κάποιοι “πέταξαν”. Και πριν κόψουμε τις κορδέλες ας κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή για τα χαμένα δισεκατομμύρια».
Ωρα Αποφάσεων: «Να κατατεθεί στη Βουλή το κόστος του έργου»
Στην υπέρβαση του αρχικά υπολογισμένου κόστους των έργων αναφέρεται η Ωρα Αποφάσεων, η οποία κάνει επίσης λόγο για «μικρόψυχες, μονοκομματικού χαρακτήρα φιέστες που στήνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, που σκοπό έχουν την μικροκομματική εκμετάλλευση των έργων, με την εκφώνηση, ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις, διχαστικών λόγων».
Οπως υπενθυμίζει, οι αρχικές συμβάσεις των έργων «προέβλεπαν ότι ένα σημαντικό μέρος από την είσπραξη των διοδίων (διότι τα έργα θα αποπληρωθούν από τα διόδια) θα πήγαιναν στο ελληνικό Δημόσιο- κάτι που δεν ισχύει πλέον. Και δεν ισχύει, διότι το κίνημα “Δεν Πληρώνω”, το οποίο ανδρώθηκε μέσα από τα σπλάχνα του τότε ΣΥΡΙΖΑ, όπως και οι μεγάλες καθυστερήσεις που οφείλονται βεβαίως και στις ιδεοληψίες και στους δογματισμούς της σημερινής κυβέρνησης, οδήγησαν σε σημαντική υπέρβαση του κόστους των έργων που εξανέμισαν αυτό το όφελος.
»Τώρα που εγκαινιάζονται τα έργα, μετά από 8 χρόνια κρίσης και που όλοι κατανοούμε την ανάγκη ανατροπής των πρακτικών και στον τομέα των δημοσίων έργων, είναι σημαντικό με τα εγκαίνια κάθε έργου να κατατίθεται στη Βουλή το ιστορικό και το κόστος του έργου».
protagon.gr