«Ακούνε» ακόμη την ΕΛ.ΑΣ., που μετά από 6 μήνες δεν έχει εγκαταστήσει το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας που της «δώρισαν»!
Οι επικοινωνίες στελεχών σε υπηρεσίες πρώτης γραμμής όπως Άμεση Δράση, ΔΙ.ΑΣ., ΔΕΛΤΑ, παραμένουν ευάλωτες σε συνακροάσεις με κατά καιρούς παρεμβολές… λαϊκών ασμάτων και υβρεολόγιων.
Η παύση λειτουργίας του ψηφιακού συστήματος TETRA καταγράφηκε στις 31 Ιουλίου 2014 και από τότε η ΕΛ.ΑΣ. επανήλθε αναγκαστικά στο αναλογικό σύστημα προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες επικοινωνιών της, με χαμηλή ασφάλεια.
Ο πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Βασίλης Κικίλιας στις 16 Δεκεμβρίου 2014 (ΦΕΚ 3379) προχώρησε στην αποδοχή πρότασης δωρεάς της εταιρείας «Lamas Pinto Consultants Corp» προς το Ελληνικό Δημόσιο ενός σύγχρονου ψηφιακού συστήματος επικοινωνιών και μάλιστα με πρόβλεψη επέκτασης σε όλη την Ελλάδα.
Η δωρεά αποτιμήθηκε σε 25.000.000 ευρώ (αξία συστήματος) και 2.200.000 ευρώ για τις υπηρεσίες υποστήριξης και συντήρησης για το πρώτο έτος λειτουργίας, χωρίς να κοστίζει τίποτα στον Έλληνα φορολογούμενο.
Παρά τους κινδύνους χρησιμοποίησης του απαρχαιωμένου αναλογικού συστήματος επικοινωνιών, το μηδενικό κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας του νέου ψηφιακού συστήματος, 6 μήνες μετά την αποδοχή της δωρεάς το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Τάξης, όπως επισημαίνει σε ερώτησή του ο κ. Κικίλιας, δεν έχει πράξει τίποτα απολύτως για την χρήση του.
Ο πρώην υπουργός ρωτά τον νυν:
1. Θεωρεί ότι το υπάρχον αναλογικό σύστημα ασύρματων επικοινωνιών επαρκεί για τις επιχειρησιακές ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ.;
2. Αν όχι, για ποιο λόγο δεν έχει ξεκινήσει μέχρι στιγμής η λειτουργία του δωρηθέντος ψηφιακού συστήματος;
3. Είναι αποτέλεσμα πολιτικής βούλησης η έκθεση των επικοινωνιών της ΕΛ.ΑΣ. σε κακόβουλα στοιχεία με τη διατήρηση του αναλογικού συστήματος ή απλής κωλυσιεργίας του Υπουργείου;
4. Απεργάζεται το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και η ΕΛ.ΑΣ. εναλλακτική λύση στο επικοινωνιακό έλλειμμα, και αν ναι, με ποια κριτήρια;