Θέματα εξαιρετικής σημασίας, όπως η ασφάλεια στις πτήσεις του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου αλλά και η αύξηση των πτήσεων στον εναέριο χώρο της Ελλάδας, η οποία προμηνύει καλά μηνύματα για τον τουρισμό μας, συζητούνται στο 49ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (Air Traffic Controllers) που πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο ‘Ρόδος Παλάς’ από χθες.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) κ. Σεραφείμ Πέτρου, μίλησε στην «δημοκρατική» για την ατζέντα του συνεδρίου:
«Δυστυχώς ή ευτυχώς ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας δεν είναι ευρύτερα γνωστός. Ο κόσμος όταν ταξιδεύει βλέπει απλά έναν πύργο ελέγχου, αλλά δεν ξέρει πόσο σοβαρή είναι η λειτουργία του. Αυτή την στιγμή υπάρχει μια δομή πολλών κανόνων ασφαλείας και προδιαγραφών τόσο σε έμψυχο όσο και σε άψυχο υλικό, για να προκύψει μια ομογενοποίηση ώστε σε επόμενη φάση να υπάρξει ένας ενιαίος ευρωπαϊκός κανονισμός για την εναέρια κυκλοφορία. Ο στόχος είναι κατ’ αρχήν να μειωθούν οι καθυστερήσεις στις πτήσεις όσο το δυνατόν περισσότερο και ταυτόχρονα, να τηρείται σε υψηλά επίπεδα η ασφάλεια των πτήσεων. Συνεπώς, οι προδιαγραφές που θέτουμε σε όλη την Ευρώπη, είναι κοινές. Να σημειώσω ότι δεν μπορούμε να θεσπίσουμε κανέναν τοπικό κανονισμό που να αντιβαίνει αυτά τα δεδομένα».
Πέραν τούτου, η τεχνολογική εξέλιξη σε αυτό το κομμάτι, είναι αλματώδης. Τα στοιχεία αναφέρουν ότι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο προβλέπεται αύξηση σε κίνηση αεροσκαφών της τάξης του 2% για φέτος.
Η Ελλάδα όμως, επηρεάζεται από πάρα πολλούς γεωπολιτικούς παράγοντες (κρίση στην Ουκρανία, πόλεμος στην Συρία κ.λπ.) με συνέπεια να μετακυλίεται η κίνηση προς την χώρα μας. Στην κίνηση των αεροσκαφών καταγράφεται και η κίνηση των διελεύσεων –των αεροσκαφών δηλαδή που δεν προσεγγίζουν στα ελληνικά αεροδρόμια, αλλά υπερίπτανται του εναερίου χώρου –χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά τα πολεμικά αεροσκάφη.
Μόνον το 2015, το ελληνικό σύστημα εξυπηρέτησε 716.000 πτήσεις η οποία αυξάνεται συστηματικά. Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2025 η κίνηση των αεροσκαφών στον ελληνικό εναέριο χώρο θα σημειώσει αύξηση της τάξης του 40%.
Για το 2016, μόνον για τον Όμιλο της TUI, η Ελλάδα είναι ο Νούμερο 2 προορισμός μετά την Ισπανία σε παγκόσμιο επίπεδο –όσον αφορά στις προσεγγίσεις αεροσκαφών.
«Η Ελλάδα αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ζήτηση. Ελπίζω οι κυβερνήσεις να δουν πιο σοβαρά το θέμα του τουρισμού και να μην θέτουν εμπόδια στην ανάπτυξη του», είπε ο κ. Πέτρου.
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Ειδικά όσον αφορά το σύστημα για τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, ο κ. Πέτρου είπε ότι μπορεί να βελτιωθεί μέσω επενδύσεων που είναι όμως αυτοχρηματοδοτούμενη δράση, η οποία προέρχεται από τα τέλη που πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες – και όχι το σπατόσημο.
Με δηλώσεις του στην «δ» ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού κ. Ντίκ Φόλκς, υπογράμμισε τα εξής: «Στο συνέδριο αυτό πρέπει να γίνει σαφές ότι στην Ελλάδα απαιτείται η βελτίωση του συστήματος της εναέριας κυκλοφορίας, συνολικά. Είχαμε μια συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό στον οποίο είπαμε ότι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μπορούν να βελτιωθούν οι προϋποθέσεις και τα δεδομένα. Πιστεύω ότι μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις σε αυτό τον χώρο που θα χρηματοδοτηθούν απ’ ευθείας από τα έσοδα που έχουν τα αεροδρόμια από τις αεροπορικές εταιρείες. Γνωρίζω ότι υπάρχει πρόβλημα με τις επενδύσεις στην Ελλάδα, αλλά εάν βρεθεί ένα μάστερ πλαν, μπορούν να γίνουν βελτιώσεις που θα συνδράμουν και στην αύξηση του τουρισμού».
Ο Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Εναέριας Κυκλοφορίας κ. Τζο Σουλτάνα εμφανίσθηκε πιο αισιόδοξος και με δηλώσεις του προς την «δ», τόνισε τα εξής:
«Κατ’ αρχήν πρέπει να δούμε ποια είναι τα προβλήματα και τα πλάνα για την βελτίωση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στα αεροδρόμια όλης της Ευρώπης. Στην Ρόδο, είχα την ευκαιρία να συναντηθώ με εκπροσώπους από διάφορες ενώσεις ισάριθμων χωρών και να συζητήσουμε τα προβλήματα κάθε χώρας. Μας ενδιαφέρει κυρίως η βελτίωση της ασφάλειας των πτήσεων, η μείωση στις καθυστερήσεις και φυσικά η αποτελεσματικότητα των πτήσεων που αποτελούν βασικούς στόχους ενός σχεδίου που ονομάζεται ‘Ευρωπαϊκός Ουρανός’ και αφορά κοινό σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για τα επόμενα πέντε χρόνια».
Τις εργασίες του συνεδρίου που θα ολοκληρωθούν στις 13 Μαϊου παρακολουθούν εκπρόσωποι από 28 ενώσεις ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας ενώ τα αποτελέσματα από την συνάντηση της Ρόδου θα τεθούν σε επίπεδο υπουργών της Ευρώπης αρμόδιων για τις εναέριες μεταφορές.
https://www.dimokratiki.gr/12-05-2016/archise-chthes-sti-rodo-49o-evropaiko-sinedrio-elegkton-enaerias-kikloforias/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.