Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-23 στο 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου λειτούργησε εκπαιδευτικός Όμιλος: «Θέατρο Επιστήμης». Στα πλαίσια της λειτουργίας του ομίλου, οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν και παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση: «Η γήινή μας μοναξιά».
Η θεατρική παράσταση συμμετείχε μεταξύ των άλλων και στη δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» που διοργάνωσε η Science View σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή και την υποστήριξη σημαντικών φορέων (OpenSchoolsforOpenSocieties, SciCultureD, STEAMTheNextStep, GSO4School, RoadSTEAMer, InnovationforOpenEcosystems). Η συμμετοχή στην εν λόγω δράση της θεατρικής παράστασης «Η γήινή μας μοναξιά» ανταμείφθηκε με 5 πανελλήνια βραβεία στον πανελλήνιο διαδικτυακό διαγωνισμό που διεξήχθη στις 1-2 Απριλίου: Βραβείο Σεναρίου, Βραβείο Σκηνοθεσίας, Βραβείο Διάχυσης και προώθησης της δράσης, Βραβείο Συνολικής παρουσίασης, Βραβείο Συνολικής συμμετοχής στη δράση.
Η θεατρική παράσταση που δημιουργήθηκε είχε ως κεντρικό θέμα την κλιματική αλλαγή και την εξάντληση των φυσικών πόρων καθώς και το ενδεχόμενο δημιουργίας αποικίας σε άλλο πλανήτη. Μέσα από τη δημιουργία της παράστασης, οι μαθητές κατανόησαν επιστημονικές έννοιες και φαινόμενα όπως το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η αναγκαιότητα του στρώματος του όζοντος στην ατμόσφαιρα, η λειτουργία ενός οικοσυστήματος, η φωτοσύνθεση, το όριο της ταχύτητας του φωτός, η εξάντληση των φυσικών πόρων κ.α. Με αφορμή τη δήλωση του επιστήμονα St. Hawking: «η ανθρωπότητα πρέπει να γίνει ένα πολύ-πλανητικό είδος προκειμένου να αποφύγει την εξαφάνισή της», οι μαθητές διερεύνησαν τις δυσκολίες μιας ενδεχόμενης εποίκισης του πλανήτη Άρη ή ενός εξωπλανήτη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να συμμετέχουν ενεργά στη διαπραγμάτευση επιστημονικών εννοιών, να αναπτύξουν δημιουργικές και κριτικές δεξιότητες, συνδυάζοντας τη μάθηση με το παιχνίδι, τη χαρά και την έκφραση.
Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του ομίλου «Θέατρο Επιστήμης», οι μαθητές κατάφεραν να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, όπως και συνεργατικές και κοινωνικές δεξιότητες, αρχικά μέσα από τα βιωματικά παιχνίδια που είχαν στόχο τη συγκρότηση της ομάδας και την ανάπτυξη δεξιοτήτων (όπως η ενεργητική ακρόαση, η οριοθέτηση, η εμπιστοσύνη, η ανάληψη κοινωνικής ευθύνης) και στη συνέχεια μέσα από τη δημιουργία της θεατρικής παράστασης.
Η θεατρική παράσταση που προέκυψε παρουσιάστηκε στους μαθητές της Α΄ και Β΄ λυκείου του σχολείου όπως και σε ξεχωριστή παράσταση ανοιχτή για το κοινό. Στα πλαίσια της προώθησης της δράσης στο κοινό οι μαθητές επισκέφτηκαν τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, στον οποίο παρουσίασαν τους προβληματισμούς που προκύπτουν από το θέμα της παράστασης. Παράλληλα, έγινε διάχυση της δράσης μέσω αφίσας που δημιούργησε η ομάδα, μέσω ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων, μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου και προσκλήσεων σε φορείς και γονείς- κηδεμόνες του σχολείου. Αξιοσημείωτες είναι οι αντιδράσεις των γονέων που παρακολούθησαν την παράσταση, οι οποίοι έφυγαν εμφανώς ενθουσιασμένοι δηλώνοντας ότι πολλά από αυτά που παρακολούθησαν στην παράσταση δεν τα γνώριζαν, τα βρήκαν άκρως ενδιαφέροντα και έφυγαν εμφανώς προβληματισμένοι για την κλιματική αλλαγή. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά στη δράση της Ε. Μουλά Συμβούλου Εκπαίδευσης – Παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου, μετά το πέρας της παράστασης: «Από τις δράσεις που παράγουν παιδεία και αφυπνίζουν. Το θέατρο στην ουσιαστική του διάσταση, ως μέσο διαλόγου και προαγωγής της δημοκρατίας.»
Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί που συντόνισαν την δράση Θεοχαρώ Ματζαβίνου (Φυσικός), Αγγελική Τενέντε (Βιολόγος), Ελένη Φλουρή (Φυσικός) εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για τα εξαιρετικά παιδαγωγικά και μαθησιακά αποτελέσματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της εκπόνησης του συγκεκριμένου προγράμματος. Στο σημείο αυτό, αξίζει να σημειωθεί η αμέριστη συμπαράσταση και έμπρακτη βοήθεια για τη βιντεοσκόπηση και το μοντάζ της παράστασης από τον Δημήτρη Λάγκαλη χωρίς τη βοήθεια του οποίου δε θα ήταν δυνατή η συμμετοχή της παράστασης στο διαδικτυακό διαγωνισμό