Ρεπορτάζ

Ανάκαμψη της κίνησης στην αγορά αναμένουν στη Μεσαιωνική Πόλη

Αισιόδοξοι ότι η αγοραστική δύναμη των χιλιάδων επισκεπτών που κατακλύζουν το νησί, σύντομα θα κινηθεί ανοδικά είναι οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου.
Η ακύρωση προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων, λόγω του πολέμου στην Μέση Ανατολή και του κλεισίματος της Διώρυγας του Σουέζ, στέρησε την αγορά από «τονωτική ένεση», ενώ οι επισκέπτες που κυκλοφορούν στην Παλιά Πόλη μοιάζουν να απολαμβάνουν τα αξιοθέατά της και ολιγότερο να ενδιαφέρονται για αγορές.
Υπάρχουν δε κατηγορίες επιχειρήσεων που οι τζίροι τους δεν αρκούν για να καλύψουν καν τα έξοδά τους! Ο Μάιος κινήθηκε και έκλεισε υποτονικά και οι πρώτες μέρες του Ιουνίου, ακόμη δεν έχουν δείξει θετικά σημάδια ανάκαμψης.
Στη «δ» μιλούν επιχειρηματίες:

Σταύρος Ζουρούδης:
Ο επιχειρηματίας Σταύρος Ζουρούδης, ιδιοκτήτης μιας από τις παλαιότερες επιχείρησης εστίασης στην οδό Ορφέως στο Ρολόι και αντιπρόεδρος του Σωματείου Εστιατόρων Ρόδου, δηλώνει:
«Η ακρίβεια και στις ευρωπαϊκές χώρες έχει επηρεάσει και τους δικούς μας πελάτες που ξοδεύουν ολοένα λιγότερα χρήματα στις διακοπές τους. Προκειμένου και οι ίδιοι να μπορούν να αντεπεξέλθουν επιλέγουν το σύστημα all inclusive που διασφαλίζει έλεγχο στα έξοδα μιας οικογένειας, που επιλέγει την χώρα μας, Δείτε τι γίνεται με την ραγδαία αύξηση στην γειτονική Τουρκία, ειδικά στην περιοχή της Αττάλειας. Περίπου 6 εκ. Γερμανών τουριστών, κυρίως σε μονάδες με σύστημα all inclusive.
Εμείς στην επιχείρηση για να μπορέσουμε να είμαστε βιώσιμοι (λόγω της αύξησης των προϊόντων) προσθέσαμε στις τιμές ένα 10-20% σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτό το επίπεδο βρίσκεται και ο φετινός μας τζίρος, δηλαδή καταγράφει μείωση από 10-20%» τονίζει ο κ,. Ζουρούδης που επισημαίνει όμως ότι δεν πρέπει να δίνουμε δικαιώματα στους επισκέπτες μας. Υπάρχουν και περιπτώσεις -ευτυχώς είναι λίγες- που άλλα γράφει ο κατάλογος και άλλες χρεώσεις αποτυπώνει ο τελικός λογαριασμός με τα διάφορα τρικ (happy hour, special prices κλπ) που χρησιμοποιούν κακοί επαγγελματίες που κάνουν ανυπολόγιστη ζημιά στην αγορά» αναφέρει χαρακτηριστικά και από τις καταγγελίες που φτάνουν στο Σωματείο Εστιατόρων.

Μαρία Αγγέλου:
Η επιχειρηματίας και αντιπρόεδρος του Σωματείου Επιχειρηματιών Μεσαιωνικής Πόλης (ΣΕΕΜΠ Ρόδου) με αρμοδιότητα Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων Μαρία Αγγέλου, δήλωσε στη «δ» ότι:
«Όλοι περιμέναμε ότι θα ήταν μια καλή σεζόν, αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα είναι άλλη. Η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε είναι ανάλογη με αυτή του 2019. Αφίξεις υπάρχουν, αλλά τα έσοδα και ο αντίκτυπος στην αγορά δεν είναι ανάλογός τους. Οι επισκέπτες μας κινούνται κυρίως στους κεντρικούς δρόμους της Μεσαιωνικής πόλης δείχνοντας ελάχιστο ενδιαφέρον για ψώνια, αφού στην πλειοψηφία τους είναι χαμηλού εισοδηματικού επιπέδου. Ως επιβεβαίωση αυτού έρχονται οι μαρτυρίες των επιχειρηματιών της εστίασης της Μ.Π. για ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις των πελατών τους. Έκδηλη και έντονη είναι η ανησυχία που υπάρχει μεταξύ των επιχειρηματιών – μελών μας, αφού οι υποχρεώσεις είναι ιδιαιτέρως αυξημένες και η δυσκολία να αντεπεξέλθουν μεγάλη. Ευελπιστούμε η κατάσταση να αλλάξει σύντομα, ώστε να μην χαθεί η σεζόν και τον Οκτώβρη να μιλήσουμε με άλλα δεδομένα», επισημαίνει σχετικά.

Γιάννης Σιφωνιός:
Ο επιχειρηματίας Γιάννης Σιφωνιός με καταστήματα κοσμημάτων και ένδυσης, με επιχειρήσεις 30 χρόνια στη Μεσαιωνική Πόλη, δηλώνει στη «δ» ότι είναι μία δύσκολη σεζόν, με έναν πολύ υποτονικό μήνα Μάιο, αλλά στο ίδιο κλίμα κινούνται και οι πρώτες ημέρες του Ιουνίου. Αναλυτικά όπως εξηγεί:
«Μετά τη δύσκολη περσινή, λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών σεζόν, όλα έδειχναν ότι το 2024 θα ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον τουρισμό της Ρόδου. Δυστυχώς όμως η έκρυθμη κατάσταση στη Μέση Ανατολή “έκλεισε” το πέρασμα του Σουέζ, αναγκάζοντας πολλά κρουαζιερόπλοια που ήταν να επισκεφτούν το νησί κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, είτε να ακυρώσουν τις προσεγγίσεις τους εντελώς, είτε να τις πραγματοποιήσουν τους επόμενους μήνες λόγω του ό,τι έπρεπε να κάνουν το γύρο της Αφρικής. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το Πάσχα των Καθολικών που ήταν πάρα πολύ νωρίς φέτος, ουσιαστικά στέρησε, κυρίως από το βόρειο τμήμα του νησιού, ένα σημαντικό αριθμό επισκεπτών.
Η κίνηση στην αγορά αυτή την εποχή δεν είναι αντίστοιχη άλλων εποχών. Είμαι επιχειρηματίας σχεδόν 30 χρόνια με έδρα την Παλιά Πόλη και τέτοιο υποτονικό Μάϊο και Ιούνιο δε θυμάμαι ποτέ ξανά. Η γενική αίσθηση που επικρατεί στην αγορά είναι ότι η σεζόν βρίσκεται ένα μήνα πίσω από θέμα κίνησης και εισπράξεων.

Πιστεύω ότι η μειωμένη οικονομική δυνατότητα των τουριστών που έχουν έρθει στο νησί μέχρι στιγμής σε συνδυασμό με τη χαμηλή για την εποχή πληρότητα στα ξενοδοχεία και τα καταλύματα είναι ο λόγος του προβληματισμού που υπάρχει δικαίως στην αγορά. Ελπίζουμε σε ανάκαμψη τις επόμενες μέρες, γιατί το καλοκαίρι έχει μπει πλέον για τα καλά και τα λειτουργικά κόστη είναι υπέρογκα», σημειώνει καταλήγοντας ο κ. Σιφωνιός.

Ιωάννης Κουζουκάκης:
Ο επιχειρηματίας Ιωάννης Κουζουκάκης, με επιχειρήσεις κοσμημάτων για δεκαετίες στην καρδιά της Μεσαιωνικής Πόλης, τονίζει από την πλευρά του:
«Η άποψή μου είναι ότι ανάλογα με αυτά που συμβαίνουν γύρω μας είμαστε ακόμα τυχεροί που έρχεται κόσμος και κρατάει την οικονομία του νησιού και όχι μόνον, αλλά της χώρας όλης. Είναι ο τουρίστας πιο διστακτικός στο να ξοδέψει όπως παλαιότερα αρκετά χρήματα λόγω ακρίβειας στη χώρα τους αλλά και ανασφάλειας λόγω πολέμων… έχει κόσμο αλλά είναι μέτρια τα έσοδα. Όμως δόξα τω Θεώ θα ζήσουμε.. Τα κρουαζιερόπλοια δεν βοηθάνε όπως άλλες χρονιές γιατί πάλι οι πελάτες τους δεν αγοράζουν όπως παλιά. Θα μάθουμε να ζούμε με λιγότερα στο άμεσο μέλλον. Οι ιθύνοντες άρχοντες του τόπου να προσέξουν περισσότερο το νησί και να το αγαπήσουν πιο πολύ».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου