Τοπικές Ειδήσεις

Σημείωμα δέκα σημείων του Συνδέσμου Ταξί για να θεμελιωθεί η παράνομη δραστηριοποίηση της «UBER» στην Ελλάδα!

Σημείωμα δέκα σημείων με νομικούς ισχυρισμούς για να θεμελιωθεί η θέση του Συνδέσμου Ταξί στην Ρόδο για τη μη νόμιμη λειτουργία της πλατφόρμας «UBER» στην Ελλάδα συνέταξε ο νομικός συμπαραστάτης τους κ. Κώστας Χαλκιάς.
Ο κ. Χαλκιάς με άλλη πολυσέλιδη γνωμοδότησή του ισχυρίζεται ότι η εταιρεία δεν μπορεί να δραστηριοποιηθεί στην χώρα μας με την παρούσα μορφή και έδρα της.
Η «UBER» θεωρείται ότι θα λειτουργεί ευθέως ανταγωνιστικά προς τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές.
Στο σημείωμα δέκα σημείων των Ταξί αναφέρονται τα εξής:
«1. Το άρθρο 12 παρ. 1 του Ν. 4530/2018 ορίζει ότι όποιος παρέχει υπηρεσία ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης, για τη μεταφορά επιβατών με όχημα Ε.Δ.Χ., λογίζεται ότι ασκεί ως κύρια οικονομική δραστηριότητα αυτή της μεταφοράς επιβατών εάν: (α) επηρεάζει την τιμή της υπηρεσίας μεταφοράς αμέσως ή εμμέσως διά της παροχής παράνομων εκπτώσεων ή επιδοτήσεων κομίστρου ή άλλων τρόπων διαμόρφωσης του τελικά καταβαλλόμενου ποσού από τον καταναλωτή ή (β) επηρεάζει τις κρίσιμες πτυχές της υπηρεσίας μεταφοράς, θέτοντας προδιαγραφές, που πρέπει να πληρούν τα αυτοκίνητα, πέραν των νομίμων. Στην περίπτωση αυτή, η παροχή υπηρεσίας διαμεσολάβησης, η οποία έχει ως κύρια οικονομική δραστηριότητα αυτή της μεταφοράς επιβατών, ασκείται κατόπιν άδειας.
2. Περαιτέρω, το άρθρο 12 παρ. 8 του ν. 4530/2018 ορίζει ότι, εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της Ελληνικής Επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία.
3. Παρεμφερούς διατύπωσης διατάξεις ισχύουν και για τις υπηρεσίες διαμεσολάβησης για μεταφορές επιβατών μέσω Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων με οδηγό (άρθρο 13 παρ. 1 και 8 του ιδίου νόμου).
4. Καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος του παραπάνω νόμου η εταιρεία UBER παρέχει υπηρεσίες ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης στην Ελλάδα, εφαρμόζοντας εκπτωτικές πολιτικές και πολιτικές ανταμοιβής πελατών (Uber Rewards / Uber Earning Maximum Points κ.α.).
5. Επίσης, έχει θεσπίσει ειδικές – πέραν των νομίμων – προδιαγραφές για τα οχήματα που διαθέτει, τα οποία κατηγοριοποιεί σε UberX, UberXL, UberSELECT, UberBLACK, UberSUV και UberLUX.
6. Τέλος, η ανωτέρω εταιρεία, εισπράττει η ίδια το σύνολο του μισθώματος και στη συνέχεια επιστρέφει στον αυτοκινητιστή την αμοιβή του.
7. Η ανωτέρω δραστηριότητα διενεργείται δίχως άδεια διαμεσολάβησης, ενώ τα έσοδά της δεν δηλώνονται και δεν φορολογούνται στην Ελλάδα.
8. Σε πρώτο στάδιο υποχρεούται επομένως ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών να καλέσει την εμπλεκόμενη εταιρεία σε ακρόαση, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 12 παρ. 5 εδ. στ΄ και το άρθρο 13 παρ. 5 εδ. στ΄ του Ν. 4530/2018, προκειμένου να διαπιστώσει αν η εμπλεκόμενη εταιρεία παραβιάζει τις προαναφερόμενες διατάξεις. Εφόσον δε διαπιστώσει ότι η εμπλεκόμενη εταιρεία λειτουργεί, παράνομα, χωρίς άδεια, υποχρεούται να προβεί στην επιβολή των παρακάτω διοικητικών μέτρων:
(α) Στην επιβολή διοικητικού προστίμου πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ.
(β) Στην απαγόρευση ίδρυσης άλλου φορέα διαμεσολάβησης για διάστημα δύο (2) ετών.
(γ) Στην κοινοποίηση της σχετικής απόφασης προς την υπηρεσία δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, για τη διεκπεραίωση της διακοπής λειτουργίας τυχόν διαδικτυακού ιστότοπου του φορέα και κάθε είδους εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλα μέσα.

9. Επιπρόσθετα, να διαβιβάσει τα ευρήματά του στην Α.Α.Δ.Ε. προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες από την κείμενη φορολογική νομοθεσία κυρώσεις.
10. Διαχρονικά, η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών παραλείπει να ασκήσει την ανωτέρω ελεγκτική αρμοδιότητά της».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Μαρια    12.07.2023 21:31

    Οι Επαγγελματίες εργάζονται ΝΟΜΙΜΑ για τις Υποχρεώσεις τους προς το κράτος και για Παροχή Συντάξεων προς τους Κλάδους Του Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα!! Δεν υπάρχει Αντικατάσταση της ιδιωτικής τους περιουσίας του οχήματος τους από το κράτος και δεν έχουν προστασία από τις αντίξοες συνθήκες της Εργασίας Τους! ΑΙΣΧΟΣ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΔΙΟΤΙ ΟΛΟΙΠΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΕΠ!!! Απορια Στους Άλλους Επαγγελματίες Αισθητικής και Κομμωτικής δεν υπάρχει η συγκεκριμένη στοχοποιηση! Εκ του πρώτης όψεως δεν υφίστανται διότι πρέπει να υπάρχει Ομόνοια και Συμπνοια στους Έλληνες πολιτες!!!

  • Ο ξένος    12.07.2023 14:57

    Για ποιόν λόγο να υποστηρίζω ένα επάγγελμα που όλο το καλοκαίρι κυνηγάει μόνο τουρίστες και μας γράφει;. Περιμένεις μία ώρα στην τηλεφωνική γραμμή για να σου πει ο υπάλληλος πώς δυστυχώς δεν έχει ελεύθερο όχημα;. Στα τσακίδια όλοι!!

  • Ο Πολίτης    12.07.2023 10:48

    Σε όλο τον κόσμο λειτουργεί. Εδω είναι παράνομη
    Εύγε
    Ολοι γνωρίζουν
    Να μας δείξουν οι κύριοι ταξιτζίδες τις φορολογικές τους δηλώσεις για να μάθουν και αυτοί που δεν ξέρουν
    Εξω απο την παλιά πόλη 23:30 δεν υπάρχει ταξί ούτε για δείγμα
    00:00 ΘΑΥΜΑ. έρχονται τα ταξί

Σχολιασμός άρθρου