Ο Κοσμήτορας της Βουλής και Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλη Α. Υψηλάντης, σε κοινοβουλευτική Αναφορά που κατέθεσε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα την « Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρόδου – Καρπάθου – Η.Ν. Κάσου – Σητείας » κατά τους θερινούς μήνες έλαβε την παρακάτω απάντηση,
Πειραιάς, 12 Ιουλίου 2024
Αριθ. Πρωτ.: 1500.1/51667/2024/166
ΘΕΜΑ: «Απάντηση της υπ’ αριθ. πρωτ. 1952/13-06-2024 Αναφοράς του Βουλευτή κ. Β. – Ν. Υψηλάντη».
Επί των διαλαμβανομένων στην εν θέματι Αναφορά γνωρίζεται ότι, με βάση το θεσμικό πλαίσιο του ν.4948/2022 (Α΄125), κατά την προηγούμενη δρομολογιακή περίοδο (2022-2023), για τη σύνδεση της Ρόδου με την Κάρπαθο και την Κάσο προκηρύχθηκε και η δρομολογιακή γραμμή «Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Ρόδος», με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα, καθ’ όλη την διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, μέσω σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, από το επιβατηγό- οχηματαγωγό (Ε/ΓΟ/Γ) «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ» Ν.Π. 12119 μέχρι και τις 31/12/2023, μέσω άλλης επιδοτούμενης γραμμής από Πειραιά και είχε λειτουργήσει συμπληρωματικά στα δύο (02) δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» Ν.Ρ.06.
Κατά την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο (2023-2024), η δρομολογιακή γραμμή «Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Ρόδος» δεν συμπεριελήφθη στην προκήρυξη του αρχικού διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού (ΑΔΑ: ΨΔΑΕ4653ΠΩ-Ε35), καθόσον αναβαθμίστηκε η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία της Καρπάθου και της Κάσου από Πειραιά με ένα (01) επιπλέον δρομολόγιο την εβδομάδα σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
Ειδικότερα, η δραστηριοποίηση του Ε/Γ-Ο/Γ «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ» Ν.Π. 10883 στη γραμμή: α) «Πειραιάς – Θήρα – Ανάφη – Κάσος – Πηγάδια Καρπάθου – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδος και επιστροφή», β) «Πειραιάς – Θήρα – Ανάφη – Σητεία – Κάσος – Πηγάδια Καρπάθου – Διαφάνι –
Χάλκη – Ρόδος και επιστροφή» και γ) «Πειραιάς – Θήρα – Ηράκλειο – Σητεία – Κάσος – Πηγάδια Καρπάθου – Ρόδος και επιστροφή», αναβάθμισε την εξυπηρέτηση της Καρπάθου και της Κάσου με τον Πειραιά και τη Ρόδο, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι νεότερο και αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα από το μέχρι πρόσφατα δραστηριοποιούμενο Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» Ν.Ρ. 06. Επίσης, εξασφαλίστηκε στο ένα εκ των τριών δρομολογίων η απευθείας προσέγγιση στην Κάσο και την Κάρπαθο, χωρίς να παρεμβάλλεται η Κρήτη, για τη μείωση του χρόνου του ταξιδιού.
Ωστόσο, κατόπιν εξοικονόμησης των απαιτούμενων πιστώσεων και με σκοπό την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Καρπάθου και της Κάσου με την Ρόδο, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συνεδρίασε την 04/06/2024, οπότε, μεταξύ άλλων, γνωμοδότησε υπέρ της προκήρυξης θερινού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Ρόδος» με ένα (01) δρομολόγιο την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδο, για χρονικό διάστημα έντεκα (11) εβδομάδων, με Ε/Γ- Ο/Γ πλοίο μεταφορικής ικανότητας 300 επιβατών το χειμώνα και 450 το θέρος, επιφάνειας φόρτωσης Ι.Χ.Ε. οχημάτων 600 τ.μ., στην οποία να είναι δυνατή η φόρτωση Φ/Γ οχημάτων επιφάνειας 400 τ.μ., ολικού μήκους 100 μ. και κλινών 100. Μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 10429/10-7-2024 απόφασης Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, εξεδόθη η υπ’ αριθμ. 2252.1.1/50967/24/10-7-24 Προκήρυξη για την εξυπηρέτησης της αναφερόμενης γραμμής με ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού, στις 12/8/2024 και χρονικό διάστημα εξυπηρέτησης, από 12/8/2024 έως 27/10/2024.
Σε ό,τι αφορά στο αίτημα προσθήκης της Σητείας στο εν λόγω δρομολόγιο, το πλοίο θα δύναται να προσεγγίσει επιπλέον λιμένες, άνευ καταβολής μισθώματος, κατόπιν συνεννόησης με την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Απάντηση του Υπ. Ναυτιλίας στον Βασ. Υψηλάντη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρόδου – Καρπάθου – Η.Ν. Κάσου – Σητείας