Εντονο προβληματισμό για τον αντίκτυπο που θα έχει στην ελληνική αγορά προκαλεί και αυτή η πτώχευση στην τουριστική αγορά της Ρωσίας, που ανακοινώθηκε προχθές το βράδυ από το τουριστικό γραφείο South Cross (http://www.ukrest.ru/). Σημειώνεται ότι είναι το πέμπτο κανόνι σε διάστημα έξι εβδομάδων.
Το ρωσικό ταξιδιωτικό πρακτορείο επικαλείται στην ανακοίνωσή του τα προβλήματα που προκάλεσαν οι πτωχεύσεις άλλων ρωσικών tour operator που οδήγησε τελικά στην αδυναμία του να ολοκληρώσει το φετινό του πρόγραμμα.
Έχει περίπου 9.000 πελάτες, εκ των οποίων οι 3.500 βρίσκονται στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες άλλοι 20 χιλιάδες είχαν αγοράσει τουριστικά πακέτα για το επόμενο διάστημα.
Την Δευτέρα στη λίστα με τους πτωχευμένους οργανισμούς προστέθηκε ο tour operator Solvex Τοur στην Αγία Πετρούπολη, ενώ στη χώρα μας βρίσκονται 3.000 με 4.000 τουρίστες οι οποίοι είχαν κλείσει τα πακέτα με το συγκεκριμένο tour operator.
Συνολικά οι ζημίες που έχουν προκληθεί στον ελληνικό τουρισμό από τα αλλεπάλληλα λουκέτα εκτιμώνται σε πάνω από 7 εκατομμύρια ευρώ.
Στα μέσα του καλοκαιριού προκλήθηκε αναστάτωση σε χιλιάδες Ρώσους τουρίστες λόγω του κλεισίματος του μεγάλου ρωσικού tour operator Labirint Τravel, που άφησε μεγάλα χρέη και χιλιάδες τουρίστες στα ελληνικά νησιά, ειδικά σε νησιά των Δωδεκανήσων.
Το South Cross διατηρούσε σε ισχύ συμβόλαιο με την ασφαλιστική εταιρεία Reso Garantia (μια από τις μεγαλύτερες της Ρωσίας) με το ποσό της εγγύησης να ανέρχεται στα 100 εκατ. ρούβλια (52 εκατ. ευρώ), ποσό που θεωρείται από κύκλους της αγοράς επαρκές για την αποπληρωμή των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα αλλά και των Ρωσικών αεροπορικών εταιρειών.
Η ανακοίνωση του South Cross σηματοδοτεί πρακτικά τη διακοπή των πτήσεων του tour Operator με τις αεροπορικές εταιρείες UT air και Transaero, με τις οποίες συνεργαζόταν.
Αυτό σημαίνει πως οι ελληνικές και ρωσικές αρχές θα πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου να διασφαλιστεί ο επαναπατρισμός στη Ρωσία των πελατών του γραφείου.
Σύμφωνα με στοιχεία που μεταδίδουν ρωσικά μέσα ενημέρωσης, μέσα στο έτος έχουν πτωχεύσει τουλάχιστον δεκατρία ταξιδιωτικά γραφεία, εκ των οποίων τα δώδεκα από τις 16 Ιουλίου έως σήμερα. Τα γραφεία που πτώχευσαν είναι τα Voyage Inart, Neva, Windrose World, Expo Tour, Labirint, IntAer, Nordic Star, Atlas, Milan Tour, Santa Lucia, Αviacharter-DV, Lime Travel και Solvex Tour.
Μια προαναγγελθείσα
πτώχευση
H προαναγγελθείσα από τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ Ανδρέα Ανδρεάδη νέα επικείμενη πτώχευση μεγάλου Ρώσου τουρ οπερέιτορ (“Ανησυχητικές ειδήσεις από Ρωσία για νέα άμεσα επικείμενη χρεοκοπία Tour Operator. Η κατάσταση δυστυχώς επιδεινώνεται”) επιβεβαιώθηκε προχθές βράδυ. Πρόκειται για τον Southern Cross, με σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, ο Southern Cross, που διακινεί εκατομμύρια Ρώσων, έχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα 3.600 πελάτες του. «Οι συνέπειες είναι καταλυτικές», σημειώνει σε ένα πρώτο του σχόλιο ο κ.Ανδρεάδης. Συνολικά στο εξωτερικό αυτή την εποχή βρίσκονται 10.000 Ρώσοι τουρίστες, που εξυπηρετούσε ο πτωχεύσας Ρώσος τουρ οπερέιτορ.
O Southern Cross επικαλείται στην ανακοίνωσή του τα προβλήματα που προκάλεσαν οι πτωχεύσεις άλλων ρωσικών τουριστικών οργανισμών, που οδήγησαν τελικά στην αδυναμία του να ολοκληρώσει το φετινό του πρόγραμμα.
Ο Southern Cross διατηρούσε σε ισχύ συμβόλαιο με την ασφαλιστική εταιρεία Reso Garantia (μια από τις μεγαλύτερες της Ρωσίας) με το ποσό της εγγύησης να ανέρχεται στα 100 εκατ. ρούβλια, ποσό που μένει να δούμε εάν είναι επαρκές για την αποπληρωμή των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα αλλά και των ρωσικών αεροπορικών εταιρειών UT air και Transaero, με τις οποίες συνεργαζόταν.
Οι πραγματικές συνέπειες και στον ελληνικό τουρισμό από την αγορά της Ρωσίας, μετά την πτώχευση και του Southern Cross, είναι βέβαιο ότι θα φανούν του χρόνου.
Στην ιστοσελίδα του South Cross έχει αναρτηθεί η εξής ειδοποίηση:
“ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ. Λόγω της αδυναμίας να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς τους τουρίστες και τους πελάτες σχετικά με τις συμβάσεις πώλησης του τουριστικού LLC “Southern Cross Travel”, η εταιρεία αναγκάστηκε να ανακοινώσει την αναστολή των δραστηριοτήτων της. Η αναστολή των δραστηριοτήτων σχετίζεται με την έντονη μείωση της ζήτησης του τουριστικού προϊόντος στο πλαίσιο της πτώχευσης ενός αριθμού από τους μεγαλύτερους tour operators”.
Ήταν ευρύτατα γνωστό ότι ο συγκεριμένος tour operator τα τελυταία τρία χρόνια αντιμετώπιζε πολλά και σημαντικά προβλήματα, γι’ αυτό και οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι οι ζημιές στους Έλληνες ξενοδόχους θα είναι μικρές, καθώς είχαν φροντίσει να μην αφήνουν μεγάλα ανεξόφλητα υπόλοιπα. Το καλοκαίρι του 2012 είχαμε ασχοληθεί πολύ με τον συγκεκριμένο tour operator, καθώς είχε μια σημαντική οικονομική αντιδικία με το Labirint και το Le Grand, η οποία είχε φτάσει στα δικαστήρια.
Μάλιστα τότε πολύ μεγάλες ελληνικές ξενοδοχειακές αλυσίδες, μέσα στον Αύγουστο, είχαν απαιτήσει τα οφειλόμενα, σε διαφορετική περίπτωση δεν θα δέχονταν πελάτες του S.C., με αποτέλεσμα να πληρωθούν μεγάλα ποσά.
Δυστυχώς η ασφαλιστική κάλυψη του S.C., στο βαθμό που αυτό έχει σημασία, είναι μόλις 100 εκ. ρούβλια, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από τον Σύνδεσμο των ρωσικών tour operators, 9.000 πελάτες του πρακτορείου βρίσκονται στο εξωτερικό, ενώ 20.000 ακόμη είχαν αγοράσει πακέτα εφέτος, μέχρι την λήξη της τουριστικής περιόδου.
Στην Ελλάδα βρίσκονται περίπου 3.000 τουρίστες, ενώ στην Κίνα είναι περίπου 800 τουρίστες.
Το πρόγραμμά του ήταν σε Ελλάδα, Κίνα, Καραϊβική, Ταϊλάνδη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στο εσωτερικό της Ρωσίας, ενώ οι πτήσεις του γίνονταν με τις εταιρείες “UTair”, “Transaero”, “Yakutia” και “VIM-Avia”.
Τα τελευταία προβλήματα στην εταιρεία που οδήγησαν τελικά στην πτώχευση, αναδείχθηκαν το προηγούμενο Σάββατο, όταν ενημερώθηκε το Rosturizm από την “UTair”, σχετικά με την πιθανή ακύρωση πτήσεων της αεροπορικής εταιρείας, κατόπιν αιτήματος του ταξιδιωτικού πράκτορα. Αργότερα μέσα στην ημέρα, το θέμα διευθετήθηκε και οι πτήσεις έγιναν.
Το πρόβλημα συζητήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της συνεδρίασης της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Τουρισμού και η “UTair” αρνήθηκε να εκτελέσει πτήσεις εάν δεν πληρώνονταν τα οφειλόμενα.
Μετά από αυτό, όλα πήραν το δρόμο τους..
.
Χρήμα και Τουρισμός