Τα περιφερειακά αεροδρόμια βάζουν τέλος στη στασιμότητα του κυβερνητικού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τα 14 αεροδρόμια τοποθετεί ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση μια από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις, που θα συνοδευτεί με επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ από τους νέους ιδιοκτήτες για την αναβάθμισή τους. Από την άλλη όμως οι πιθανότητες να κλείσει η πώληση του 67% του ΟΛΠ μέχρι το τέλος του χρόνου έχουν ελαχιστοποιηθεί και αυτό πονοκεφαλιάζει την κυβέρνηση διότι έχει προϋπολογίσει έσοδα της τάξης των 450 εκατ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις των ελληνικών λιμανιών.
Ο στόχος
Η μονομαχία για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και στην τελική ευθεία θα έχει ελληνικό χρώμα, καθώς στα τρία σχήματα που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές την Παρασκευή, συμμετέχουν ελληνικές εταιρείες. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες της αργεντίνικης Corporation America με τη Μέτκα, της γαλλικής Vinci με την Ελλάκτωρ και της γερμανικής Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου. Τη λίστα των υποψήφιων επενδυτών συμπλήρωναν η γαλλική Aeroport De La Cote d’Azur, η κοινοπραξία J&P Αβαξ – Zurich Airport, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και ο όμιλος Advent.
Η μεγάλη αύξηση φέτος της τουριστικής κίνησης έχει φέρει χαμόγελα αισιοδοξίας στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς θεωρεί ότι η ευτυχής αυτή συγκυρία ανεβάζει την υπεραξία των αεροδρομίων.
Υπό παραχώρηση βγαίνουν δύο ομάδες από επτά αεροδρόμια η καθεμία, με τον διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 40 έτη με δυνατότητα επέκτασης για ακόμη 10 χρόνια. Οι ιδιώτες δεσμεύονται ότι θα υλοποιήσουν επενδύσεις ύψους έως 300 εκατ. ευρώ για το σύνολο των υπό παραχώρηση αεροδρομίων.
• Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας.
•Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια: Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
‘ Εθνος