<<Μπέρδεμα>> φαίνεται να υπάρχει γύρω μια υπόθεση με ελληνικά και αμερικανικά F-16 και την πρόθεση της Βουλγαρίας να προμηθευτεί αεροσκάφη αυτού του τύπου. Και αυτό μετα από την πληροφορία που αναφέρει η ”Καθημερινή” σύμφωνα με την οποία η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με τη Βουλγαρία και τις ΗΠΑ με αντικείμενο την πώληση αριθμού ελληνικών μεταχειρισμένων αεροσκαφών τύπου F-16 στη Σόφια και την Ελλάδα να επιδιώκει να αναπληρώσει το κενό αεροσκαφών που έχει δημιουργηθεί μέσω leasing (ενοικίασης) ισάριθμων αεροσκαφών του ιδίου τύπου από τις ΗΠΑ.
Ωστόσο από την προσπάθειά μας να βρούμε κάτι παραπάνω φαίνεται πως όλο αυτό – ή κάτι τέλος πάντων παρόμοιο – αποτελεί μια πρόταση του ΓΕΕΘΑ προς το Υπουργείο Άμυνας για την οποία όμως δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση – και την οποία αγνοεί και η ίδια η Πολεμική Αεροπορία!
<< Η Πολεμική Αεροπορία δεν γνωρίζει κάτι επ’ αυτού>> ανέφερε στο ΟnAlert.gr επίσημη πηγή του ΓΕΑ που ρωτήθηκε σχετικά, παραπέμποντας ωστόσο και στο Υπουργείο Άμυνας, από το οποίο πάντως διεκρινιζόταν αρμοδίως – μετα από ερώτημα- ότι <<πρόκειται για μια πρόταση του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στρατηγού Κωσταράκου στο Υπουργείο,για την οποία δεν υπάρχει καμία απόφαση>>.
Κατά την εφημερίδα ωστόσο, η πρώτη προσέγγιση της Βουλγαρίας με την Ελλάδα έγινε στη συνάντηση των υπουργών Άμυνας των δυο χωρών κκ Δημήτρη Αβραμόπουλου και Ανγκελ Ναϊντένοφ, τον Μάρτιο- τότε που στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο χωρών σε ΝΑΤΟϊκό επίπεδο, υπεγράφη, από τους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων Πολεμικής Αεροπορίας, η Τεχνική Συμφωνία για διασυνοριακές επιχειρήσεις εναέριας επιτήρησης. Στη συνέχεια, αναφέρει η εφημερίδα,ο υπουργός Άμυνας και ο Πρωθυπουργός κ. Α Σαμαράς εκπόνησαν τη στρατηγική για το τι ακριβώς επιδιώκει η Ελλάδα από αυτή τη συμφωνία,
Είχε προηγηθεί ένα μήνα πριν (τον περασμένο Φεβρουάριο δηλαδή) αίτημα του ΝΑΤΟ στη Σόφια να αναβαθμίσει τις Ένοπλες Δυνάμεις της, ζητώντας επιτακτικά την αγορά μαχητικών αεροσκαφών δυτικού τύπου, καθώς η Σόφια διέθετε μόνο Mig-21 ηλικίας άνω των 30 ετών.
Να σημειωθεί ότι για την επιδιωκόμενη συμφωνία υπάρχει ήδη ένα προηγούμενο, η αγορά πoρτογαλικών F-16 από τη Ρουμανία τον Οκτώβριο του 2013. Τόσο η Ρουμανία όσο και η Βουλγαρία είναι μέλη του ΝΑΤΟ από το 2004, το στρατιωτικό τους υλικό όμως είναι σοβιετικής προέλευσης και απαρχαιωμένο.
Πάντα κατα το ρεπορτάζ της εφημερίδας στους Αμερικανούς προτάθηκε να μας νοικιάσουν με leasing ισάριθμα αεροσκάφη με αυτά που θα πουλήσουμε στους Βούλγαρους (οι πληροφορίες κάνουν λόγο για 6- 8 F-16). Η κυβέρνηση επέμεινε τη συντήρηση και τις αναβαθμίσεις των αεροσκαφών να τις αναλάβει η ΕΑΒ, ώστε να αναβαθμίσει τον ρόλο της σε επισκευαστικό hub για αερoσκάφη τύπου F-16 στη Βαλκανική. Τόσο οι Αμερικανοί όσο και οι Βούλγαροι βλέπουν θετικά τη συμφωνία, γράφει η ”Καθημερινή”, σύμφωνα με τις πληροφορίες της οποίας, η μόνη ένσταση προέρχεται από την Πολεμική Αεροπορία, που θα ήθελε, λέει, τα αεροσκάφη που θα νοικιαστούν να είναι τουλάχιστον Block 52 (σ.σ σχεδόν τελευταίου τύπου). Ωστόσο το αίτημα προσκρούει στην άρνηση των Αμερικανών να τα ενοικιάσουν. Αν κλείσει η συμφωνία, καταλήγει το ρεπορτάζ της εφημερίδας, αναμένεται να επιφέρει όφελος αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων για την ελληνική οικονομία και την ΕΑΒ. Στο υπουργείο Άμυνας μάλιστα θεωρούν – προσθέτει- ότι θα μπορούσε να καλυφθεί έτσι ένα σημαντικό μέρος του κόστους για την προγραμματισμένη αναβάθμιση των ελληνικών F-16.
Είναι φανερό ότι υπάρχουν κάποια σοβαρά κενά μεταξύ των πληροφοριών που επικαλείται το ρεπορτάζ της εφημερίδας και των δηλώσεων στο OnAlert από την μια ότι η Πολεμική Αεροπορία αγνοεί το θέμα (από το ΓΕΑ) και από την άλλη ότι μέχρι τώρα υπάρχει μόνο μια πρόταση του ΓΕΕΘΑ για την οποία δεν υπάρχει απόφαση (από αρμόδιους του Υπ. Άμυνας)… Το υπουργείο με την δήλωση της αρμοδίας πηγής δεν αρνείται την βάση του θέματος, ωστόσο φαίνεται ότι έχει μείνει (;) απέξω η Πολεμική Αεροπορία…
http://www.onalert.gr