Πολιτιστικά

«Το Σπίτι με τις Φοινικιές» της Τίτσας Πιπίνου παρουσιάστηκε από το ΔΚΣΜΡ – ΔΟΠΑΡ

Το Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου του ΔΟΠΑΡ παρουσίασε το νέο μυθιστόρημα της καταξιωμένης συντοπίτισσας συγγραφέως, Τίτσας Πιπίνου, «Το Σπίτι με τις Φοινικιές» (Εκδόσεις Κλειδάριθμος). Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στον Προμαχώνα του Παλατιού του Μεγάλου Μαγίστρου, ένα ακόμη εντυπωσιακό σημείο της Ρόδου, όπου τα υποβλητικά κτίσματα δημιουργούν ιδανική ατμόσφαιρα για αναδρομή στο χρόνο και την αναβίωση γεγονότων και εικόνων από την ιστορία του τόπου μας. Το κοινό, φίλοι και αναγνώστες της συγγραφέως, απόλαυσε την βραδιά και με το ζεστό του χειροκρότημα έδειξε το ενδιαφέρον του για το νέο μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται με φόντο την Ρόδο μιας άλλης εποχής.

Η πολυγραφότατη συγγραφέας, φιλόλογος και διδάκτορας, κ. Σοφία Παράσχου, προσέγγισε φιλολογικά το νέο μυθιστόρημα και σκιαγράφησε το πλαίσιο στο οποίο εκτυλίσσεται η υπόθεσή του. Στάθηκε με θαυμασμό στην τεχνική με την οποία η Τίτσα Πιπίνου πλάθει ιστορίες που αγγίζουν τους αναγνώστες, κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους και ταυτίζονται με τους ήρωές τους.

Αναφέρθηκε με συγκίνηση στην προσωπική της σχέση με την Δωδεκάνησο, καθώς έχει γεννηθεί στην Κάρπαθο, στην αγάπη της για τα Δωδεκάνησα, καθώς και στην φιλία που την συνδέει με την συγγραφέα, αλλά και την εκτίμηση που τρέφει για το συγγραφικό της ταλέντο.

Η πλοκή του μυθιστορήματος τοποθετείται στην αγαπημένη εποχή της συγγραφέως (όπως η ίδια δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξή της), στην περίοδο του Μεσοπολέμου και τις δεκαετίες που ακολούθησαν, με πρωταγωνιστές πρόσωπα που θα μπορούσαν να είναι αληθινά, καθώς σκιαγραφούνται ως βαθιά ανθρώπινοι χαρακτήρες. Όπως η ίδια η συγγραφέας δηλώνει, «έχουν τη δύναμη όταν πέφτουν να σηκώνονται συχνά να πηγαίνουν κόντρα σε αυτό που η κοινωνία και η οικογένεια τους έταξε, αλλά και ανθρώπων που η ζωή τους λύγισε, τους τσάκισε χωρίς αντίσταση».

Η κ. Παράσχου έδωσε ιδιαίτερη σημασία στον τρόπο με τον οποίο η Τίτσα Πιπίνου με την γραφή της αφήνει χώρο σε όλους τους ήρωες και ηρωίδες να πουν την ιστορία τους, να ξεδιπλώσουν την προσωπικότητά τους. Δεν τους χρησιμοποιεί για ναεξυπηρετήσει την εξέλιξη της ιστορίας της, αντίθετα την ιστορία την γράφουν αυτοί μέσα από τον χαρακτήρα τους, τις πράξεις και τις επιλογές τους.

Στη συνέχεια ο καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, κ. Σπύρος Συρόπουλος, συνομίλησε με την συγγραφέα και μας αποκάλυψαν ενδιαφέρουσες πτυχές του μυθιστορήματος, μικρά μυστικά της συγγραφής, αλλά και σκέψεις, συναισθήματα και ιδέες πάνω στην διαδικασία της συγγραφής του νέου μυθιστορήματος «Το Σπίτι με τις Φοινικιές», κάνοντάς το ακόμη ελκυστικότερο για τους αναγνώστες.

Η βραδιά πλαισιώθηκε από δύο τραγούδια – έκπληξη, απολύτως ταιριαστά με την υπόθεση και τους βασικούς ήρωες του μυθιστορήματος, τα οποία ερμήνευσε με την κιθάρα του ο κ. Συρόπουλος, δίνοντας και έναν μελωδικό τόνο στην βραδιά.

Την βραδιά συντόνισε το στέλεχος του ΔΚΣΜΡ-ΔΟΠΑΡ, κ. Μαρία Σπανού, η οποία σύστησε στο κοινό τους δύο ομιλητές ενώ στάθηκε στην ιδιαίτερη και φυσική ροή του λόγου της συγγραφέως, που μαγνητίζει τον αναγνώστη και τον μυεί στον κόσμο του μυθιστορήματος.

Το Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου – ΔΟΠΑΡ μέσα από τις δράσεις του επιθυμεί να στηρίζει και να αναδεικνύει την πνευματική δημιουργία και τους δημιουργούς της, κλασικούς ή σύγχρονους, Έλληνες ή ξένους. Ιδιαίτερη χαρά και τιμή αποτελεί το γεγονός ότι σημαντικοί και αξιόλογοι πνευματικοί δημιουργοί του τόπου μας εργάζονται, εμπνέονται και δημιουργούν με σεβασμό και αγάπη για τον τόπο μας.

Ευχαριστίες στην Εφορία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου για την παραχώρηση του Προμαχώνα του Παλατιού του Μεγάλου Μαγίστρου.

Ευχαριστίες στον κ. Νίκο Κασέρη για την παραχώρηση των φωτογραφιών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου