Ήδη δεκάδες πολίτες έχουν καταθέσει προτάσεις στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το νέο φορολογικό (http://www.opengov.gr/minfin/?p=9002). Οι περισσότερες από τις παρατηρήσεις επικεντρώνονται στο άρθρο 7 που αφορά στις ηλεκτρονικές πληρωμές δείγμα του πόσο σημαντικό είναι το όλο ζήτημα.
Σταχυολογώντας κάποιος τα σχόλια μπορεί να δει ότι καταγράφεται η πρόταση να αναγνωρίζεται η δαπάνη διατροφής, εφόσον καθορίζεται με δικαστικές αποφάσεις ή άλλα έγγραφα, σαν πάγιο έξοδο που μειώνει την υποχρέωση του φορολογουμένου για ηλεκτρονικές δαπάνες. Το νομοσχέδιο προβλέπει ήδη την μείωση από 30% σε 20%, αλλά μόνο εάν και εφόσον το 60% του εισοδήματος δαπανάται για φόρους, δάνεια και ενοίκια.
«Να έχουν δικαίωμα έκπτωσης φόρου οι διαζευγμένοι πατεράδες για τα τέκνα τους. (…) Καταστρατηγείται το άρθρο 4 παράγραφο 2 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ. Ο πατέρας εξακολουθεί να πληρώνει διατροφές δυσανάλογες σε σχέση με τα εισοδήματα του + έξοδα επικοινωνίας με τα τέκνα του τα οποία δεν λαμβάνονται υπόψιν από τις δικαστικές αποφάσεις. Η μητέρα δεν υποχρεούται να παρουσιάζει αποδείξεις για αυτές τις διατροφές στο κατά πόσο τις χρησιμοποιεί για τα τέκνα της. Είναι αφορολόγητο εισόδημα για την γυναίκα!!» τονίζει κάποιος πολίτης.
Ενδιαφέρον επίσης εστιάζεται και στην έκπτωση φόρου για δαπάνες ανακαίνισης. Ιδιαίτερα απασχολεί η πρόβλεψη πως αν κάποιος κάνει χρήση της έκπτωσης (40% της δαπάνης για τη λήψη υπηρεσιών εκπίπτει από τον φόρο) τότε «δεν εφαρμόζεται η περίπτωση α΄ της παρ. 3 του άρθρου 39, μέχρι και την 31.12.2026». Πολίτες ερωτούν «ποιού Νόμου; Αφού το άρθρο 39 του παρόντος δεν έχει παράγραφο 3» και οι ιδιοκτήτες ακινήτων ανησυχούν ότι θα χάσουν την αυτόματη ετήσια έκπτωση φόρου 5% της αξίας του ακινήτου ή άλλες εκπτώσεις για δαπάνες έως και για μια 7ετία.
Γιώργος Αλεξάκης
Πηγή: Reporter.gr