Συνεντεύξεις

Πέφτει σήμερα η αυλαία για τη φετινή τουριστική σεζόν

Η αυλαία της τουριστικής σεζόν πέφτει σήμερα, καθώς αναχωρούν με την τελευταία πτήση τσάρτερ οι τελευταίοι επισκέπτες. Πλέον ήρθε η ώρα του απολογισμού, ενώ τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στο 2024 που αναμένεται να είναι μία καλή χρονιά για τον ροδιακό τουρισμό.
Για τα αποτελέσματα της φετινής σεζόν και τις προοπτικές της επόμενης μιλά στη «δ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Δωδεκανήσου Γιώργος Ματσίγκος και δηλώνει ότι η Ρόδος κατάφερε παρ΄ όλες τις αντιξοότητες να υπερβεί τον ίδιο της τον εαυτό και να σημειώσει ένα νέο ρεκόρ. Κατάφερε να προσελκύσει 2,6 εκατ. αλλοδαπούς τουρίστες, 3% περισσότερους από τους επισκέπτες που δέχθηκε το 2022. Ωστόσο σε επίπεδο κερδοφορίας, ο απολογισμός δεν είναι εξίσου καλός.
Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Γ. Ματσίγκου αναλυτικά:
• Κύριε Ματσίγκο, επιστρέψατε πρόσφατα από την έκθεση τουρισμού του Λονδίνου. Ποια είναι τα μηνύματα για τη σεζόν του 2024 και ποιες οι νέες τάσεις;
Θα έλεγα ότι τα μηνύματα είναι θετικά για τη Ρόδο. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση, κυρίως από τη Μ. Βρετανία. Όλοι σχεδόν οι τουρ οπερέιτορς, μας δήλωσαν ότι υπάρχει μία μικρή αύξηση των αεροπορικών θέσεων για το 2024.
Σύμφωνα με έρευνες παρά την οικονομική ύφεση που υπάρχει, οι Βρετανοί θα ταξιδέψουν. Θα αποφύγουν να πραγματοποιήσουν ταξίδια τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο λόγω καιρικών συνθηκών και λόγω του υψηλού κόστους. Αυτή η τάση, αναμένεται να συμβάλει στην τόνωση της κίνησης κατά την έναρξη και τη λήξη της σεζόν. Βεβαίως, δεν πρόκειται να μειωθεί η κίνηση κατά την υψηλή περίοδο. Η διαφορά θα καλυφθεί από τις υπόλοιπες αγορές.
Και μιλώντας για τις άλλες αγορές (πλην της βρετανικής), οι τουρ οπερέιτορς προγραμματίζουν τις ίδιες θέσεις που είχαν κλείσει και φέτος. Είναι θετικό ότι διατηρούν την ίδια δυναμική και δεν υπάρχει μείωση παρά τον φόβο της ύφεσης, του υψηλού ενεργειακού κόστους σε όλη την Ευρώπη και ενδεχομένως επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Μ. Ανατολή.
• Ζητούν πλέον οι τουρίστες και οι τουρ οπερέιτορς νέα προϊόντα και νέες εμπειρίες;
Ναι… Ζητούν εξειδικευμένα προϊόντα και εναλλακτικές τουριστικές εμπειρίες. Προτιμούν ξενοδοχεία και προορισμούς με …περιβαλλοντικές ευαισθησίες. Επίσης, όπως ανέφερα παραπάνω, θα ταξιδέψει περισσότερος κόσμος εκτός της περιόδου τουριστικής αιχμής. Θα πρέπει συνεπώς οι τουρ οπερέιτορς να προγραμματίσουν περισσότερες πτήσεις τον Μάιο και τον Οκτώβριο. Θα είναι μία καλή ευκαιρία να τονωθούν τα άκρα της σεζόν, αφού οι καιρικές συνθήκες είναι ευνοϊκές.
• Σήμερα πραγματοποιείται η τελευταία πτήση τσάρτερ από τη Ρόδο προς την Αγγλία. Η αυλαία της σεζόν πέφτει… Τελικά, πόσο καλή ήταν η σεζόν και πότε θα ξεκινήσει η επόμενη;
Παρά τη δοκιμασία των πυρκαγιών, η σεζόν ανέκαμψε σχετικά γρήγορα. Για μία ακόμη φορά, η Ρόδος κατάφερε να διαχειριστεί μία αναπάντεχη κρίση επιτυχώς, σημειώνοντας τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Το πρόσημο των αφίξεων είναι θετικό. Ανέρχεται στο 3% περίπου. Μπορεί στην αρχή να υπολογίζαμε σε αύξηση 5-6%, ωστόσο και πάλι το αποτέλεσμα είναι θετικό. Η Ρόδος άντεξε. Ο τουρισμός της Ρόδου άντεξε. Βοήθησαν η φιλοξενία και ο εθελοντισμός για την γρήγορη επανεκκίνηση. Οι υπηρεσίες και οι προσφορές που προσέφεραν τα ξενοδοχεία, η παροχή στέγης και σίτισης από το δήμο και τους φορείς και η ενεργοποίηση των εκατοντάδων εθελοντών δημιούργησαν μία θετική εικόνα. Οι τουρ οπερέιτορς στήριξαν τον προορισμό ενώ τα θετικά δημοσιεύματα στο διεθνή έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο έπαιξαν σημαντικό ρόλο.
Μπορεί να χάθηκε ένας σημαντικός όγκος αφίξεων την περίοδο των πυρκαγιών και τις επόμενες εβδομάδες, όμως οι πτήσεις που ματαιώθηκαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αναπληρώθηκαν τον Οκτώβριο, γι’ αυτό και είχαμε την εντυπωσιακή αύξηση των αφίξεων κατά 6%!
Φτάσαμε αισίως τις 2.620.000 διεθνείς αφίξεις στη Ρόδο. Πέρυσι δεχθήκαμε 2544.000 αλλοδαπούς τουρίστες με διεθνείς πτήσεις και μιλούσαμε για έναν αριθμό ρεκόρ. Σήμερα η Ρόδος, παρά τις όποιες δυσκολίες κατάφερε και πάλι να υπερβεί τον εαυτό της και να σημειώσει ένα νέο ρεκόρ!
Το Πάσχα των Καθολικών είναι στις 31 Μάρτη και η σεζόν θα ανοίξει λίγες μέρες πριν… με τις πρώτες αφίξεις από τη Μ. Βρετανία. Και άλλες αγορές, όπως η γερμανική θα ανοίξουν την ίδια περίπου εποχή. Είμαστε αισιόδοξοι ότι και πάλι θα τα καταφέρουμε.
• Πώς έχουν τα πράγματα σε επίπεδο εισπράξεων και κερδοφορίας;
Τα έσοδα περιορίστηκαν λόγω της απώλειας ενός σημαντικού όγκου αφίξεων την περίοδο των πυρκαγιών. Τα κέρδη δεν θα είναι το ίδιο καλά όσο τα περσινά. Η κρίση των πυρκαγιών σημειώθηκε την ultra high περίοδος κατά την οποία οι τιμές είναι υψηλότερες. Μπορεί να προστέθηκαν πτήσεις στη συνέχεια, όμως τα ξενοδοχεία δεν μπόρεσαν να καλύψουν αυτή την απώλεια. Για το λόγο αυτό, η κερδοφορία θα είναι χαμηλότερη της περσινής. Προφανώς και θα υπάρχουν ξενοδοχεία που σημείωσαν τον περσινό τζίρο, ίσως και κάτι παραπάνω. Πρόκειται όμως για εξαιρέσεις. Παρόλο που η Ρόδος δοκιμάστηκε, άντεξε και πέτυχε θετικό πρόσημο σε αφίξεις και ενδεχομένως σε επίπεδο εσόδων, αλλά όχι κερδών.
• Ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων είναι γνωστός για τις σημαντικές δράσεις που πραγματοποιεί. Ποιες είναι οι επόμενες δράσεις που ετοιμάζετε;
Τη χειμερινή περίοδο θα διοργανώσουμε μία σειρά από εκπαιδευτικά και ενημερωτικά σεμινάρια. Σκοπός είναι να επαναφέρουμε την ημερίδα ποιότητας και περιβάλλοντος που έχει να πραγματοποιηθεί από την εποχή της πανδημίας και που πρόκειται να γίνει τον Μάρτιο του 2024, λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Την ποιότητα τη θεωρούμε πλέον δεδομένη. Έχει αποδειχθεί η υψηλή ποιότητα του ροδιακού τουριστικού προϊόντος. Η ημερίδα μας θα είναι όπως πάντα αφιερωμένη στην ποιότητα, θα εστιάζει πλέον στο περιβάλλον και στην αειφορία που αποτελούν θέματα τα οποία απασχολούν έντονα την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.
Απαιτούνται άμεσες ενέργειες προστασίας του περιβάλλοντος τις οποίες χρειάζεται να αναδεικνύουμε κα να προβάλλουμε. Επιβάλλεται επίσης να επενδύσουμε και σε νέες εμπειρίες. Το ζητούν οι αγορές. Η βάση του τουριστικού μας προϊόντος είναι ο ήλιος και η θάλασσα. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό. Η Ρόδος έχει πολλά πράγματα που μπορεί να αναδείξει και να αξιοποιήσει, μοναστήρια και προσκυνήματα, μονοπάτια, μνημεία και γαστρονομικές επιλογές και τοπικά προϊόντα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου