Οι τουριστικοί φορείς της Δωδεκανήσου πήραν χθες μια πρώτη γεύση της μεγάλης στρατηγικής μελέτης που εκπονεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σε συνεργασία με τον InSETE και την Μarketing Greece, η οποία θα παρουσιαστεί τον προσεχή Ιανουάριο στην Αθήνα
Το σύνολο των φορέων της Δωδεκανήσου που εμπλέκονται με τον τουρισμό, προσκλήθηκαν σήμερα από την Διεύθυνση Τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για να πάρουν μια πρώτη εικόνα του υπό εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού, σε βάθος τριετίας, ο οποίος αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της Περιφέρειας με τον InSETE και την Μarketing Greece.
Σκοπός της συνάντησης ήταν να ενημερωθούν οι εκπρόσωποι των φορέων για την φιλοσοφία του στρατηγικού σχεδίου, που θα ακολουθήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου τα επόμενα χρόνια στον τομέα του τουρισμού, προσφέροντας σε κάθε νησί ξεχωριστά ένα πολύτιμο interactive εργαλείο, βασισμένο σε εξαιρετικά λεπτομερή και αναλυτικά, επιστημονικά δεδομένα για κάθε νησί των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, πάνω στο οποίο, κάθε προορισμός μπορεί να δομήσει το δικό του ιδιαίτερο και προσαρμοσμένο στα μοναδικά χαρακτηριστικά του, πλαίσιο δράσης. Οι τοπικοί φορείς κλήθηκαν χθες από τους εκπροσώπους του InSETE και της Marketing Greece να καταθέσουν τους δικές τους ιδέες και προτάσεις οι οποίες θα ενσωματωθούν στην μελέτη, που ολοκληρωμένη, θα παρουσιαστεί πανελλαδικά σε μεγάλη εκδήλωση που θα οργανώσει μέσα στον Ιανουάριο στην Αθήνα, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ.
Σημειώνεται ότι ο ΣΕΤΕ, δια του InSETE, ( SETE Intelligence) που έχει ως ρόλο την παρακολούθηση, τεκμηρίωση και πληροφόρηση για τον τουριστικό τομέα, με στόχο, την διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής για την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα στη χώρα μας, έδωσε ιδιαίτερη σημασία και έμφαση στην συγκεκριμένη μελέτη, δεδομένου ότι το Νότιο Αιγαίο αντιπροσωπεύει με το 40% του συνολικού τουρισμού που δέχεται η χώρα, γεγονός που καθιστά την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Leader του ελληνικού τουρισμού.
Για τον λόγο αυτό, στην συνάντηση ενημέρωσης των φορέων της Δωδεκανήσου παρέστη πολυμελής αντιπροσωπεία τόσο του ΣΕΤΕ όσο και της Marketing Greece, αποτελούμενη από τον κ. Κώστα Κωνσταντινίδη, αντιπρόεδρο του ΣΕΤΕ, τον νέο γενικό διευθυντή του ΣΕΤΕ κ. Γιώργο Αμβράζη, τον κ. Ηλία Κικίλια, γενικό διευθυντή του InSETE, τον κ. Άρη Ίκκο, επιστημονικό διευθυντή του InSETE, τον γενικό διευθυντή της Marketing Greece κ. Ιωσήφ Πάσαλη, o οποίος έκανε και την παρουσίαση των βασικών αξόνων της μελέτης και τον κ. Ξενοφώντα Πετρόπουλο, manager επικοινωνίας του ΣΕΤΕ και της Μarketing Greece.
Ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος δήλωσε :
«Θα πρέπει πλέον να σκεπτόμαστε διαφορετικά . Τώρα πλέον οφείλουμε να δουλέψουμε πολύ σκληρά και σοβαρά για τον τομέα του τουρισμού που δημιουργεί θέσεις εργασίας. Για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ο τουρισμός είναι η μόνη επένδυση. Για αυτόν θα διαθέσουμε τους περισσότερους από τους πόρους που διαθέτουμε. Εκπονήσαμε στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό που θα παρουσιαστεί στα μέσα Ιανουαρίου. Ειδικές δράσεις θα υλοποιηθούν ειδικά για την Κω».
Η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Μαριέτα Παπαβασιλείου, απευθυνόμενη προς τους φορείς του τουρισμού, δήλωσε:
«Έχοντας θέσει ως ένα και βασικό στόχο και έχοντας αναγάγει ως εθνική υπόθεση την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος στην ΠΝΑΙ η σημερινή πρόσκληση μπορεί να σημαίνει ένα και μόνο πράγμα. Ότι αυτό για να το πετύχουμε πρέπει να είμαστε ενωμένοι και όλοι οι άμεσοι φορείς που εργάζονται ή επωφελούνται από τον τουρισμό σε τοπικό και εθνικό επίπεδο να συνεργαστούν στενά. Για αυτό που θα δείτε σήμερα δεν θέλουμε άπλα να το ακολουθήσετε θέλουμε να το κάνετε δικό σας. Θέλουμε να το αναδείξετε ο καθένας ξεχωριστά μέσα από τις δικές σας δράσεις. Είμαι σίγουρη ότι μέσα σε αυτήν την παρουσίαση θα αναγνωρίσει ο καθένας μας μια δική του σκέψη και θα μπορεί να βάλει το λιθαράκι του σε αυτήν την προσπάθεια. Η διεύθυνση τουρισμού της περιφέρειας θα είναι πάντα στην διάθεση όλων των φορέων για να συζητήσει επιμέρους δράσεις και προτάσεις».
Ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Κώστας Κωνσταντινίδης ανέφερε, μεταξύ άλλων:
« Η παρουσία των στελεχών του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece σήμερα στην Ρόδο, δείχνει το ενδιαφέρον του Συνδέσμου για το Νότιο Αιγαίο. Ο τουρισμός είναι ο στυλοβάτης της ελληνικής οικονομίας. Στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, αν το ΑΕΠ της χώρας κρατήθηκε, αυτό οφείλεται στον τουρισμό. Σε μια εποχή που απαιτείται ο μεγαλύτερος βαθμός επαγγελματισμού, η στρατηγική συνεργασία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με τον InSETE και την Marketing Greece είναι κομβικής σημασίας καθώς τα νησιά ως σύνολο αλλά και το καθένα ξεχωριστά, αποκτούν ένα στρατηγικό σχέδιο σε βάθος τριετίας που βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα. Από εκεί και πέρα, οι στόχοι που πρέπει να θέσουμε είναι η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού».
Λεπτομέρειες για το στρατηγικό σχέδιο που θα υλοποιήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την προβολή της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων παρουσίασε χθες, σε ομιλία του ο γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ κ Ιωσήφ Πάρσαλης.
«Στο σχέδιο περιλαμβάνονται στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα για τον τουρισμό . Υπάρχουν ακόμη δεδομένα για το χαρτοφυλάκιο τουριστικών προϊόντων, τη στρατηγική ανταγωνιστικής ταυτότητας των νησιών αλλά και τη στρατηγική επικοινωνίας και προώθησης», τόνισε ο κ. Πάρσαλης και πρόσθεσε πως στο Νότιο Αιγαίο ευδοκιμεί το τουριστικό μοντέλο «ήλιος και θάλασσα».
Στην στρατηγική για την προβολή των νησιών αναφέρθηκε και ο κ. Ηλίας Κικίλιας από τον Ινστιτούτο ΣΕΤΕ.
«Δεν είναι περιττό να αναφέρουμε ότι ο ΣΕΤΕ κινείται δυναμικά και στα ζητήματα που αφορούν την βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρονται στους τουρίστες. Παρακολουθούμε σε μηνιαία βάση τις απόψεις που εκφράζουν οι τουρίστες που επισκέπτονται τη Ρόδο, την Κω και την Κάρπαθο. Επίσης διοργανώνουμε εκπαιδευτικά προγράμματα για στελέχη και εργαζόμενους στον τουρισμό», δήλωσε ο κ. Ηλίας Κικίλιας.
Στην ανάγκη να μην συνεχίσουν, όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό, να εστιάζουν την προσοχή τους στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος.
« Πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού», τόνισε ο κ. Γιώργος Ματσίγκος, ο οποίος εξέφρασε την ανησυχία του για την οικονομική δυσπραγία στον ΠΡΟΤΟΥΡ και ζήτησε να πληροφορηθεί αν θα στηριχθεί από την Περιφέρεια η συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις που θα πραγματοποιηθούν στην Αυστρία και την Ολλανδία τον Ιανουάριο.
Στα ερωτήματα του κ. Ματσίγκου απάντησε ο κ. Γιώργος Χατζημάρκος ο οποίος δήλωσε πως η Περιφέρεια θα στηρίξει οικονομικά τις δράσεις προβολής που σχεδιάζονται από τον ΠΡΟΤΟΥΡ.
Στο στρατηγικό σχέδιο αναφέρθηκε και η πρώην αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Λ. Φτακλάκη.