Ειδήσεις

Τα 4 κλειδιά για εισαγωγή σε ΑΕΙ – ΤΕΙ

• Αποσυνδέονται οι επιδόσεις του Λυκείου από τις εξετάσεις. • Σε 33% από 24% η συνεισφορά του μαθήματος αυξημένης βαρύτητας. • Ποιες σχολές επηρεάζει η βαθμολογία στο μάθημα-μπαλαντέρ. • Ο νέος αλγόριθμος για τον υπολογισμό των μορίων.

Τέσσερις ανατροπές, που αλλάζουν τα δεδομένα για τους περίπου 100.000 υποψηφίους που θα εγκαινιάσουν τη φετινή χρονιά το νέο σύστημα των Πανελλαδικών, ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Παιδείας.
Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην πλήρη αποσύνδεση της σχολικής επίδοσης από την εισαγωγή στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς εφεξής θα υπολογίζεται μόνο η βαθμολογία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας με την Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως αποσαφήνισε για όσους επιλέξουν το 5ο μάθημα προκειμένου να μπορέσουν να δηλώσουν σχολές και από δεύτερο επιστημονικό πεδίο ότι η επίδοση στο μάθημα-μπαλαντέρ θα επηρεάσει -είτε θετικά είτε αρνητικά- μόνο τις σχολές του αντίστοιχου πεδίου.
Σε κάθε περίπτωση, ειδικοί με πολλά χρόνια εμπειρίας στις πανελλαδικές Εξετάσεις μιλώντας στο «Εθνος» υποστήριξαν ότι εξαιτίας των φετινών αλλαγών, όπως η μείωση των μαθημάτων που οδηγεί σε αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του 1ου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας στην τελική συγκομιδή μορίων, αλλά και η κατάργηση του πριμ από τον προφορικό βαθμό, θα πιεστούν οι βάσεις προς τα κάτω. Οπως ανέφερε ο εκπαιδευτικός φροντιστής Γιώργος Χατζητέγας, δεν θα μπορεί να γίνει μετά το πέρας των εξετάσεων, σύγκριση των περσινών και των φετινών βάσεων εισαγωγής.
Πιο συγκεκριμένα, οι τέσσερις ανατροπές στις φετινές Πανελλαδικές είναι οι εξής:
Αποσυνδέεται η σχολική επίδοση από την εισαγωγή στα τμήματα των πανεπιστήμιων και ΤΕΙ. Εφεξής καταργείται το πριμ του προφορικού βαθμού που ίσχυε μέχρι πέρυσι, το οποίο μπορεί να έφτανε ακόμη και μέχρι τα 600 μόρια.
Εξαιτίας της μείωσης των εξεταζόμενων μαθημάτων από 6 σε 4, το μάθημα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 1,3 ισχυροποιείται ακόμη περισσότερο, καθώς πλέον θα συνεισφέρει στην τελική βαθμολογία το 33% από 24% πέρυσι. Με απλά λόγια, όπως εξηγεί ο κ. Χατζητέγας, μια κακή επίδοση στο 1ο μάθημα βαρύτητας θα έχει πολύ πιο αρνητικές επιπτώσεις στην τελική συγκομιδή μορίων σε σχέση με πέρυσι.

Το μάθημα – μπαλαντέρ
Η επίδοση στο 5ο μάθημα-μπαλαντέρ δεν επηρεάζει τη διαμόρφωση της βαθμολογίας στην πρώτη τετράδα μαθημάτων και στις αντίστοιχες σχολές του μηχανογραφικού. Ειδικότερα, σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο ΕΠ, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για καθένα από τα δύο ΕΠ γίνεται με βάση τα αντίστοιχα 4 εξεταζόμενα μαθήματα.
Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο κάθε υποψήφιος πολλαπλασιάζεται επί δύο. Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού του κάθε υποψηφίου. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό.
Κατά τα λοιπά, σύμφωνα με την ΥΑ αποσαφηνίζονται θέματα για τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες.
Ειδικότερα, βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο γραπτός βαθμός που σημείωσε ο υποψήφιος στην απαιτούμενη εξέταση μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου. Για τις περιπτώσεις που εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα, είναι ο μέσος όρος των δύο αυτών βαθμών. Εάν ο υποψήφιος εξετασθεί σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός για τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από αυτές που εξετάστηκε λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτερος βαθμός που πέτυχε.
Ακόμη, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, βαθμός πρακτικών δοκιμασιών είναι ο μέσος όρος των βαθμών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιμασίες-αγωνίσματα που διαγωνίσθηκε ο υποψήφιος.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι εάν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή Γενικής Παιδείας που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικά, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε σε αυτό το μάθημα και πήρε μηδέν.
Προθεσμίες

Τον Φλεβάρη η αίτηση συμμετοχής
Τον Φεβρουάριο η αίτηση συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης ημερήσιου και της Δ΄ τάξης εσπερινού Γενικού Λυκείου οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ημερήσιου ή εσπερινού Γενικού Λυκείου αντίστοιχα υποβάλλουν στο λύκειο φοίτησής τους σχετική αίτηση – δήλωση. Η αίτηση θα κατατεθεί τον Φεβρουάριο και τις ημερομηνίες θα τις ανακοινώσει έγκαιρα το υπουργείο Παιδείας. Ο ενδιαφερόμενος δηλώνει:
α) Την Ομάδα Προσανατολισμού στα τρία (3) κοινά μαθήματα της οποίας θα εξεταστεί πανελλαδικά, β) Το τέταρτο (4ο) μάθημα στο οποίο θα εξεταστεί πανελλαδικά για να έχει πρόσβαση σε ένα (1) Επιστημονικό Πεδίο, γ) Το πέμπτο (5ο) μάθημα στο οποίο θα εξεταστεί πανελλαδικά για να έχει πρόσβαση σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία, δ) Τα ειδικά μαθήματα που τυχόν επιθυμεί να εξεταστεί. Η αίτηση θα υποβληθεί ηλεκτρονικά σε προθεσμία που ανακοινώνεται από το ΥΠΠΕΘ, από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ή από εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του εντός του μηνός Φεβρουαρίου, εκφράζει την αυθεντική βούληση του ενδιαφερομένου και δεν τροποποιείται.
Συντελεστές

Για τα τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ενός ή περισσότερων ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών, οι συντελεστές κατά περίπτωση είναι:
Δύο για τα τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση στα ειδικά μαθήματα: «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο», «Αρμονία» και «Ελεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».
Δύο για τα τμήματα: Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών, Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου – Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Ενα για το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης Παν. Ιωαννίνων για το οποίο απαιτείται εξέταση στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο» και για όλες τις σχολές και τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας.

Πηγή ΕΘΝΟΣ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου