Με σοβαρά προβλήματα κυλά άλλη μία σχολική χρονιά για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη Ρόδο και στα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου. Αν και διανύουμε τον Δεκέμβριο, οι ελλείψεις στο πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης παραμένουν μεγάλες, με αποτέλεσμα τη συνεχή υποβάθμιση της ειδικής αγωγής.
Συνολικά 60 μαθητές στερούνται της προβλεπόμενης ενισχυτικής διδασκαλίας. Οι γονείς διαμαρτύρονται για τις σοβαρές ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη και ζητούν να σταματήσει επιτέλους η συνεχής υποβάθμιση της ειδικής αγωγής. Όπως όμως φαίνεται, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την πλήρωση των κενών με αποτέλεσμα να εντείνεται η ανησυχία των γονιών που τείνουν να χαρακτηρίζουν τη φετινή σχολική περίοδο ως «χαμένη υπόθεση».
«Στα Δωδεκάνησα υπάρχουν πάνω από 60 κενά στην παράλληλη στήριξη. Πρόκειται βέβαια για πανελλήνιο φαινόμενο. Οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη ήταν 5.500 περίπου και δόθηκαν μέχρι σήμερα 2.500 πιστώσεις. Τα κενά υφίστανται και δεν έχουμε κάποια ενημέρωση σχετικά με την πλήρωσή τους. Είναι ευαίσθητο το κομμάτι της παράλληλης στήριξης, καθώς δεν μιλάμε μόνο για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες αλλά και για παιδιά με άλλες ανάγκες», δήλωσε στη «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου, κ. Γιώργος Γκουτζιαμάνης.
Ο κ. Κώστας Μουτσάκης, πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου και αιρετό μέλος του ΠΥΣΔΕ δήλωσε ότι υπάρχει γενικότερα πρόβλημα με την παράλληλη στήριξη η οποία δεν εφαρμόζεται όπως προβλέπεται, αφού κάθε μαθητής δεν έχει ένα εκπαιδευτικό στη διάθεσή του, όπως προβλέπεται, αλλά …μισό.
«Δύο μαθητές μοιράζονται ένα εκπαιδευτικό. Δεν αντιστοιχεί πλέον ένας δάσκαλος ανά μαθητή όπως προβλέπεται. Αυτό γίνεται σε όλα τα σχολεία. Δεν μιλάμε για μεμονωμένες περιπτώσεις. Γενικά υπάρχει φέτος μεγαλύτερο πρόβλημα με την παράλληλη στήριξη. Το όλο ζήτημα έχει να κάνει πιθανόν με την εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού», είπε ο κ. Μουτσάκης.
Το ολοήμερο σχολείο
Πέρα από τα προβλήματα στην παράλληλη στήριξη, υπάρχουν και προβλήματα με τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά το ολοήμερο σχολείο λειτουργεί με το σύστημα της εναλλάξ βάρδιας μεταξύ των εκπαιδευτικών (δασκάλων των τάξεων). Το ολοήμερο σχολείο έδινε τη δυνατότητα στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με την πληροφορική, τη θεατρική αγωγή, τη μουσική, τις ξένες γλώσσες, αλλά και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις, κατά τη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης, μέσα στο διευρυμένο ωράριο του σχολείου (2-4 μ.μ.) χωρίς επιπλέον κόστος για την οικογένεια. Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας περιορίστηκαν δραστηριότητες και οι ώρες διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθημάτων της απογευματινής ζώνης οδηγώντας έτσι στην υποβάθμιση το ολοήμερο σχολείο.
«Ο τρόπος λειτουργίας του ολοημέρου σχολείου είναι πλέον μία μεγάλη πληγή. Διαφέρει πολύ απ΄ όσα γνωρίζαμε. Ουσιαστικά πρόκειται απλά για φύλαξη παιδιών. Εκπαιδευτικοί καλύπτουν ώρες από το πρωινό τους ωράριο, χωρίς να λειτουργεί το ολοήμερο σχολείο με σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό. Δεν μπορεί ο κάθε δάσκαλος που κάνε μάθημα μία με δύο ώρες την εβδομάδα στο ολοήμερο να γνωρίζει τις ανάγκες κάθε μαθητή και να μπορέσει να προσφέρει ουσιαστικό εκπαιδευτικό έργο», αναφέρει ο κ. Γκουτζιαμάνης.