Ειδήσεις

“Ποιος είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης”-Άρθρο της εφημερίδας Handelsblatt 

Άρθρο της εφημερίδας Handelsblatt αναφέρεται αναλυτικά στο πρόσωπο του Κυριάκου Μητσοτάκη, εκτιμώντας ότι έχει αρκετές πιθανότητες να γίνει ο νέος πρωθυπουργός της Ελλάδας: «Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζητά μια γρήγορη πολιτική αλλαγή. Οι πιθανότητες να αντικαταστήσει τον Αλέξη Τσίπρα δεν είναι και άσχημες» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

«Κανείς άλλος Έλληνας πολιτικός δεν θα παρακολούθησε μάλλον το περασμένο Σαββατοκύριακο τόσο στενά την κούρσα για τη διαδοχή της Άγκελα Μέρκελ στην προεδρία των Χριστιανοδημοκρατών όσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο επικεφαλής της συντηρητικής Νέας Δημοκρατίας συνδέει τα συγχαρητήρια που έδωσε στη νέα πρόεδρο, Άνεγκρετ Κραμπ Καρενμπάουερ με την ελπίδα για μελλοντική στενή συνεργασία.  (…)

Μπορεί η Μέρκελ να αφήνει την προεδρία του κόμματος, ωστόσο ο Μητσοτάκης ενδέχεται να βλέπει την καγκελάριο συχνά στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αφού οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν τη ΝΔ να προηγείται του αριστερού ΣΥΡΙΖΑ του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα κατά μέσο όρο με 12 ποσοστιαίες μονάδες. Το 2019 θα είναι για την Ελλάδα ‘η χρονιά των μεγάλων πολιτικών αλλαγών’, δήλωσε πρόσφατα ο Μητσοτάκης σε συνάντηση του κόμματος στην Τρίπολη. Και ο ίδιος θέλει να παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτό.

Παρακάτω η εφημερίδα αναφέρεται, σύμφωνα με τη DW, στην οικογένεια Μητσοτάκη και το ρόλο της στην ελληνική πολιτική: «Ο Μητσοτάκης προέρχεται από μια από τις παλαιότερες πολιτικές δυναστείες της Ελλάδας. Η πολιτική παράδοση της οικογένειας φτάνει μέχρι τον Ελευθέριο Βενιζέλο, στις αρχές του 20ου αιώνα, ο οποίος ήταν πρωθυπουργός επί 15 χρόνια. Ο πατέρας του Κυριάκου, Κωνσταντίνος Μητσοτάκης έγινε πρωθυπουργός το 1990 και η αδερφή του, Ντόρα Μπακογιάννη ήταν υπουργός Εξωτερικών».

Στη συνέχεια ο δημοσιογράφος επισημαίνει ότι «όχι μόνο οι συνεργάτες του αλλά και πολλοί Έλληνες στα καφενεία της επαρχίας ή στις καφετέριες της Αθήνας αναφέρονται στον Μητσοτάκη με το μικρό του, Κυριάκος. Αυτό μάλλον συμφέρει τον Μητσοτάκη, που δε θέλει να ταυτίζεται με την παλιά πολιτική ελίτ στην οποία παραπέμπει και το επίθετό του, αλλά θέλει να τον αντιλαμβάνεται ο κόσμος ως ένα πρόσωπο που φέρνει ανανέωση.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δηλώσει ότι θα πολεμήσει τις πελατειακές σχέσεις, που θεωρούνται μια από τις αιτίες της ελληνικής κρίσης, και αυτό όχι μόνο τώρα ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης: ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης το διάστημα 2013-2015 μείωσε τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων κατά 27.000.

Την ώρα που ο αριστερός λαϊκιστής Τσίπρας επαναφέρει δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους στο δημόσιο, ο Μητσοτάκης υπόσχεται 700.000 νέες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. ‘Θέλουμε μια οικονομία με λιγότερο δημόσιο, λιγότερους φόρους και περισσότερες επενδύσεις’ λέει χαρακτηριστικά».

Έλληνες αγρότες εναντίον του Διαδριατικού Αγωγού

Πολυσέλιδο ρεπορτάζ για τις αντιδράσεις στη κατασκευή του Διαδριατικού Αγωγού αερίου ΤΑΡ δημοσιεύει η εφημερίδα Tageszeitung. Ο αγωγός που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην ανατολική Ευρώπη και θα περνά και μέσω της Ελλάδας έχει προκαλέσει την αγανάκτηση των αγροτών στην περιοχή της Καβάλας: «Λίγο πριν τους Φιλίππους, μια αρχαία ρωμαϊκή πόλη που ανήκει στην παγκόσμια κληρονομιά της UNESCO, σταματά ο αγωγός στους πρόποδες της οροσειράς της Λεκάνης. Έντεκα χιλιόμετρα είναι το κενό. Έντεκα χιλιόμετρα για τα οποία ο Σπύρος Προυάσεφ (σ.σ. αγρότης της περιοχής) και άλλοι αγρότες δίνουν μάχη τα τελευταία δυο χρόνια.

Ο Προυάσεφ έμαθε για την κατασκευή του αγωγού από το διαδίκτυο. Τότε δεν γνώριζε ότι ο αγωγός θα περνούσε μέσα από το οικόπεδό του. ‘Δεν είχα ακούσει τίποτα για την εταιρεία’, αναφέρει χαρακτηριστικά. Ο ίδιος δηλώνει ότι η ΤΑΡ που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή του αγωγού δεν του πρότεινε ποτέ συμβόλαιο πώλησης ή ενοικίασης. Η εταιρεία από την πλευρά της δηλώνει ότι είχε αρκετές δημόσιες και ιδιωτικές συναντήσεις με τους αγρότες. Ο Προυάσεφ εκτιμά ότι η ΤΑΡ δεν έχει το δικαίωμα να βρίσκεται στο οικόπεδό του χωρίς την άδειά του και γι’ αυτό υπέβαλε μήνυση. Για τον Προυάσεφ η ΤΑΡ είναι διαρρήκτης».

Στο ρεπορτάζ επισημαίνεται ότι «περίπου το 70% των ιδιοκτητών των οικοπέδων στην περιοχή αρνούνται να υπογράψουν συμβόλαιο πώλησης ή ενοικίασης και να επιτρέψουν να γίνουν έργα στα χωράφια τους. […] «Oι αγρότες της Καβάλας δεν είναι εναντίον του αγωγού εν γένει, αλλά εναντίον της διαδρομής του. Διότι αυτή περνά ακριβώς μέσα από τα χωράφια τους τα οποία είναι γνωστό ότι έχουν εύφορα εδάφη. Γι’ αυτό οι αγρότες ζητούν να περνάει ο αγωγός μέσα από τα βουνά. Η ΤΑΡ αρνείται να αλλάξει τη διαδρομή».

Τέλος στο άρθρο αναφέρεται ότι αφού το δικαστήριο απέρριψε σχετική αίτηση των αγροτών για διακοπή των έργων, ορισμένοι αγρότες και ακτιβιστές σκοπεύουν να προσφύγουν για το ζήτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου