Ειδήσεις

Βασική αγορά – στόχος για τον ελληνικό τουρισμό το 2025 η Ινδία

Η νούμερο ένα αγορά όπου θα στοχεύσει την επόμενη χρονιά το ελληνικός τουρισμός είναι η Ινδία, η οποία εξελίσσεται σε τεράστια “δεξαμενή” τουριστών και εσόδων. Όπως ανέφερε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους με την ευκαιρία των εορτών και την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου, υπάρχει μια σημαντική τουριστική έκθεση στο Νέο Δελχί το Φεβρουάριο, όπου θα υπάρξει ελληνική αποστολή, με βασικό στόχο καταρχάς τη διευκόλυνση των θεωρήσεων εισόδου (με το άνοιγμα περισσότερων σημείων για προξενικές υπηρεσίες, όπως στη Βομβάη και στο Μπαγκαλόρ) και ενδεχομένως και απευθείας αεροπορική σύνδεση.

Παράλληλα, τόνισε, πως βρίσκονται στο επίκεντρο οι παραδοσιακές αγορές και κυρίως οι ΗΠΑ, που αυτή τη σεζόν κατέγραψε άνοδο (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ για το εννεάμηνο, οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 6,5% στα 1,25 δισ. ευρώ και οι αφίξεις κατά 8,8%, σε 1,2 εκατ. ταξιδιώτες σε σύγκριση με πέρσι). Σύμφωνα με την κ. Κεφαλογιάννη, φέτος είχαμε τις περισσότερες απευθείας πτήσεις από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και στόχος είναι να έχουμε μεγαλύτερο τουριστικό άνοιγμα από τη Δυτική.

Αγορές ενδιαφέροντος είναι επίσης η Σαουδική Αραβία και η Νότια Κορέα. Επιπλέον, το επόμενο διάστημα, αναμένεται να υπογραφεί διμερής συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένου Βασιλείου για την τόνωση της τουριστικής κίνησης μεταξύ των δύο χωρών.

Σημειώνεται πως για το 2025, η δαπάνη του ΕΟΤ για την προβολή της χώρας στις αγορές του εξωτερικού, θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ, όπως υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος. Πάντως, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα πρώτα σημάδια για την τουριστική σεζόν του 2025 είναι ενθαρρυντικά, με βάση την πορεία των προκρατήσεων από τους μεγάλους tour operators.

Ανοικτό σε διορθώσεις
Όσον αφορά τέλος το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού που περιέχει αλλαγές για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, το οποίο θα παραμείνει σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τη 19/12/2024, η υπουργός Τουρισμού τόνισε πως θα εξεταστούν οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις των ενδιαφερομένων και αν χρειαστεί θα γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις, κυρίως σε ό,τι αφορά τον χαρακτηρισμό της κύριας χρήσης κατοικίας. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και το σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων με κριτήρια βιωσιμότητας.

Ανερχόμενη τουριστική δύναμη
Η Ινδία αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τουριστικές δυνάμεις στον κόσμο. Σύμφωνα με στοιχεία, περισσότεροι από 27 εκατομμύρια Ινδοί ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2019, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί, καθώς η μεσαία τάξη της χώρας επεκτείνεται.

Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες των Ινδών τουριστών, έχουν αυξηθεί σημαντικά, καθώς εκτιμάται ότι το συνολικό ποσό που δαπανήθηκε από τους Ινδούς για ταξίδια στο εξωτερικό ξεπερνούσε τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως πριν την πανδημία. Το ποσό αυτό αναμένεται να αυξηθεί, με προβλέψεις να αγγίζουν τα 45 δισεκατομμύρια δολάρια το 2030.

Τα σχέδια των Ινδών τουριστών για την Ελλάδα
Δεν υπάρχει όμως, όπως σημείωσε η υπουργός Τουρισμός, ασφαλής εκτίμηση για τον αριθμό των Ινδών τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας, καθώς η Ελλάδα συνδυάζεται με επίσκεψη και σε άλλους προορισμούς.

Όπως είχε δείξει η μελέτη του INΣETE για “Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού” για μη ευρωπαϊκές αγορές” (Ιούνιος 2024), Αυστραλοί, Καναδοί και Αμερικάνοι είναι οι τρεις εθνικότητες εκτός Ευρώπης που τοποθετούσαν πιο ψηλά την Ελλάδα για τις διακοπές τους όταν θα επιλέξουν έναν πιο μακρινό ταξιδιωτικό προορισμό. Στις τρεις αυτές αγορές οι ελληνικοί προορισμοί βρισκόταν στο top 15 για ταξίδια στο εξωτερικό γι’ αυτό και θεωρούνται σαφώς πιο υποσχόμενες σε σχέση με άλλες αντίστοιχες, μακρινές αγορές εκτός Ευρώπης, όπως η Κίνα και η Ινδία, όπου η χώρα μας βρίσκεται σημαντικά χαμηλότερα.

Ειδικότερα, σχετικά με τις χώρες που οι υπό μελέτη αγορές σκέφτονταν να επισκεφθούν τους επόμενους 12 μήνες, η Ελλάδα βρισκόταν στη 10η θέση για την αγορά της Αυστραλίας (με 10%), στην 11η θέση για την αγορά του Καναδά (με 8%) και στη 12η θέση για την αγορά των ΗΠΑ (με 9%). Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι στις ΗΠΑ και τον Καναδά, η διαφορά σε προτίμηση μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών που προηγούνται κατά μια ή δυο θέσεις είναι ελάχιστη – μόλις 1 ποσοστιαία μονάδα. Αναφορικά με τις αγορές της Κίνας και της Ινδίας, η Ελλάδα ήταν εκτός top-15, στην 33η και 39η θέση αντίστοιχα, καθώς οι αγορές αυτές έχουν στις πρώτες θέσεις προτίμησης, κυρίως, ασιατικούς προορισμούς. Για τους Αμερικανούς, στην πρώτη θέση ήταν το Μεξικό, για τους Καναδούς οι ΗΠΑ, για τους Κινέζους και τους Ινδούς η Σιγκαπούρη και για τους Αυστραλούς η Νέα Ζηλανδία.

Τους επόμενους 12 μήνες σκόπευε να κάνει διακοπές στο εξωτερικό το 57% των Αμερικανών, ενώ τα ποσοστά ήταν αρκετά υψηλότερα στις άλλες αγορές, με τον Καναδά να είναι στο 71%, την Κίνα στο 63%, την Ινδία στο 71% και την Αυστραλία στο 68%. Ο προγραμματισμός των διακοπών για όσους θα προτιμήσουν το εξωτερικό φαίνεται να ξεκινάει από νωρίς με περισσότερους από 2 στους 3 Ινδούς, Καναδούς και Αυστραλούς, και αντίστοιχα το 60% των Κινέζων και το 55% των Αμερικανών να είχαν αρχίσει τον προγραμματισμό για τα ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες.

Πηγή: capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου