Τα πολιτικά γεγονότα της τελευταίας περιόδου αφήνουν άναυδους τους πολίτες λόγω της απύθμενης θρασύτητας και του κυνισμού που εκδηλώνεται σε ένα περιβάλλον ακρότητας και χοντροκομμένης αντιπαράθεσης. Δεν μας φαίνεται περίεργο πλέον να αλλάζει κανείς θέσεις και απόψεις μέσα σε λίγους μήνες. Δεν μας ξενίζει το να καταπατώνται εξαγγελίες και απόψεις πολλών ετών μέσα σε μια νύχτα ή το να προσπαθούν κάποιοι να αποδείξουν ότι το άσπρο είναι μαύρο. Από την άλλη πλευρά τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα του λαού οξύνονται όλο και περισσότερο. Έχουν δημιουργηθεί βαθύτατες πληγές στην ελληνική κοινωνία, όπως η ανεργία, που ακόμα και αν εισέλθουμε σε πραγματικά θετικούς δείκτες ανάπτυξης, θα περάσουν πολλές δεκαετίες μέχρι να καλυφθούν αυτά τα χάσματα. Τι να ειπωθεί για τα Νοσοκομεία και τη δημόσια υγεία που βοά ο τόπος για την κατάντια που οδηγεί τον κόσμο στην παραίτηση και την απόγνωση; Τι να ειπωθεί για το δυσάρεστο φαινόμενο του αυτοχειριασμού που από την ύπουλη και γεμάτη ερωτηματικά θέσπιση του Μνημονίου και μετά, έλαβε τεράστιες διαστάσεις υπό μορφήν χιονοστιβάδας;
Από τη μια η οδύνη από την άδικη επίθεση στα μικρά και μεσαία οικονομικά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, και από την άλλη οι παραγραφές, τα στραβά μάτια ακόμα και η συγκάλυψη μεγάλων οικονομικών σκανδάλων. Από τη μια μειώσεις εισοδημάτων, απολύσεις, εξώσεις, φυλακίσεις, στέρηση εργασιακών δικαιωμάτων, ασήκωτη φορολογία, χρεώσεις παντού και από την άλλη φυγή οικονομικών εγκληματιών, φουσκωμένα έργα, απευθείας αναθέσεις, υποβρύχια που γέρνουν κ.α.π. Εμπλεκόμενοι σε δώρα πολιτικοί του χθες, κουνάνε, σήμερα ως υπουργοί, επιτιμητικά και απειλητικά το χέρι σε υπαλλήλους με κομμένους μισθούς και με την αβεβαιότητα του αύριο εντυπωμένη στις ψυχές τους. Μια αβεβαιότητα που υπερτονίζεται ως επισειόμενος φόβος από αυτούς των οποίων οι πολιτικοί σχηματισμοί είναι αυτοί που εγκληματικά οδήγησαν τη Χώρα στο αδιέξοδο. Πως μπορείς να ασκείς κυβερνητική οικονομική πολιτική για 5 ή 8 ή 11 ή 19 χρόνια και για την τελμάτωση της Χώρας να κατηγορείς μια νέα πολιτική δύναμη που δεν κυβέρνησε ποτέ….Έχουμε εισέλθει σε μια έντονη προεκλογική περίοδο όπου από τη μια παρελαύνει κυνικά η άποψη πως η Ελλάδα είναι μια αδύναμη και ταπεινή Χώρα που ο Λαός της πρέπει να υπακούει και να υποτάσσεται εξευτελιστικά σε κάθε απαίτηση των υψηλών, των αμέμπτων, των αλανθάστων, των ανυπέρβλητων Ευρωπαίων…Αλήθεια….θυμάται κανείς ποιοι προπαγάνδιζαν ιστορικά τη θεωρία της Ελλάδας ψωροκώσταινας; Από την άλλη έχουμε την άποψη πως υπάρχει η Ελπίδα να μιλήσουμε λογικά και με παρρησία• η άποψη πως θα εισακουστούμε εάν το προσπαθήσουμε σοβαρά ενωμένοι και με συγκεκριμένες λογικές θέσεις• η άποψη πως ο κόσμος δεν αντέχει πια να οδηγείται στην απόλυτη εξαθλίωση και ανέχεια και πως αν υπάρχει ακόμα και μια σπίθα ανθρωπιστικής θεώρησης στο εγχείρημα που λέγεται Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι ώρα αυτή να λάμψει σωστικά για τον κόσμο. Πιστεύεται εδώ πως το μετρίασμα, έστω, των δεινών που επέπεσαν στην Ελλάδα τα τελευταία 5 χρόνια και δημιούργησαν ανθρωπιστικό οικονομικό όλεθρο σιγά σιγά θα φέρει την Ελπίδα. Πιστεύεται ότι η αναχαίτιση της αθλιότητας θα αρχίσει να επιτυγχάνεται αν μια ισχυρή ηθικά και πολιτικά κυβέρνηση, χωρίς εξαρτήσεις και ανοιχτούς λογαριασμούς από το παρελθόν, επιμείνει σταθερά με συνέπεια, λογική και ευαισθησία σε αυτή την απαίτηση… Πιστεύεται πως οι Ευρωπαίοι θα πειστούν, θα αναγκαστούν να καταλάβουν….. Η επίθεση όμως του τρόμου και του οικονομίστικου σκοταδισμού από την άλλη δηλητηριάζει την αντιπαράθεση και η δημόσια ζωή και ο πολιτικός λόγος, σε ένα μεγάλο ποσοστό, ρέπουν σε αυτό που αποκαλείται φαυλότητα. Ας είμαστε προσεχτικοί στο τι συμπεραίνουμε από όσα ακούμε.
Στόχος των παρεμβάσεων μας δεν είναι να σηκώσουμε επαναστατική σημαία απελευθέρωσης ούτε να στοχοποιήσουμε πρόσωπα ή παρατάξεις. Μέσα από μια σειρά δημοσίων παρεμβάσεων που περιλαμβάνουν μακροσκελή όντως άρθρα προς τον τύπο αλλά και ημερίδες, ραδιοτηλεοπτικές ομιλίες και συνεντεύξεις, προσπαθήσαμε μέσα από πληθώρα επιχειρημάτων, παραδειγμάτων και αποδείξεων, να δείξουμε στον κόσμο την εσφαλμένη λογική, που κυριαρχεί στον κεντρικό άξονα της σημερινής κυβερνητικής πολιτικής ενώ φαίνεται να ακολουθείται τυφλά -σχεδόν οπαδικά- από μερίδα πολιτικών και δημοσιογράφων. Στην προσπάθεια μας αυτή βρήκαμε υποστηρικτές και συνοδοιπόρους: κόμματα, φορείς και πρόσωπα της δημόσιας ζωής που μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες σχετικά με το αδιέξοδο στο οποίο οδηγεί η απέκδυση της χώρας από τις βασικές της υποδομές. Ας μας επιτραπεί ένα παράδειγμα. Σε ολόκληρη την Ευρώπη δεν υπάρχει πρωτεύουσα ή σημαντική αστική περιοχή που να μην διαθέτει εναλλακτικό αεροδρόμιο εντός οδικής απόστασης δύο ή μιας, σε πολλές περιπτώσεις, ώρας. Η κυβέρνηση Σημίτη κατάφερε ώστε η πρωτεύουσα της Ελλάδας να μην διαθέτει ούτε αυτή τη δυνατότητα. Όσον αναφορά στο νησί της Ρόδου, πέραν του ότι έχουμε ένα πωλητήριο αξίας κατά μέσο όρο 80 εκ ευρώ, που ευτελίζει (μόνο 30 εκατομμύρια κόστισε η κατασκευή της νέας πτέρυγας) ουσιαστικά την αξία αυτού του κομβικού πυλώνα επικοινωνίας, δεν γνωρίζει κανείς εάν η παραχώρηση του συνοδεύεται και από ανάλογο όρο με αυτόν που υπήρξε για τα Σπάτα. Ερώτημα: Γνωρίζουν οι ληρώς αικίζοντες τον δημόσιο τομέα καθώς και τον συνδικαλισμό, ότι με την παραχώρησή του δεν θα υπάρξει ανάλογος όρος για τον αερολιμένα Ρόδου; Γνωρίζουν οι κατόπιν εκλογής, τυφλά υποστηρίζοντες την κυβερνητική πολιτική (ενώ πριν εκλεγούν έλεγαν εντελώς άλλα), ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για τον τουρισμό μας να ελέγχονται τα εδώ αεροδρόμια αλλά και αυτά της απέναντι χώρας από έναν -κρατικό στη βάση το- γερμανικό όμιλο εταιριών; Καταλαβαίνουν σε τι κινδύνους εκτίθενται οι εδώ τουριστικές επιχειρήσεις; Έχουμε κάτι καλό από την μεγάλη τουριστική κίνηση, πρέπει και αυτό να το πειράξουμε; Τι θα πληρώσουν πολιτικά και οικονομικά αυτοί που αφήνουν να εξελιχθεί μια τέτοια πολιτική, όταν θα έχουμε εδώ ότι και στο Ελ. Βενιζέλος απ΄ όπου έφυγαν οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες για να εγκατασταθούν στη Γερμανία και στην Κων/πολη; Η κομβική θέση των Αθηνών είναι αντιστρόφως ανάλογη με τους προορισμούς που εξυπηρετεί ενώ οι ναύλοι και για τους ντόπιους έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Και αυτό μας ενδιαφέρει απόλυτα κ Φλεβάρη διότι δεν γνωρίζουμε αν ξεχάσατε ότι είστε και σεις νησιώτης; Εκτός αν ως δημόσιος άρχοντας το βλέπετε εντελώς ατομικά ! Εσάς προσωπικά καθώς και τον κ. Χατζημάρκο ή τον κ. Πάππου του επιμελητηρίου ίσως να μην σας ενοχλούν τα ανά ναύλο12 ή 25 ευρώ παραπάνω…τους πολίτες όμως;
Συμμαχικές δυνάμεις υπήρξαν μεταξύ άλλων και η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και ο Δήμος Ρόδου. Τα ομόφωνα ψηφίσματά τους υπήρξαν καταπέλτες για την κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες παραχώρηση του αεροδρομίου αλλά και την οικονομική και κοινωνική ζημία που αυτή θα επιφέρει. Μέσα σε αυτά υπήρχαν νυν εκλεγμένοι Σύμβουλοι όπως ο κ. Χ. Κόκκινος, και ο κ. Ι. Φλεβάρης και πολλοί άλλοι. Οι τοποθετήσεις τους αλλά και η τελική θέση που εκφράζεται μέσα από το κείμενο που υπερψήφισαν, ήταν ξεκάθαρα ενάντια στην παραχώρηση. Αυτό που εμείς ζητάμε εδώ και αρκετό καιρό είναι το φλέγον αυτό ζήτημα, που θα επηρεάσει σοβαρά και ίσως αμετάκλητα την οικονομική ζωή στα νησιά μας, να έλθει όπως και 8 μήνες πριν στο περιφερειακό συμβούλιο. Να συζητηθεί και να εκφραστούν απόψεις και θέσεις που θα προστατεύουν τον Τόπο από οικονομικές και άλλες βλάβες. Δεν μιλήσαμε ούτε για τα δικαιώματα μας ούτε για έναν άκαμπτο γραφειοκρατικό κρατισμό. Δεν αποκηρύσσουμε ούτε τα αντισταθμιστικά οφέλη για την τοπική αυτοδιοίκηση ούτε για κάποιο άλλο σχέδιο που θα αξιοποιεί δημιουργικά τους Δημόσιους Αερολιμένες. Όμως, κύριοι της Κυβέρνησης, του ΤΑΙΠΕΔ, της Περιφέρειας και του Επιμελητηρίου, που αναμασάτε τις φράσεις ιδιωτική πρωτοβουλία, ιδιωτικές επιχειρήσεις και άλλα τέτοια παρόμοια, δεν σας λέει τίποτα η ανακοίνωση της RAYAN AIR; Δεν διαβάσατε τις δηλώσεις που λένε ότι ξεπουλήθηκε ο Ελληνικός Τουρισμός στους Γερμανούς; Μήπως κ. Φλεβάρη θα χρεώσετε όψιμες επαναστατικές τάσεις στην υποδειγματική, ως ιδιωτική, εταιρία που λέγεται RAYAN AIR; Πολύ πέραση έχει τελικά η επανάσταση δεν νομίζετε; Και μάλλον τώρα εσείς και ο λαλίστατος εκδότης της Γνώμης, θα ψάξετε να βρείτε εάν ο διευθυντής του εμπορικού τμήματος της Ryanair, Ντέιβιντ Ο’ Μπράιεν, ανήκει στο ΕΚΚΕ (Επαναστατικό Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος) ή αν στα νιάτα του ήταν ενταγμένος στην Χιλιανή επαναστατική νεολαία Τσε Γκε Βάρα. Δεν ψάξατε κ. Φλεβάρη να βρείτε καμία αναλογία μεταξύ της Ρωμαϊκής υποτέλειας της Ρόδου και της σημερινής οικονομικής υποταγής της Χώρας αφού τόσο καλά διαβάζετε την αρχαία ιστορία. Σε άλλες δημόσιες παρεμβάσεις ακούμε συνέχεια πολιτικούς όπως ο Άδωνης Γεωργιάδης να λένε φράσεις όπως « ο Μ. Αλέξανδρος να ερχότανε, η Ελλάδα θα έπρεπε να πάει στο μνημόνιο». Προσπαθούν να ενδύσουν την υποτακτικότητά τους με μια ιστορικίστικη επίφαση πατριωτικής αναγκαιότητας. Είναι ένα δείγμα επίδειξης πατριωτισμού μέσα από ιστορική αναφορά στον Ελληνισμό, που έρχεται να συγκαλήψει την έλλειψη ουσιαστικής διαπραγματευτικής, έστω, διάθεσης για την ανάσχεση οδυνηρών για την Πατρίδα και τον Τόπο μέτρων. Το μόνο που κάνει είναι να δικαιολογεί τις αποφάσεις ξένων εις χωρίς ένα ουσιαστικό δομικό αντίλογο.
Αλλά ας αφήσουμε τις ιστορικές ταυτολογήσεις του σήμερα και του χτες, που ως ένα βαθμό ενέχουν και επικινδυνότητα, και ας πάρουμε άλλη μια φράση από την ανακοίνωση της ιδιωτικής εταιρίας RAYAN AIR: κάτι γίνεται λάθος στην Αθήνα και κανείς δεν ενδιαφέρεται να το διορθώσει. Αλλού τονίζεται: Ελ.Βενιζέλος έχει μόλις 60 διεθνή δρομολόγια, έναντι 120 του Δουβλίνου και 130 του Στάνστεντ. (Posted by ZARPA EDITORS on December 17, 2014). Το Στάνστεντ είναι το τέταρτο κατά σειρά μεγέθους και κίνησης αεροδρόμιο στην περιοχή του Λονδίνου. Δεν μιλάμε για το Χίθροου ή το Γκάντγουϊκ Αντιλαμβάνεστε τι γίνεται; Αφήστε τα λοιπόν όλα στα χέρια του μυστικοπαθούς ΤΑΪΠΕΔ κ. Χατζημάρκε και κ. Φλεβάρη ! Δεν είναι δουλειά σας να τα βάζετε με την Κυβέρνηση για το καλό του Τόπου; Εντάξει αλλά να μην το συζητήσετε και εντός του Συμβουλίου;
Διαβάστε καλά τι λέει η ανακοίνωση. Κι εσείς τι κάνετε αφού είσθε με εφ’ όπλου λόγχη όπως λέτε κ. Φλεβάρη; Παραδίδεται η Χώρα σε ξένα δημόσια συμφέροντα και εσείς και ο εκδότης της εφημερίδας Γνώμη τιτιβίζετε ψιλή θεωρία περί οικονομίας της αγοράς. Η εικόνα θυμίζει καφενείο όπου μπορεί να λέμε χαλαρές και ανέμελες κουβέντες για να σχολιάσουμε μια δύσκολη επικαιρότητα, μόνο που οι καρέκλες σας δεν είναι αυτές του καφενείου αλλά αυτές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Εφ όπλου λόγχη λοιπόν κ. Φλεβάρη για να έρθετε να επιδιορθώσετε τα χαλασμένα Ραντάρ και να ξετρυπώσετε τους επαναστάτες κομουνιστές μέσα από τα γραφεία και τους φωριαμούς της RAYAN AIR…! o tempora! o mores !
Τώρα πώς να αποφύγει κανείς τον ιστορικό αναχρονισμό; Θυμάστε τη λέξη Γραικύλος; Γραικύλος ήταν αυτός που εξυμνούσε το κάθε τι στη Ρωμαϊκή εξουσία κατά την περίοδο τη Ρωμαιοκρατίας. Αλλά εμείς θα αποφύγουμε τους ιστορικούς χαρακτηρισμούς. Δεν είναι όμως αβέλτερο το να μην αναγνωρίζει κανείς το λάθος του; Το να μην ζητήσει ένα απλό συγγνώμη για την αλλαγή των θέσεων του; το να μην πασχίσει έστω να φέρει το θέμα για συζήτηση και ψηφοφορία τη στιγμή που δέχτηκε να κάνει το ίδιο οκτώ μήνες πριν;
Αυτό που στηλιτεύουμε εμείς είναι το ανύπαρκτο πολιτικό φιλότιμο, η ασυνέπεια θέσεων και πράξεων, η αδιάφορη στροφή της κεφαλής ενός πολιτικού σε ένα φλέγον ζήτημα του Τόπου. Και η εκποίηση του αερολιμένα, το λέει και η RAYAN AIR, είναι μείζον ζήτημα. Δεν είναι η πρόθεση μας να παίζουμε χαρτοπόλεμο βραχύλογων δηλώσεων όπως έκαναν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, που επί σαράντα χρόνια πέταγαν, το ένα στο άλλο, συνθήματα και ψόγους χωρίς να εξηγούν ουσιαστικά και καθαρά την κατάσταση στο Λαό. Ο κ. Φλεβάρης και οι συν αυτώ, γνήσιοι νοσταλγοί εκείνου του παρελθόντος προσπαθούν να αναβιώσουν αυτή την κατάσταση, μεμφόμενοι μάλιστα όσους αφιερώνουν αρκετό χρόνο στο να εξηγήσουν καθαρά στο Λαό τι γίνεται και να καταδείξουν πολιτικές ασυνέπειες. Στηλιτεύουμε το φαινόμενο, δεν ψέγουμε πρόσωπα αλλά απαντάμε στα πρόσωπα που το εκφράζουν και το υπηρετούν. Άλλωστε οι περιφέρειες Ιονίων Νήσων και Β. Αιγαίου, που έχουν κοινά δομικά χαρακτηριστικά με την δική μας, έθεσαν το θέμα σε διάλογο και εξέδωσαν ψηφίσματα ενάντια στην παραχώρηση. Καλούμε και σας ακόμα και τώρα να φέρετε το θέμα στο Συμβούλιο, βοηθώντας έτσι στην δημοκρατική προσπάθεια ευαισθητοποίησης του κόσμου σε αυτό το μείζον ζήτημα.
Έχετε το θάρρος; Τολμήστε το.
Παρεμπιπτόντως ας μην ακούσουμε και πάλι για χαλασμένες συσκευές γιατί για τα προβλήματα που υπάρχουν εκεί οφείλονται στη συνειδητά κακή διαχείριση των κομμάτων εξουσίας. Το ραντάρ όμως δεν γίνεται να είναι χαλασμένο. Αν, μεταφορικώς ειπείν, τα ραντάρ της ΥΠΑ είναι χαλασμένα, τα δικά σας ραντάρ κ. Φλεβάρη δεν εντόπιζαν την καταστροφική πολιτική του δικομματισμού όλα αυτά τα χρόνια; Εδώ ούτε τις φωνές των ιδιωτικών επιχειρήσεων όπως της RAYAN AIR ή και της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων δεν ακούσατε. Όμως στο να υπερασπίζεστε τα προσβλητικά υπονοούμενα του Αρχηγού σας για πιθανές ατασθαλίες όσων προΐστανται στους συνδικαλιστικούς φορείς ξέρετε να τα υπερασπίζεσθε μέσα από σωρεία συνθημάτων.
Παραπέμπουμε εδώ στην ηλεκτρονική διεύθυνση του δημοσιεύματος για την ανακοίνωση της RAYAN AIR, και ελπίζουμε οι διάφοροι επικριτικώς φωνασκούντες να την μελετήσουν και να σκεφτούν σοβαρά που πηγαίνει ο Τόπος με αυτές τις ενέργειες.
Υπεύθυνα
εκ του Δ.Σ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Φώτης Λουλουδάκης Κων/νος Γραμμάτικας