Στη χαρτογράφηση των επιδομάτων που χορηγεί το ελληνικό Δημόσιο στα νοικοκυριά προχωρά η κυβέρνηση με στόχο να γνωρίζει τι και πόσα χορηγούνται σε κάθε έναν πολίτη της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό προχωρά στη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Επιδομάτων και Παροχών, έτσι ώστε να αποκτήσει πλήρη εικόνα για τα επιδόματα που χορηγούν οι φορείς του Δημοσίου, τον αριθμό των δικαιούχων και τα ποσά που καταβάλλονται ανά ΑΦΜ.
Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών “κατασκευάζει” ειδική πλατφόρμα στην οποία θα “περάσουν” όλα τα στοιχεία για τα επιδόματα και τους δικαιούχους τους και θα επιτρέψει τον καλύτερο έλεγχο τους καθώς και διασταυρώσεις στοιχείων μεταξύ των φορέων που χορηγούν τα κάθε είδους επιδόματα, αλλά και με την ΑΑΔΕ για τον έλεγχο των εισοδηματικών και οικογενειακών κριτηρίων.
Με απόφαση που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια, ορίζεται η “Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών και καθορισμός αποζημίωσης της Ομάδας Εργασίας για την ανάπτυξη του θεσμικού πλαισίου σχετικά με τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Επιδομάτων και Παροχών και για το συντονισμό υλοποίησης του έργου”. Επικεφαλής της ομάδας, η οποία πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της έως τα τέλη του 2025, τίθεται η γενική γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, Παυλίνα Καρασιώτου.
Oπως προβλέπει η απόφαση, έργο της ομάδας είναι:
– Η χαρτογράφηση όλων των επιδομάτων και παροχών που χορηγούνται από το Δημόσιο Τομέα. Στο πλαίσιο αυτό, η ομάδα μπορεί να αξιοποιήσει προηγούμενα έργα χαρτογράφησης των εν λόγω επιδομάτων και παροχών που έχουν παραδοθεί στη δημόσια διοίκηση, ιδίως μέσω έργων τεχνικής βοήθειας.
– Η ανάπτυξη σχεδίου κανονιστικών διατάξεων για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού Εθνικού Μητρώου Επιδομάτων και Παροχών, υπό την καθοδήγηση και τις κατευθυντήριες γραμμές που θα τεθούν από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
– Ο συντονισμός και η τυχόν συνδρομή στην ανάπτυξη της δευτερογενούς νομοθεσίας που θα προβλεφθεί κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου που θα ψηφιστεί.
– Ο συνολικός συντονισμός της μεταρρύθμισης, υπό τη μορφή ομάδας διοίκησης έργου, κατά τη φάση της υλοποίησης και ανάπτυξης του ηλεκτρονικού μητρώου.
– Η επαφή και η διενέργεια συναντήσεων με άλλα Υπουργεία, Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και λοιπούς εμπλεκόμενους, σχετικά με τα θέματα που άπτονται του εν λόγω έργου.
Το ελληνικό Δημόσιο δεν γνωρίζει σήμερα τον αριθμό των επιδομάτων που λαμβάνει ένα φυσικό πρόσωπο, καθώς δεν υπάρχει διασύνδεση ανάμεσα στις πλατφόρμες των φορέων, με αποτέλεσμα η κεντρική διοίκηση να μην έχει πλήρη και συνολική εικόνα, γεγονός που καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση και τον έλεγχο.
Ένα μεγάλο ποσοστό των δικαιούχων λαμβάνει δύο ενδεχομένως και τρία διαφορετικά επιδόματα, ενώ το γεγονός ότι κανένα από αυτά δεν λαμβάνεται υπόψη στα εισοδηματικά κριτήρια, εντείνει τις στρεβλώσεις.
Πηγή: capital.gr