- Οσοι υπηρετούν στην ΕΛ.ΑΣ. μπορούν να υποβάλουν αίτηση επιστροφής
Στην επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας θα προχωρήσει ο Δήμος Ρόδου μετά την δημοσίευση του νόμου 4325/2015 «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης − Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις» που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 47, την 11η Μαΐου.
Αυτό ανακοίνωσε χθες ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Σάββας Διακοσταματίου.
«Με τη δημοσίευση του νόμου 4325/2015 στο ΦΕΚ δίνεται η δυνατότητα στους ΟΤΑ να προχωρήσουν τις διαδικασίες και να θέσουν ξανά σε λειτουργία τα τμήματα Δημοτικής Αστυνομίας», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών και πρόσθεσε πως θα πρέπει σε δέκα ημέρες από τη δημοσίευση του νόμου οι δημοτικοί αστυνομικοί που μέχρι τώρα υπηρετούσαν στην ΕΛΑΣ να υποβάλουν αιτήσεις για να επανέλθουν στο Δήμο.
«Μετά από συζήτηση με το δήμαρχο κ. Φώτη Χατζηδιάκο αποφασίσαμε να προχωρήσουμε τις διαδικασίες για την επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας. Πιστεύουμε πως η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη Ρόδο. Με αίτησή τους οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν αν επιθυμούν την επιστροφή τους στο Δήμο», δήλωσε ο κ. Διακοσταματίου.
Σε ερώτηση σχετικά με τους δημοτικούς αστυνομικούς που θα ζητήσουν να μεταφερθούν στην υπηρεσία, που θα λειτουργεί υπό την ευθύνη του Δήμου Ρόδου, ο κ. Διακοσταματίου δήλωσε:
«Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε από τώρα πόσοι δημοτικοί αστυνομικοί θα δηλώσουν πως θέλουν να επανέλθουν στο Δήμο. Η υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους έχει ξεκινήσει. Σε δέκα ημέρες θα έχουμε στη διάθεσή μας περισσότερα στοιχεία. Όσοι δεν επιθυμούν να κάνουν χρήση του νόμου θα μείνουν στην ΕΛΑΣ και θα είναι στη διάθεση του αρμόδιου υπουργού».
Σχετικά με την πρόσληψη νέων δημοτικών αστυνομικών ο κ. Διακοσταματίου δήλωσε πως δεν προβλέπεται αυτό από το νόμο 4325/2015.
«Ο νόμος 4325/2015 αφορά τους δημοτικούς αστυνομικούς που μετατάχθηκαν στην ΕΛΑΣ και σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου και επιθυμούν να επανέλθουν. Το πρώτο έτος η μισθοδοσία τους θα καταβάλλεται από το αρμόδιο υπουργείο. Από το δεύτερο έτος και μετά θα πρέπει να βγάζουν το μεροκάματό τους», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών.
Υπάρχουν όμως ερωτηματικά για το υπηρεσιακό καθεστώς όσων παραμείνουν στην ΕΛΑΣ. Προβλέπεται πάντως η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που θα καθορίζει «τα θέματα που αφορούν την εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση των δημοτικών αστυνομικών της Ελληνικής Αστυνομίας, τις αρμοδιότητες, τα συναφή δικαιώματά τους και τις υποχρεώσεις τους, το χρόνο εργασίας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια». Παρόλα αυτά οι πρώην δημοτικοί αστυνομικοί φοβούνται πως μπορεί να μην αντιμετωπιστούν ισότιμα με το προσωπικό της ΕΛΑΣ.
Ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών δήλωσε πως δόθηκε η δυνατότητα να ανανεωθούν οι συμβάσεις του προσωπικού που είχαν προσληφθεί μέσω προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.
«Ανανεώνονται πλέον και οι συμβάσεις των εργαζομένων που είχαν προσληφθεί μέσω προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Τώρα θα αναρτώνται στο διαδικτυακό τόπο «Διαύγεια» και οι συμβάσεις μίσθωσης έργου που συνάπτει ο Δήμος», δήλωσε ο κ. Διακοσταματίου.
Όπως δήλωσε ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών στο νόμο 4325/2015 περιλαμβάνονται και διατάξεις που αφορούν το πειθαρχικό δίκαιο των υπαλλήλων και γενικότερα την κινητικότητα.
Μνεία γίνεται στον ίδιο νόμο και για την κάλυψη των εξόδων για τη στέγαση και τη σίτιση των επικουρικών γιατρών από το Δήμο Ρόδου και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
«Όλα θα διευκρινιστούν και με διάφορες εγκυκλίους. Σύντομα θα ξεκαθαρίσει περισσότερο το τοπίο», τόνισε ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών.
Σε ερώτηση σχετικά με τις προσλήψεις προσωπικού μέσω του προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας, ο κ. Διακοσταματίου δήλωσε ότι σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις.
«Πιστεύω ότι μέχρι τις 20 Μαΐου θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις. Υπάρχει πρόβλημα και οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι θα βοηθήσουν πολύ. Δόθηκαν οι εγκρίσεις για τις προσλήψεις εποχικού προσωπικού (για την κάλυψη αναγκών σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα). Θα υποβάλουμε το σχετικό αίτημα για έγκριση στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών. Σε συνεννόηση με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών κ. Γιάννη Περδίκη και τον αντιδήμαρχο Καθαριότητας κ. Μιχάλη Παλαιολόγου θα καθορίσουμε τις ειδικότητες που είναι απαραίτητες », δήλωσε ο κ. Διακοσταματίου.