Ειδήσεις

Κάλυψη ΤΑΙΠΕΔ στις αποφάσεις για τα αεροδρόμια

Καλύπτει η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ τις αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Απαντώντας σε δημοσιεύματα, η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είπε χθες ότι για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, το Ταμείο ακολούθησε «αυστηρά την προβλεπόμενη διαγωνιστική διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει σειρά ανεξάρτητων ελεγκτικών μηχανισμών σύμφωνα με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα και τις αρχές διαφάνειας».

Η τοποθέτηση αυτή ήρθε κατόπιν δημοσιευμάτων που έκαναν λόγο για έρευνα των δικαστικών αρχών στον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Ειδικότερα, ο επίκουρος εισαγγελέας Διαφθοράς και οικονομικός εισαγγελέας Γιάννης Δραγάτσης φέρεται να ερευνά τυχόν ευθύνες του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς στον συγκεκριμένο διαγωνισμό η ανεξάρτητη εταιρεία που προσλήφθηκε για την πραγματοποίηση της ανεξάρτητης αποτίμησης του περιουσιακού στοιχείου παρέδωσε ως εύλογο τίμημα τα 350 εκατ. ευρώ. Ο πλειοδότης προσφέρει τουλάχιστον 1,2 δισ. ευρώ, δηλαδή 850 εκατ. ευρώ περισσότερα εύλογο τίμημα του ανεξάρτητου αποτιμητή.

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ χθες χαρακτήρισε τον ανεξάρτητο αποτιμητή που είχε προσληφθεί «εταιρεία διεθνούς κύρους, με αποδεδειγμένη πολυετή εμπειρία στον αεροπορικό κλάδο και στις αποτιμήσεις». Επίσης, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «το ΤΑΙΠΕΔ διαφύλαξε το κύρος και την αξιοπιστία του διαγωνισμού, έχοντας ως μοναδικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον». Τέλος, απέδωσε το υψηλό τίμημα που προσφέρθηκε στο καθεστώς του έντονου ανταγωνισμού.

Πάντως και σ’ αυτήν την αποκρατικοποίηση, δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα για την προώθηση της συμφωνίας που έχει επιτευχθεί. Παρά το γεγονός ότι οι δύο πλευρές έχουν συναντηθεί και έχει «σπάσει ο πάγος» μεταξύ τους, η ολοκλήρωση της συμφωνίας καθυστερεί, διότι και αυτή, όπως ο ΟΛΠ, βρίσκεται στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με τους πιστωτές της χώρας.

Το υψηλότερο τίμημα

Παράγοντες της αγοράς χαρακτηρίζουν απίθανο το ενδεχόμενο η κυβέρνηση να αρνηθεί τη γενναιόδωρη προσφορά των Fraport – Slentel. Ιστορικά είναι η αποκρατικοποίηση με το υψηλότερο τίμημα που επιτεύχθηκε από το 2011 και μετά. Αντιστοιχεί περίπου στο 30% των εσόδων που έχουν σημειωθεί σωρευτικά έως σήμερα από όλες τις αποκρατικοποιήσεις.

Στελέχη κοντά στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει την αξιοποίηση των αεροδρομίων αναφέρουν ότι ο προτιμητέος επενδυτής είναι ανοικτός σε συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου στο σχήμα που θα αναλάβει την αξιοποίηση των αεροδρομίων. Ωστόσο, αυτό θα πρέπει να γίνει με τρόπο που να μην εγείρει νομικές προσφυγές και καταπέσει η διαδικασία του διαγωνισμού. Τέλος, σημείωναν ότι η οποιαδήποτε συμμετοχή θα οδηγήσει σε αντίστοιχη μείωση του τιμήματος.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου