Δεύτερη εβδομάδα των Πανελληνίων εξετάσεων και χθες Δευτέρα οι μαθητές εξετάστηκαν σε μαθήματα που ανάλογα με την απόδοσή τους θα κρίνουν και τις Βάσεις. Χθες εξετάστηκαν στην Ανάπτυξη Εφαρμογών Σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), αλλά και στην Ιστορία (Ανθρωπιστικών Σπουδών) και την Φυσική (Θετικών Σπουδών). Οι υποψήφιοι θα διεκδικήσουν πάνω από 100.000 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για καλά προετοιμασμένους ήταν τα θέματα. Ειδικότερα, στην Ιστορία, που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, τα θέματα, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, απαιτούσαν συνδυαστική σκέψη και συνθετική ικανότητα, ειδικά στο θέμα Δ1.
Στη Φυσική, που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, σε αντίθεση με πέρυσι, και απευθύνονταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Μάλιστα, σύμφωνα με την ΕΕΦ, τα θέματα Δ3 και Δ4 απευθύνονταν σε μαθητές που είχαν κατανοήσει πλήρως την ύλη και είχαν εμβαθύνει σε αυτήν.
Τέλος, τα θέματα στο μάθημα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της ομάδας προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, όπως επισημαίνει η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, ήταν επίσης για πολύ καλά προετοιμασμένους, ωστόσο, ένας μέτριας δυναμικότητας μαθητής «μπορούσε να προσεγγίσει το 10-12».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του φροντιστηρίου Ορόσημο, τα θέματα της Φυσικής ήταν βατά και αναμενόμενα.
Τα θέματα της Ιστορίας θεωρούνται βατά και προσβάσιμα από επαρκώς προετοιμασμένους υποψηφίους. Ιδιαίτερη προσοχή έπρεπε να δοθεί στην επεξεργασία των πηγών της δεύτερης ομάδας.
Τα θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον κρίνονται στο ίδιο επίπεδο δυσκολίας με τα περσινά.
Για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων έχει, την Τετάρτη 14 Ιουνίου, τα μαθήματα προσανατολισμού: Λατινικά (ομάδα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών), Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ομάδα προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Τα μαθήματα προσανατολισμού και οι επιδόσεις των υποψηφίων σε αυτά φαίνεται πως θα είναι εκείνα που θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τις βάσεις. Έτσι, ιδιαίτερο βάρος αναμένεται να δοθεί στη Βιολογία από τους υποψήφιους που ενδιαφέρονται για τις ιατρικές σχολές, στην Ιστορία, για τους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών και τα Μαθηματικά και η Φυσική, για τους υποψηφίους που έχουν επιλέξει τον προσανατολισμό των Θετικών Σπουδών και εκείνον της Οικονομίας και Πληροφορικής.
Διαβάστε παρακάτω, τι απάντησαν στη «δημοκρατική» οι μαθητές:
Σάββας Καράκιζας
Ήταν πολύ εύκολα τα θέματα της φυσικής, ακριβώς το αντίθετο από τα μαθηματικά. Περιελάμβανε απλές μεθοδολογίες που τις είχαμε κάνει ξανά. Ακόμη και όποιος διάβαζε απλά τα βοηθήματα μπορούσε να γράψει καλά.
Γιώργος Εργάς
Μπορώ να πω ότι τα φετινά θέματα στην ανάπτυξη εφαρμογών ήταν μικτής δυσκολίας. Τα πρώτα δύο θέματα ήταν απλά ενώ τα άλλα δύο ήταν κάπως πιο απαιτητικά. Σε γενικές γραμμές, δεν ήταν τρομερά δύσκολα, αλλά σίγουρα κάποιος που είχε προετοιμαστεί αρκετά μπορούσε να τα πάει πολύ καλύτερα.
Στέλιος Χατζηαγαπίου
Αρχικά έχω να πω ότι δεν ήταν αρκετός ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας. Τα θέματα στην ανάπτυξη εφαρμογών ήταν πολλά και οι τρεις ώρες αποδείχθηκε ότι ήταν λίγος χρόνος τελικά. Ήταν δε αρκετά δύσκολα τα θέματα και μόνο οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να γράψουν καλύτερα.
Αλέξιος Πλαστρούγγης
Θα χαρακτήριζα τα θέματα της φυσικής ως εύκολα. Με όσους συμμαθητές μου μίλησα, έχουν την ίδια άποψη. Υπήρξαν 1-2 ασάφειες αλλά και πάλι δεν δημιουργήθηκε κάποιο πρόβλημα. Πιστεύω ότι δεν θα μπορούσαν να πέσουν ευκολότερα θέματα.
Δημήτρης Καμπουράκης
Τα θέματα στο μάθημα της ανάπτυξης εφαρμογών δεν ήταν εύκολα. Ήταν πολύ πιο δύσκολα από αυτά που περιμέναμε και από αυτά που έχουν πέσει τα τελευταία χρόνια. Απαιτούσαν καλή προετοιμασία και προσοχή. Όλα όμως πήγαν καλά στο τέλος.
Αγγελική Κοτσομύτη
Τα θέματα της Ιστορίας, ήταν αρκετά απαιτητικά. Λόγω της δυσκολίας τους, δεν αρκούσαν οι τρεις ώρες που είχαμε στη διάθεσή μας. Υπήρξαν και κάποιες ασάφειες στη διατύπωση των ερωτημάτων που μας μπέρδεψαν. Γενικά, όποιος είχε προετοιμαστεί, έγραφε καλύτερα.
Νίκος Δαμουλάκης
Είμαι αρκετά ευχαριστημένος από τα θέματα της φυσικής. Ήταν αρκετά εύκολα. Ακόμη και όσοι δεν έκαναν φροντιστήρια, είχαν τη δυνατότητα να γράψουν καλά.
Στέργος Αναστασάς
Τα θέματα της φυσικής ήταν φαινομενικά βατά. Υπήρχαν όμως 1 με 2 σημεία που απαιτούσαν προσοχή. Σε αυτά τα σημεία θα κριθούν οι καλύτεροι μαθητές, κατά την άποψή μου. Γενικά, περιμέναμε δυσκολότερα…
Κυριάκος Πετράς
Αυτό που με δυσκόλεψε περισσότερο ήταν το γεγονός ότι ο χρόνος δεν ήταν αρκετός για να απαντήσουμε σε όλα τα θέματα, τουλάχιστον χωρίς να αγχωθούμε. Τα πρώτα θέματα ήταν βατά, εκτός των πηγών που λίγο-πολύ δυσκόλεψαν όλους.
Σωτήρης Σοκορέλος
Κατά την άποψή μου, τα θέματα της φυσικής ήταν βατά και αναμενόμενα. Υπήρξαν μία με δύο ασάφειες, στις οποίες δεν δόθηκαν διευκρινίσεις από το Υπουργείο, χωρίς όμως να δημιουργηθεί κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας για να απαντήσουμε ήταν αρκετός. Γενικότερα, έχω να πω ότι τα θέματα ήταν εύκολα διαχειρίσιμα και ιδιαίτερα απ’ όσους είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα, ενώ δεν έκρυβαν εκπλήξεις.