Η τελευταία μέρα των Πανελληνίων εξετάσεων ήταν η χθεσινή για τους υποψηφίους των ΓΕΛ που διεκδικούν μία θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίοι εξετάστηκαν στην Ιστορία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), στη Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και στην Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Όπως δήλωσε στη «δ» ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, Γιάννης Παπαδομαρκάκης, στη Ρόδο και στα υπόλοιπα νησιά, η διαδικασία των Πανελληνίων εξετάσεων κύλησε ομαλά.
«Ολα πήγαν πάρα πολύ καλά. Δεν υπήρξε κανένα απολύτως πρόβλημα σε κανένα νησί. Εύχομαι κάθε επιτυχία σε όλους τους υποψήφιους και καλή συνέχεια στους μαθητές των ΕΠΑΛ και σε όσους διαγωνιστούν σε ειδικά μαθήματα. Όσοι πετύχουν το στόχο τους, εύχομαι να έχουν μία καλή σταδιοδρομία και όσοι δεν τα καταφέρουν αυτή τη φορά, δεν πρέπει να απογοητεύονται. Θα τους δοθούν πολλές ακόμη ευκαιρίες για να τα καταφέρουν», είπε ο κ. Παπαδομαρκάκης.
Τα θέματα στα χθεσινά μαθήματα δεν φάνηκαν πάντως να δυσκολεύουν τους μαθητές, οι οποίοι τα χαρακτήρισαν αναμενόμενα και βατά, τουλάχιστον για όσους είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα.
Ευάγγελος Πλάτσης
Οικονομία
Τα θέματα ήταν εύκολα και αναμενόμενα. Έπεσε ο κρατικός προϋπολογισμός, από την νέα ύλη. Τα θέματα Γ και Δ είχαν ένα υψηλότερο βαθμό δυσκολίας ωστόσο ένας επιμελής μαθητής μπορούσε να γράψει αρκετά καλά.
Νίκος Πατάκας
Οικονομία
Η θεωρία ήταν αυτή που περιμέναμε από την νέα ύλη. Ως προς τις ασκήσεις, ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να τις λύσει εύκολα. Χρειαζόταν μεγαλύτερη προσοχή στις καμπύλες και ασφαλώς έπρεπε να γνωρίζει κανείς καλά τη θεωρία. Γενικά ήταν απλά και εύκολα τα θέματα για έναν καλά διαβασμένο μαθητή.
Βασίλης Τσιρώνης
Οικονομία
Τα θέματα ήταν βατά για έναν επιμελή μαθητή. Έπεσε ο κρατικός προϋπολογισμός, θέμα που περιμέναμε. Ήταν από τα πιο αναμενόμενα… Κάποια υποερωτήματα έκρυβαν ένα βαθμό δυσκολίας, ωστόσο σε γενικές γραμμές, ήταν όλα εύκολα.
Χαράλαμπος Κουλούρας
Οικονομία
Τα θέματα σε γενικές γραμμές ήταν εύκολα. Ένας μαθητής με την κατάλληλη προετοιμασία, θα μπορούσε να αντεπεξέλθει με ευκολία σε αυτό το διαγώνισμα. Υπήρχαν παγίδες. Ωστόσο ένας επιμελής μαθητής δεν πιστεύω ότι δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα.
Κωνσταντίνος Μανωλάς
Οικονομία
Τα θέματα ήταν εύκολα σε γενικές γραμμές. Υπήρχαν κάποια υποερωτήματα που απαιτούσαν λίγη προσοχή…
Γιάννης Λαμπίδης
Ιστορία
Τα θέματα δεν ήταν δύσκολα. Θα τα χαρακτήριζα βατά. Οπωσδήποτε ένα καθαρά θεωρητικό μάθημα όπως η Ιστορία, απαιτεί καλό και συστηματικό διάβασμα και αποστήθιση. Υπήρχαν κάποιες μη αναμενόμενες ερωτήσεις. Σε γενικές γραμμές όμως ήταν βατά τα θέματα.
Γιώργος Γιαννιού Κάτρης
Ιστορία
Τα θέματα της ιστορίας μου φάνηκαν μέτριας δυσκολίας. Έπεσε κάτι από όλα τα κεφάλαια. Για όποιον είχε προετοιμαστεί καλά, οι πιθανότητες να παραδώσει ένα πολύ καλό γραπτό ήταν αυξημένες.
Αναστάσιος Θώμογλου
Ιστορία
Τα θέματα ήταν σαφή και κατανοητά. Προέρχονταν από όλα τα κεφάλαια. Προσωπικά δεν δυσκολεύτηκα. Ο χρόνος ήταν αρκετός και η διατύπωση των ερωτημάτων δεν μας μπέρδεψε. Οι καλά διαβασμένοι μαθητές, έγραψαν σίγουρα πολύ καλά.
Καλλιόπη Ζουρούδη
Ιστορία
Τα θέματα ήταν βατά… Τα είχαμε προβλέψει πάνω κάτω όσα έπεσαν. Το μάθημα της Ιστορίας είναι ίσως ένα από τα δυσκολότερα στη θεωρητική κατεύθυνση, καθώς απαιτεί αποστήθιση… Αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας…
Θεοδώρα Κοκώνα
Φυσική
Τα τρία πρώτα θέματα ήταν εύκολα για όσους είχαν διαβάσει αρκετά. Το θέμα Δ ενώ ήταν πιο απαιτητικό, ήταν αρκετά σαφές ως προς αυτό που ζητούσε. Σίγουρα ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να παραδώσει ένα πολύ καλό γραπτό.
Μελέτης Φώτης
Φυσική
Στη Φυσική ένας καλά διαβασμένος μαθητής μπορούσε να λύσει τα θέματα με σχετική ευκολία.
Μιχάλης Σπίνος
Φυσική
Τα θέματα ήταν βατά. Το Α’ και Β’ εύκολα, το Γ’ θέμα ήταν δυσκολότερο και το Δ’ ήταν περίπλοκο. Συνδύαζε πολλά κεφάλαια. Ένας καλά διαβασμένος μαθητής πιστεύω ότι θα μπορούσε να ανταποκριθεί με επάρκεια.
Κατερίνα Χατζημανέττα
Φυσική
Τα θέματα ήταν αντικειμενικά εύκολα. Οι ορισμοί ήταν βατοί. Δεν χρειαζόταν να συνδυάσουμε πολλά χωρία από τα κείμενα. Οι ερωτήσεις ανάπτυξης ήταν κατανοητές, χωρίς ασάφειες στη διατύπωσή τους οπότε μπορούσαμε να αντεπεξέλθουμε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ συνεχίζουν τις εξετάσεις. Σήμερα Τρίτη 13 Ιουνίου θα εξεταστούν στα μαθήματα: Ηλεκτρικές Μηχανές, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Ναυσιπλοΐα ΙΙ και Ναυτικές Μηχανές.
Στη συνέχεια, την Πέμπτη 15 Ιουνίου, θα εξεταστούν στα μαθήματα: Τεχνολογία Υλικών, Οικοδομική, Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ (ΜΕΚ ΙΙ) και Ψηφιακά Συστήματα. Την Παρασκευή 16 Ιουνίου θα ολοκληρωθούν οι εξετάσεις των μαθημάτων ειδικότητας με την εξέταση των εξής μαθημάτων: Στοιχεία Ψύξης-Κλιματισμού, Κινητήρες Αεροσκαφών και Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων.
Τη σκυτάλη των Πανελλαδικών θα πάρουν από τις 17 έως και τις 29 Ιουνίου οι εξετάσεις των Ειδικών Μαθημάτων. Αυτή την εβδομάδα στις 17 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο μάθημα των Αγγλικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βαθμολογίες των μαθημάτων (πλην των ειδικών μαθημάτων), αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Ιουνίου. Οι υποψήφιοι θα έχουν και φέτος τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις βαθμολογίες τους (και αργότερα, τη σχολή και το τμήμα στο οποίο εισάγονται) μέσω της σχετικής ηλεκτρονικής εφαρμογής του υπουργείου Παιδείας, αλλά και με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους (SMS).
Σημείωση: Οι λύσεις και στα τρία μαθήματα δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της «δ» dimokratiki.gr.