Mε διάταξη που εξέδωσε η τακτική Ανακρίτρια Κω κ. Αντιγόνη Σταμολέκα αποφασίστηκε η άρση του περιοριστικού όρου της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα τριών Τούρκων κατηγορούμενων για την πράξη της απλής συνέργειας σε απόπειρα πρόκλησης ναυαγίου, από την οποία μπορoύσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και για παράνομη είσοδο στη χώρα.
Οι τρεις κατηγορούμενοι και ο καπετάνιος του πλοίου, που παραμένει προσωρινά κρατούμενος, ενεπλάκησαν σε επεισόδιο με σκάφος του λιμενικού στα Ιμια.
Όπως έγραψε η “δημοκρατική”, την 26η Μαΐου 2014, σκάφος του λιμενικού από την Κάλυμνο σε προγραμματισμένη περιπολία, στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή των νήσων Ψερίμου, Καλόλιμνου και Ιμίων, εντόπισε ταχύπλοο πολυεστερικό σκάφος, χρώματος λευκού- με κατεύθυνση από τις τουρκικές ακτές προς τις ανατολικές ακτές της Καλύμνου.
Κατά τη διάρκεια της προσέγγισης του σκάφους πραγματοποίησε αιφνίδια αλλαγή πορείας με πορεία εμβολισμού του σκάφους του Λιμενικού. Ακολούθησε καταδίωξη, ενώ έπεσαν και πυρά για εκφοβισμό.
Οι 4 επιβάτες ονόματι Cangul Tor του Μahmut 26 ετών, Dogan Coskun του Yasar, 27 ετών, Murat Bicak του Cevat 40 ετών και Kaan Camuzcuoglu του Suleyman, 33 ετών, συνελήφθησαν για απόπειρα παράνομης εισόδου στη χώρα, για απόπειρα πρόκλησης ναυαγίου και για απόπειρα ανθρωποκτονίας.
Οι λιμενικοί κατέθεσαν ότι το σκάφος στο οποίο επέβαιναν οι Τούρκοι είχε ήδη πλησιάσει περί το μισό μίλι από το ακρωτήριο «χρυσό σπήλιο» και ότι όταν το πλησίασαν έκοψε ταχύτητα, έκανε αναστροφή και κινήθηκε επιθετικά, αναπτύσσοντας μεγάλη ταχύτητα με πορεία σύγκρουσης και σκοπό τον εμβολισμό τους. Δόθηκε τότε εντολή να πυροβολήσουν το σκάφος σε ασφαλές σημείο και στη συνέχεια στις εξωλέμβιες μηχανές του.
H εκδοχή των Τούρκων είναι εντελώς διαφορετική και διατείνονται ότι ευρίσκοντο στο σημείο με το σκάφος «BLUE ANGEL», για διασκέδαση, με σκοπό να περιηγηθούν από απόσταση τα ελληνικά νησιά, που βρίσκονται απέναντι από το Turgut Reis.
Επειδή ορισμένοι δεν είχαν διαβατήρια, όπως είπαν, όταν πλησίασε το λιμενικό, ανέπτυξαν ταχύτητα για να φύγουν φοβούμενοι τη σύλληψή τους.
Ο καπετάνιος αρνείται ότι επιχείρησε να διεμβολίσει το λιμενικό.
Στην διάταξη της κ. Ανακρίτριας αναφέρεται ότι ο καπετάνιος επιχείρησε να προκαλέσει τη βύθιση της φουσκωτής λέμβου του Λιμεναρχείου Καλύμνου πραγματοποιώντας αιφνίδια αλλαγή πορείας του σκάφους του και επανειλημμένους επικίνδυνους ελιγμούς με αυξημένη ταχύτητα επί σκοπώ εμβολισμού αυτής(φουσκωτής λέμβου), η οποία τους καταδίωκε και η οποία υπολείπετο σε μέγεθος, βάρος και ιπποδύναμη του ως άνω πολυεστερικού ταχύπλοου.
Επισημαίνεται ότι στην ως άνω πράξη για την οποία κατηγορείται ο καπετάνιος οι υπόλοιποι τρεις επιβαίνοντες φέρονται να συνέδραμαν ψυχικώς δια παραλείψεως στην τέλεσή της, καθόσον, αν και κατά τη διάρκεια της καταδίωξης εισήλθαν άπαντες εντός της καμπίνας του και ουδόλως τον απέτρεψαν από την προσπάθειά του να εμβολίσει με επικίνδυνους και ταχύτατους ελιγμούς τη φουσκωτή λέμβο του Λιμεναρχείου Καλύμνου. Κρίθηκε ωστόσο ότι εξ ουδενός στοιχείου προκύπτει ιδιαίτερη νομική υποχρέωση των τριών κατηγορουμένων περί αποτροπής του ανωτέρω συγκατηγορουμένου τους από την τέλεση της αποδιδόμενης σε βάρος του κακουργηματικής πράξης, η οποία παρέμεινε στο στάδιο της απόπειρας, και επιπλέον η είσοδος τους καθεαυτή εντός της καμπίνας του σκάφους κατά τη διάρκεια της καταδίωξης καθιστά δυσχερή τη θεμελίωση της ευθύνης τους για ψυχική συνδρομή στον ως άνω συγκατηγορούμενό τους.
Τους κατηγορούμενους εκπροσωπεί ο δικηγορος κ. Κώστας Ασλάνης.