Ειδήσεις

Έρχονται τεκτονικές αλλαγές στις ΔΕΚΟ με τη μεταφορά στο υπερταμείο

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για σειρά μεγάλων αλλαγών στις δημόσιες εταιρείες, τις οποίες θα πρέπει η κυβέρνηση να υλοποιήσει στο πλαίσιο της τελευταίας συμφωνίας με τους πιστωτές. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το τεχνικό μνημόνιο (TMU), που αποκάλυψε πρώτο το Capital.gr, κατά το αμέσως προσεχές διάστημα με ορίζοντα τον Σεπτέμβριο η κυβέρνηση υποχρεούται να πραγματοποιήσει σειρά ενεργειών που σχετίζονται με τις ελεγχόμενες από το κράτος εταιρείες.

Αρχή με τις αστικές συγκοινωνίες

Σύμφωνα με το τεχνικό μνημόνιο, με νομοθετική διάταξη θα μεταφερθούν στην Ελληνική Εταιρία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΠ-το νέο υπερταμείο) ο Όμιλος Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), η Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), η Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) και ο Οργανισμός Σιδηροδρομικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΣΕ).

Η εξέλιξη αυτή, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, θα επιφέρει τεκτονικές αλλαγές, καθώς αποστολή της ΕΕΣΠ, που θα λειτουργεί βάσει των κανόνων της ιδιωτικής οικονομίας (Υποκεφάλαιο Ε’, άρθρο 204, Ν.4389/2016), είναι να έχει έσοδα. Σήμερα οι αστικές συγκοινωνίες είναι υπερζημιογόνες, η επιρροή του πολιτικού προϊσταμένου-του υπουργού Υποδομών είναι υψηλή- και στην λήψη αποφάσεων καθοριστικό ρόλο διαδραματίζουν οι συνδικαλιστές. Τα τρία αυτά χαρακτηριστικά, δύσκολα, θα μπορούσαν να παραμείνουν…ζωντανά μετά την μεταφορά των ΔΕΚΟ συγκοινωνιών στο υπερταμείο και γι’αυτό η περίοδος προσαρμογής στην νέα πραγματικότητα αναμένεται να συνοδευτεί με αντιδράσεις. Ήδη, τα σωματεία εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, ενόψει της μεταφοράς των εταιρειών στο υπερταμείο, έχουν απαντήσει με κινητοποιήσεις.

ΟΑΚΑ και Ελληνικά Ταχυδρομεία

Το δρόμο του υπερταμείου θα πάρουν το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Η αύξηση των εσόδων του ΟΑΚΑ αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσω της πλήρους αξιοποίησης του πρώην ολυμπιακού ακινήτου που σήμερα έχει, σχεδόν, απαξιωθεί. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ΟΑΚΑ “Σπύρος Λούης”, που διαχειρίζεται το στάδιο θα κληθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Αντίστοιχα, στα ΕΛΤΑ το σχέδιο αναδιάρθρωσης, που θα καταρτιστεί, αναμένεται να φέρει αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας.

Έως τον Σεπτέμβριο

Παράλληλα, σύμφωνα με το τεχνικό μνημόνιο, έως τον Σεπτέμβριο θα πρέπει να μεταφερθούν στο υπερταμείο οι:

– ΕΥΑΘ

– ΕΥΔΑΠ

– Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

– Αττικό Μετρό

– Κτηριακές Υποδομές

– ΔΕΗ

– ΑΔΜΗΕ και

– Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία

Υπολογίζεται ότι μέσα στο 2017 η ΕΕΣΠ θα έχει ολοκληρώσει την μελέτη αξιολόγησης των εν λόγω κρατικών εταιρειών με απώτερο στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητάς τους και τη σημαντική βελτίωση των οικονομικών μεγεθών τους. Οι στόχοι αυτοί αναμένεται να επιτευχθούν μέσω σαρωτικών αλλαγών στα οργανογράμματα των κρατικών εταιρειών, περικοπών δαπανών και ενδεχομένως διάθεσης στην αγορά υπηρεσιών. Με εξαίρεση τις εισηγμένες εταιρείες ύδρευσης και τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, οι υπόλοιπες εταιρείες είναι υπερζημιογόνες, ενώ κάποιες εταιρείες, όπως η Αττικό Μετρό, παρουσιάζουν μηδενικά έσοδα από εμπορική δραστηριότητα με τη χρήση και εκμετάλλευση του συστήματος Μετρό.

Ως εκ τούτου, η εξυγίανση των προβληματικών κρατικών εταιρειών επιβάλλει τεκτονικές αλλαγές σε όλα τα πεδία με τις οποίες θα πρέπει να έρθουν αντιμέτωποι εργαζόμενοι, συνδικαλιστές, επικεφαλής των εταιρειών και οι πολιτικοί προϊστάμενοί τους.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου