Ειδήσεις

Σάλος από τις αποκαλύψεις της «δ» για τον «πάγο» στον VIP τουρισμό!

Αίσθηση προκάλεσε το χθεσινό ρεπορτάζ της «δημοκρατικής», σχετικά με τον «πάγο» του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε μια διαδικασία που ακολουθούσαν οι εταιρείες για να ξεπεραστούν εμπόδια του περιβόητου νόμου 4256/2014, που δεν επιτρέπει σε τουρκικές γαλέτες να επιβιβάσουν και να αποβιβάσουν τους ίδιους επιβάτες σς ελληνικό λιμάνι.
Όπως έγραψε η «δημοκρατική» και αναπαρήχθη από πολλά μέσα ενημέρωσης καθώς οι φορείς των νησιών δεν πρόλαβαν να ενημερωθούν για την πλήρη διάσταση αυτού του προβλήματος, που «τορπιλίζει» τον VIP τουρισμό, οι εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στον χώρο, χρησιμοποιούσαν τα τελευταία χρόνια μια ιδιότυπη αλλά νόμιμη κατά τους ίδιους μέθοδο, για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους. Υπέγραφαν με τους πελάτες τους δύο ξεχωριστά ναυλοσύμφωνα. Το ένα ναυλοσύμφωνο κάλυπτε ολόκληρη την εκδρομή τους μέχρι ένα τουρκικό λιμάνι και ένα δεύτερο τη μεταφορά τους από το τουρκικό λιμάνι στην Ελλάδα (επιστροφή). Πρακτικά «έσπαγαν» το ταξίδι στα δύο. Σύμφωνα με επιφανείς Έλληνες νομικούς, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον ναυτιλιακό χώρο, η διαδικασία αυτή είναι απόλυτα νόμιμη.
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όμως, με σήμα του στις 6 Ιουλίου, δηλαδή μεσούσης της τουριστικής σεζόν, προς τα Λιμεναρχεία Ρόδου και Σύμης, θεωρεί την διαδικασία αυτή ως «συγκάλυψη», δίχως να αιτιολογεί όμως το κατά πόσο αυτή είναι παράνομη, όπως υποστηρίζουν επαγγελματίες του τουρισμού.
Ο ναυπηγός, μηχανολόγος μηχανικός, κ. Νίκος Χαραλάμπης, ο οποίος εγκαίρως είχε κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου πριν την ψήφιση του επίμαχου νόμου, με δηλώσεις του στην «δημοκρατική» έκανε λόγο για ένα δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο, το οποίο με συνεχείς παρεμβάσεις αντί να βελτιώνεται, συνεχώς περιπλέκεται.
«Είχα κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις πριν ακόμα ψηφιστεί ο νόμος, αλλά δεν ελήφθησαν ποτέ υπ΄όψιν. Εχουν εκδοθεί χιλιάδες νόμοι, και αντί να τους απλοποιήσουν εκδίδουν νέους συμπληρωματικά στους παλιούς. Ο νόμος αυτός δεν μπορεί να ισχύσει, έχει πολλά κενά με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μια σειρά προβλήματα αντί να τα επιλύει. Το σκεπτικό τους είναι λανθασμένο και είχα εγκαίρως προειδοποιήσει ότι θα δημιουργηθεί μπάχαλο, όπως και έγινε», σημείωσε ο κ. Νίκος Χαραλάμπης ο οποίος μάλιστα έκανε γνωστό, πως εγκαίρως είχε αντιληφθεί το διαφαινόμενο πρόβλημα και από κοινού με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας «Roditis Yachting» κ. Μιχάλη Ροδίτη, είχαν προβεί σε μια σειρά από ενέργειες οι οποίες όμως έπεσαν στο κενό.
Ο κ. Μιχάλης Ροδίτης, γνωστοποίησε στην «δημοκρατική», πως «Ο νόμος αυτός δεν είναι καινούργιος αλλά υπάρχει από το 2014. Ο νόμος αυτός είναι η αντικατάσταση του 2743/99, που το 2013 είχε τεθεί σε ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ. Πού ήταν όμως όλοι αυτοί οι φωστήρες που σήμερα διαμαρτύρονται, όταν βγήκε σε ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ η αλλαγή του νόμου 2743/1999 για να βγει μετά ο Ν. 4256/2014; Πού ήταν οι παρατηρήσεις τους; Ποιος ήταν ο μοναδικός πράκτορας στη Ρόδο που πρότεινε την τροποποίηση του άρθρου 3 παράγραφος 3α του Κεφαλαίου Γ; Ποιος ήταν ο μοναδικός πράκτορας που πρότεινε την εφαρμογή ειδικού καθεστώτος χορήγησης αδειών επαγγελματικών σκαφών αναψυχής υπό σημαία Τρίτης Χώρας; Ποιος έθεσε υπόψη του τότε ΥΕΝ όλα τα ζητήματα; Τότε το Υπουργείο μού απάντησε ότι είμαι ο μόνος που ασχολείται με αυτό το θέμα και ίσως έχω προσωπικά συμφέροντα, να μπορεί το κάθε “ξύλινο” σκάφος τουρκικής ή άλλης σημαίας να πάρει άδεια. Για το λόγο, λοιπόν, αυτόν και επειδή ευτυχώς υπάρχουν οι παρεμβάσεις μου στο ΥΕΝ πριν την έκδοση του Ν4256/2014 στα πλαίσια της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ, καλά θα κάνουν ορισμένοι να μην ασχολούνται με την εταιρεία μου γιατί, όπως λέει και ο λαός, “των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν” και εμείς φροντίσαμε αλλά δυστυχώς ήμασταν μόνοι μας! Και πάλι μόνο η εταιρεία μου επανήλθε με νέο αίτημα προς το Υπουργείο για να ζητήσει εκ νέου ότι είχε ζητήσει το 2013. Πού είναι οι παρεμβάσεις των άλλων εμπλεκομένων; Ας τις βγάλουν στη δημοσιότητα με Αριθμούς Πρωτοκόλλου και ημερομηνίες. Απλά για την ιστορία θα πρέπει να ξέρετε ότι κάποιες από τις παρεμβάσεις τις είχε προτείνει ο κύριος Νίκος Χαραλάμπης στους εισηγητές του νομοσχεδίου κυρίους Ιωάννη Πλακιωτάκη και Στέφανο Σαμοΐλη αλλά δυστυχώς στον τελικό νόμο δεν πέρασαν οι περισσότερες παρατηρήσεις για τους γνωστούς ως συνήθως λόγους».
Οι εταιρείες, πάντως, ήδη αναθεώρησαν τα προγράμματά τους για να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων αν και θεωρούν ότι θα δικαιωθούν, όμως η ζημιά έχει ήδη γίνει και καταγράφονται τεράστιες απώλειες. Η Ρόδος και τα γύρω νησιά, κινδυνεύουν πλέον να απομείνουν μόνο με τους χαμηλού οικονομικού επιπέδου τουρίστες, σε μία περίοδο που οι υψηλού επιπέδου επισκέπτες των νησιών αποτελούν τονωτική «ένεση» για την δοκιμαζόμενη τοπική οικονομία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τούρκικες γουλέτες (ανεξαρτήτως σημαίας) αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού των ακριτικών νησιών και ιδιαιτέρως της Ρόδου. Η εικόνα του Λιμανιού της Κολόνας ή και μέρους του Εμπορικού Λιμένος είναι συνδεδεμένη με τα μεγάλα αυτά παραδοσιακά σκάφη. Τα σκάφη αυτά προσφέρουν στους επιβαίνοντες υπηρεσίες πολύ υψηλού επιπέδου. Κατά συνέπεια, οι επιβάτες τους είναι άτομα υψηλής οικονομικής στάθμης και κύρους και αποτελούν το κύριο τμήμα του V.I.P τουρισμού των νησιών συμβάλλοντας σημαντικά τόσο στην τοπική οικονομία όσο και στη διεθνή προβολή των νησιών και της Ελλάδας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Dimitris Chamatzoglou    13.07.2017 14:00

    Αν το υπουργείο άκουγε καποιες φορές τις προτάσεις των ναυτικών πρακτόρων και των λοιπών παραγωγικών δυνάμεων της ιδιωτικής προτοβουλίας η Δωδεκάνησος θα είχε γίνει παράδεισος σκαφών αναψυχής με πολλά οικονομικά οφέλη και για την αγορά αλλά και το κράτος. Δυστυχώς οι εκλεγμένοι νομίζουν ότι αυτοί ξέρουν καλύτερα και αποφασίζουν με γνώμονα την καρέκλα τους και όχι τον παλμό της αγοράς. Τόσα χρόνια άφηναν τις θαλαμηγούς να μπαινοβγαίνουν και αντί απλά να εκμεταλλευτούν το γεγονός οικονομικά απλά τους διώχνουν. Α ρε Ροδίτη καλά τους τα λες αλλά ποιός ακούει!!!

Σχολιασμός άρθρου