Τοπικές Ειδήσεις

«Σε ελεύθερη πτώση φέτος στη Ρόδο ο τουρισμός γιώτινγκ!»

Μπορεί να σπάει όλα τα κοντέρ η φετινή τουριστική σεζόν, ένας όμως σημαντικός τουριστικός κλάδος βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση. Οι αφίξεις αλλοδαπών τουριστών μέσω πτήσεων τσάρτερ στη Ρόδο ακολουθούν μία σταθερά ανοδική πορεία, ενώ θετικό είναι το πρόσημο και στην κρουαζιέρα. Παρόλα αυτά, στον τουρισμό γιώτινγκ, προκαλεί αίσθηση το υψηλό ποσοστό μείωσης. Ναυτιλιακοί πράκτορες αναφέρουν ότι στην Μαρίνα, στην Κολόνα, καθώς και στο Μαντράκι, τα ελλιμενιζόμενα σκάφη είναι πλέον ελάχιστα, ενώ έχουν χαθεί εντελώς τα super και mega yachts. Θεωρείται δε απίθανο να ανακάμψει μέχρι το τέλος της σεζόν η συγκεκριμένη μορφή τουρισμού, γεγονός που θα αποτελέσει πλήγμα για τον προορισμό, καθώς χάθηκε αυτή τη χρονιά μία καλή και ποιοτική κατηγορία επισκεπτών.
Το ποσοστό της μείωσης σύμφωνα με τον ναυτιλιακό πράκτορα κ. Μιχάλη Ροδίτη ανέρχεται στο 58%! «Το λεγόμενο τουριστικό θαύμα για το οποίο γίνεται φέτος πολύς λόγος, αφορά κυρίως στον τουρισμό τσάρτερ. Ο τουρισμός γιώτινγκ σε μία χρονιά κατά την οποία οι τουριστικές ροές κινούνται σε ανοδική χρονιά, μετρά τις πληγές του. Σε σύγκριση με το 2019, το ποσοστό της μείωσης ανέρχεται στο 58%, ενώ η μείωση των σούπερ γιωτ από τη Ρωσία φτάνει στο 92%! Και βέβαια, οι ελάχιστοι Ρώσοι που έρχονται, δεν μπορούν να προμηθευτούν πλέον προϊόντα πολυτελείας αφορολόγητα από την αγορά μας (βάσει σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου), πράγμα που επίσης λειτουργεί αποτρεπτικά», είπε ο κ. Ροδίτης, και συμπλήρωσε:
«Σε αντίθεση με τη Ρόδο και γενικότερα με τα νησιά του Αιγαίου, οι προορισμοί του Ιονίου έχουν φέτος την τιμητική τους, καθώς οι ιδιοκτήτες των σκαφών προμηθεύονται αφορολόγητα καύσιμα από την Αλβανία! Δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια ανάκαμψης του γιώτινγκ στα νησιά μας, εάν δεν παρθούν δραστικά μέτρα. Η σεζόν θεωρείται ήδη χαμένη».
«Το λιμάνι της Κολόνας είναι σε καθημερινή βάση σχεδόν άδειο από κότερα. Διανύουμε ίσως τη δυσκολότερη χρονιά όσον αφορά στον τουρισμό γιώτινγκ, που βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση για μία σειρά από λόγους. Η αύξηση των τιμών των καυσίμων είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που συντελεί στην μείωση. Πρόβλημα το οποίο δεν αντιμετωπίζει η Τουρκία και η Αλβανία, όπου τα καύσιμα είναι αφορολόγητα για τον ανεφοδιασμό των σκαφών αναψυχής. Στην Ελλάδα, δεν έχει θεσπιστεί αντίστοιχη φοροαπαλλαγή, πράγμα που έχουμε επισημάνει πολλές φορές στο παρελθόν. Δυστυχώς, αυτή η ακαμψία του Υπουργείου δεν βοηθά τον κλάδο να αναπτυχθεί», δήλωσε ο ναυτιλιακός πράκτορας και υπεύθυνος του τομέα γιώτινγκ της Ένωσης Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, κ. Κάσσεντ Χάρμπ.
Βέβαια, πέρα από τις υψηλές τιμές των καυσίμων, σημαντικό ρόλο στην πτώση του τουρισμού γιώτινγκ διαδραματίζει η έλλειψη των Ρώσων (κατά κύριο λόγο ιδιοκτήτες mega yachts) οι οποίοι ανησυχούν για την τυχόν κατάσχεση των σκαφών τους. Επίσης, μειώθηκαν σημαντικά οι προσεγγίσεις των ημερόπλοιων από την Τουρκία, γεγονός το οποίο αποδίδεται στις εξονυχιστικές επιθεωρήσεις των σκαφών από τις λιμενικές αρχές στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα οι τουρκικές αρχές να αποτρέπουν την προσέγγιση των ελληνικών λιμανιών.
«Ο τουρισμός γιώτινγκ είναι ίσως ένας από τους σημαντικότερους κλάδους του τουρισμού με πολύ καλές προοπτικές. Απευθύνεται σε μία πολύ καλή κατηγορία επισκεπτών που αυτή τη χρονιά λείπει από τη Ρόδο. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν καταφέραμε να αναπτύξουμε αυτή την μορφή τουρισμού στο βαθμό που θα μπορούσε να αναπτυχθεί. Και είναι κρίμα, καθώς η μαρίνα Μανδρακίου από άποψη τοποθεσίας είναι από τις καλύτερες στη Μεσόγειο και σε όλο τον κόσμο. Δεν διαθέτει όμως τις απαιτούμενες υποδομές», συμπλήρωσε ο κ. Χάρμπ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου