Το αργότερο μέχρι την προσεχή Τετάρτη θα συνέλθει σε συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ρόδου για να εγκρίνει το νέο πρακτικό της επιτροπής διαγωνισμού της υπηρεσίας παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών καθαριότητας, καλλωπισμού, πρασίνου & ευταξίας του Δήμου Ρόδου για τα δύο τμήματα που αφορούν σε υπηρεσίες αποκομιδής, καθαρισμού και πλύσεις κάδων στις 10 δημοτικές ενότητες του νησιού.
Η Οικονομική Επιτροπή που έχει κάνει δεκτή την προσφορά της ένωσης εταιρειών ENACT Α.Ε. – ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Ο.Ε. (ΛΑΟΥΔΙΚΟΣ Χ.-ΑΣΠΡΑΚΗ Ι. Ο.Ε) αναμένεται να εξετάσει και το πρακτικό της επιτροπής διαγωνισμού που αφορά στην οικονομική της προσφορά κι αν το εγκρίνει θα κληθεί η εταιρεία να υποβάλει τα δικαιολογητικά της και το σχέδιο της σύμβασης με τον φάκελο του διαγωνισμού θα υποβληθούν ακολούθως στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.
Από εκεί και πέρα όμως για το κομμάτι του διαγωνισμού που αφορά στην διαχείριση πρασίνου η δημοτική αρχή πρόκειται να το επανεξετάσει καθώς η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων με οριστική πλέον απόφασή της έκανε δεκτή την προσφυγή ιδιωτικής εταιρείας και το ακύρωσε.
Πιο συγκεκριμένα, ακυρώνεται πλέον η διαδικασία ως προς το πράσινο, ενώ συνεχίζεται κανονικά για τα υπόλοιπα δύο τμήματα που αφορούν σε υπηρεσίες αποκομιδής, καθαρισμού και πλύσης κάδων στις 10 δημοτικές ενότητες του νησιού προϋπολογισμού δαπάνης για την 4ετία 25.226.690,70 ευρώ η πρώτη και 23.035.020,08 ευρώ η δεύτερη πλέον ΦΠΑ.
Οπως έγραψε η «δημοκρατική», η εταιρεία «UNISON Facility Services Α.Ε.» προσέβαλε την διακήρυξη.
Διατείνεται ειδικότερα ότι υφίστανται αντιφατικοί όροι στη διακήρυξη, οι οποίοι σε άλλο σημείο φαίνεται να ζητούν υπολογισμό οικονομικής προσφοράς με βάση τις ώρες παροχής υπηρεσιών και το κόστος κίνησης οχημάτων και σε άλλο σημείο ρητά προβλέπουν ότι η αμοιβή του αναδόχου θα καταβάλλεται με βάση πιστοποιήσεις εργασιών, σε συνδυασμό με το ό,τι, όπως υποστηρίζει, πουθενά, στην διακήρυξη, δεν αναφέρονται ποσότητες εργασιών.
Η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων με την υπ’ αρίθμ. 1182/2022 απόφαση του 2ου Κλιμακίου έκανε ειδικότερα δεκτούς τους ισχυρισμούς της εταιρείας περί ασάφειας όρων της διακήρυξης που αφορούν στην κατάρτιση οικονομικής προσφοράς.
Ειδικότερα, βασίμως μεν ισχυρίζεται η αναθέτουσα αρχή ότι ο εκάστοτε συμμετέχων πρέπει να λάβει υπόψη του, μία σειρά από δεδομένα και δη το εργατικό κόστος, που συναρτάται με την απασχόληση του απαιτούμενου προσωπικού, το οποίο ορίζεται με σαφήνεια, ως προς το πλήθος, και τις ημέρες, και ώρες εργασίας, το κόστος κίνησης οχημάτων, και του λοιπού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργικών εξόδων, που απαιτούνται για την εκτέλεση των υπηρεσιών, τα διοικητικά και λοιπά κόστη, για τον συντονισμό και την εκτέλεση των υπηρεσιών, και ένα εύλογο ποσοστό εργολαβικού οφέλους, ωστόσο ομοίως βασίμως ισχυρίζεται ο προσφεύγων ότι πέραν τούτων στο αρ. 4.2.6. της διακήρυξης ορίζεται ρητά ότι «Η πιστοποίηση των εργασιών θα γίνεται με παρόμοια αυτών των δημοσίων έργων δηλαδή με ακριβή αριθμητική πιστοποίηση των εργασιών ανά κατηγορία και είδος και σαφή πρόβλεψη του τρόπου ελέγχου και της παραλαβής τους», ενώ δεν προβλέπονται παραδοτέα, γεγονός που αποδέχεται και η αναθέτουσα αρχή, αλλά ούτε και αριθμός, κατηγορία και είδος των ζητούμενων εργασιών, δηλαδή σαφείς, ορισμένες και συγκεκριμένες ποσότητες εργασιών, προκειμένου να είναι δυνατή η σύνταξη οικονομικής προσφοράς κατά αριθμό εργασιών, κατηγορία και είδος και με τιμή μονάδας ανά εργασία.
Αποτέλεσμα των ως άνω είναι να καθίσταται ιδιαιτέρως δυσχερής έως αδύνατη η σύνταξη ορθής οικονομικής προσφοράς, δεδομένου ότι ο εκάστοτε προσφέρων δεν γνωρίζει με ποια βάση (ώρες εργασίας ή ακριβή αριθμητική πιστοποίηση εργασιών ανά κατηγορία και είδος) θα καταβάλλεται εν τέλει η αμοιβή του η οποία βασίζεται και στην εκ μέρους του υποβληθείσα οικονομική προσφορά.