Για πολλοστή φορά ο δήμαρχος απαξιώνει το συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Ρόδου φέρνοντας προς ψήφιση σημαντικά θέματα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή . Το ίδιο έκανε και στην τελευταία συνεδρίαση του συμβουλίου της πόλης με θέμα την έγκριση της μελέτης για την ανάπλαση του ανατολικού μετώπου .
Μόλις δυο ώρες είχαμε να διαβάσουμε και να μελετήσουμε ως σύμβουλοι το σχέδιο για την ανάπλαση του ανατολικού μετώπου της πόλης μας το οποίο εκπονήθηκε σε κλειστά γραφεία χωρίς καμία διαβούλευση με την κοινωνία τους φορείς και τους κατοίκους της πόλης .
Η απόφαση έγκρισης μπορεί να ήταν ομόφωνη όμως εξέφρασα τις αντιρήσεις- επιφυλάξεις μου ( σημειωμένες στα πρακτικά της συνεδρίασης ) και την δυνατότητα βελτίωσης του . Μετα τις παρατηρήσεις μου έγινε η παραδοχή από τον ίδιο τον κ. δημαρχο ότι το σχέδιο δεν είναι ολοκληρωμένο και χρίζει αρκετών βελτιώσεων , αλλά κατά την γνώμη του είναι καλύτερο να έχεις ένα μη ολοκληρωμένο πρόγραμμα από το να μην έχεις καθόλου .
Αυτές οι πρακτικές με βρίσκουν αντίθετο καθώς παρόμοιες έγιναν και για την μετέγκατασταση των Ρομα και για την παλιά πόλη και για την νέα αγορά και όλες έπεσαν στο κενό .
Το πιθανότερο –κατά την άποψη μου-ένα τέτοιο σχέδιο , μια τέτοια πρόχειρη και εσπευσμένη μελέτη είναι μόνο για τα μάτια του κόσμου-λόγω προεκλογικής περιόδου- και θα στοιβαχτεί όπως τόσες άλλες σε κάποια…συρτάρια.
Σχέδιο ανάπλασης και αναβάθμισης με υποσταθμό υψηλής τάσης και με διατηρητέα μνημεία- κτίσματα τα οποία είναι ερείπια –ΔΕΗ ΑΛΕΥΡΟΜΥΛΟΣ κλπ-και στα οποία ούτε καν γίνεται αναφορά νομίζω δεν γίνεται…
Επι πλέον:
1)Η οδός Δαμασκηνού στερεί την εύκολη πρόσβαση προς το λιμάνι αφού αναγκάζει (όσους έρχονται τόσο από τη πλ. Αγ. Νικολάου όσο απο Μητρόπολη και πλατ. Φώκιαλη) τους οδηγούς σε υποχρεωτική κυκλική αναστροφή στον κόμβο Εφορίας.
2) Ο κόμβος εισόδου στο λιμάνι γίνεται σε τέτοια θέση που εκ των πραγμάτων μετατρέπει σε βασικό άξονα (χωρίς πεζοδρόμια)την οδό Κολοκοτρώνη.
3) Υπάρχει πρόβλημα με τις πεζογέφυρες και γενικότερα με τις προσβάσεις στη παραλία.
4) Έλλειψη δρόμου τοπικής σημασίας(εσωτερικός) και χώρο στάσης- στάθμευσης κατά μήκος των καταστημάτων(public, eurobank, cafe).
5) Παντελής έλλειψη κυκλοφοριακής μελέτης που θα αντιμετωπίσει τα νέα δεδομένα των προτεινόμενων ρυθμίσεων.
6)Σε ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα η ενημέρωση, η διαβούλευση και οι τελικές τοποθετήσεις όλων των παραγωγικών φορέων άκρως απαραίτητες
7) Αγνοεί επιδεικτικά η δημοτική αρχή την υποχρέωση της να υποχρεώσει την ΔΕΗ να συντηρήσει το παλαιό κτίριο, μνημείο βιομηχανικής κληρονομίας υποχρέωση της, βάσει του –ΦΕK153/A/28602–για το οποίο είχε δεσμευτεί και ενώπιον της Δημοτικής αρχής
8) Η μετέγκατασταση των Ρομα από την νέα είσοδο της πόλης και το παραλιακό ανατολικό μέτωπο απέτυχε . Καμία πρόβλεψη και καμία ουσιαστική πρόταση ούτε καν αναφορά στο θέμα .
ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Δ.Κ ΡΟΔΟΥ