Λειτούργησε τελικά, παρά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, η υποχρεωτική διετής προσχολική αγωγή στη Ρόδο από τη φετινή χρονιά. Τα ζητήματα έλλειψης εξοπλισμού των εννέα αιθουσών που εξασφαλίσθηκαν προκειμένου να εφαρμοστεί και στη Ρόδο ο συγκεκριμένος θεσμός, λύθηκαν εκ των ενόντων, ενώ σημαντική ήταν και η συμβολή της νέας δημοτικής αρχής.
Τα παιδιά που είχαν εγγραφεί στα δημόσια νηπιαγωγεία δεν χρειάστηκε να επιστρέψουν στους δημοτικούς ή ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. Υπήρξαν βέβαια και περιπτώσεις στις οποίες οι γονείς δεν επιθυμούσαν να μετακινηθούν τα παιδιά τους σε όμορα σχολεία από αυτά που ανήκουν και τελικά επέλεξαν άλλες λύσεις.
Όπως έγραψε η “δ” πραγματοποιήθηκαν συνολικά 257 εγγραφές στα νηπιαγωγεία εκ των οποίων οι 195 στην πόλη της Ρόδου, οι 33 στην Ιαλυσό, οι 15 στ’ Αφάντου, οι πέντε στη Λάρδο, οι πέντε στο Γεννάδι και οι τέσσερις στην Παστίδα.
Και ενώ ο Δήμος της Ρόδου συμπεριλήφθηκε ανάμεσα στους 114 πανελληνίως που είχαν ενταχθεί στη δεύτερη φάση της εφαρμογής του προγράμματος από το σχολικό έτος 2019-2020, δεν είχε λυθεί το πρόβλημα της έλλειψης χώρων. Το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε για τη διάθεση της χρήσης κατάλληλων χώρων (αίθουσες διδασκαλίας) υφιστάμενων και λειτουργούντων σχολικών μονάδων α/θμιας και β/θμιας εκπαίδευσης σε νηπιαγωγεία του Δήμου Ρόδου, για την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης. Βρέθηκαν δηλαδή εννέα αίθουσες σε σχολεία και νηπιαγωγεία για να φιλοξενηθούν τα παιδιά των προνηπίων, ενώ προέκυψε ότι θα χρειαστούν άλλες εννέα αίθουσες προκάτ.
Ωστόσο, δεν πραγματοποιήθηκε έγκαιρα μέσω του «Οργανισμού Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.,» όπως προβλέπεται, η προμήθεια του εξοπλισμού των αιθουσών. Οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, καλύφθηκαν μέσω των νέων προσλήψεων ή την τοποθέτηση έκτακτου προσωπικού (αναπληρωτών) από το υπουργείο Παιδείας.
Καθώς, λοιπόν, δεν είχε γίνει καμία ενέργεια για την προμήθεια του εξοπλισμού, με απόφαση της υπουργού Παιδείας, Ν. Κεραμέως εξαιρέθηκε η Ρόδος όπως επίσης και η Κως, από την εφαρμογή του μέτρου της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής τη φετινή σχολική χρονιά. Η ένταξη της Ρόδου μετατέθηκε για το διδακτικό έτος 2020-2021, όπου το μέτρο θα εφαρμοστεί πλέον υποχρεωτικά σε όλη την επικράτεια. Σύμφωνα με την απόφαση της υπουργού, η έλλειψη μέριμνας για την επίλυση πρακτικών ζητημάτων, όπως ζητήματα υποδομών ή εξοπλισμού, θα έκρινε και την επιτυχία του εγχειρήματος.
Τα δημοσιεύματα της «δ» προκάλεσαν σάλο και έγινε αγώνας δρόμου προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα και να εξυπηρετηθούν οι οικογένειες που είχαν γράψει τα παιδιά τους στα δημόσια νηπιαγωγεία. Τελικά, διατέθηκε εξοπλισμός για τις εννέα αίθουσες από άλλα νηπιαγωγεία ενώ παράλληλα, η νέα δημοτική αρχή φαίνεται να μερίμνησε για την εξασφάλιση όλων των μέσων εκείνων που απαιτούνται για τη διδασκαλία και ήταν σε έλλειψη. Εκπαιδευτικοί σημειώνουν ότι και πάλι το θέμα δεν λύθηκε οριστικά και ότι η κάθε τάξη πρέπει να έχει το δικό της σύγχρονο εξοπλισμό. Φαίνεται όμως ότι προχωρά η προμήθεια του μέσω του ΚΤΥΠ, ενώ παράλληλα τρέχει η διαδικασία για την προμήθεια και τοποθέτηση των εννέα προκατασκευασμένων αιθουσών στα νηπιαγωγεία του νησιού (Λάρδος, Παστίδα, Σγουρού, 2ο & 3ο Ιαλυσού, 7ο, 15ο, 17ο, 18ο Ρόδου).
Κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα δημοτικά
Στο μεταξύ, παραμένουν κενές αρκετές θέσεις εκπαιδευτικών στα δημοτικά σχολεία της Δωδεκανήσου, πρόβλημα που δεν αντιμετωπίζουν οι δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ενώ αυτή τη φορά πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο κύμα πρόσληψης έκτακτου προσωπικού, οι ανάγκες σε δασκάλους, καθηγητές ειδικοτήτων και ειδικής αγωγής παραμένουν μεγάλες. Έντονο πρόβλημα υπάρχει στα χωριά του Γενναδίου και της Λάρδου αλλά και γενικότερα της Νότιας Ρόδου, όπου λείπουν έως και επτά δάσκαλοι από κάθε σχολείο. Αναμένεται το δεύτερο κύμα πρόσληψης εκπαιδευτικών προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα κενά και οι ελλείψεις.