Όπως υπογραμμίζεται στο κείμενο της ΑΚΕ, η λιμενική πολιτική της Ελλάδας αποτελεί σημαντικό κρίκο για την πολυμερή ανάπτυξή της. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το λιμάνι του Πειραιά και τα σχέδια που αναπτύσσονται γύρω από αυτό.
Ο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι σε αυτή τη διαδικασία το Κράτος οφείλει να μην απεμπολεί τον ρυθμιστικό και ελεγκτικό του ρόλο με σκοπό την περιφρούρηση του δημοσίου και εθνικού συμφέροντος και την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, οι επενδύσεις που σχεδιάζονται για το λιμάνι οφείλουν να μην επηρεάζουν αρνητικά ή να αποσταθεροποιούν την ομαλή ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Αξίζει σε αυτό το σημείο, δε, να σημειωθεί ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όλο το προηγούμενο διάστημα, στοχεύοντας στην υλοποίηση της επένδυσης με βάση τους συμβατικούς όρους, βρισκόταν ήδη σε συζητήσεις με την COSCO για το MASTER PLAN, το οποίο υποχρεούτο η εταιρεία να καταθέσει, ώστε να λάβει έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του Υπουργείου. Υπενθυμίζεται ακόμη ότι η πλειοψηφία των επενδύσεων, είτε έχουν ήδη εγκριθεί (υποχρεωτικές επενδύσεις: Απόφαση ΕΣΑΛ 19 Φεβρουαρίου 2019), είτε έχουν γίνει αποδεκτές (πρόσθετες επενδύσεις: Απόφαση ΕΣΑΛ 2 Ιουλίου 2019).
Τέλος, ζητώντας την πλήρη δημοσιοποίηση του MASTER PLAN καθώς και των σχετικών παραρτημάτων, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και ο αρμόδιος Τομεάρχης Ναυτιλίας, υπενθυμίζουν στην ηγεσία του ΥΝΑΝΠ ότι αποτελεί σαφή όρο στη Σύμβαση Παραχώρησης του Λιμανιού του Πειραιά η διαδικασία διαβούλευσης, τόσο με τις τοπικές κοινωνίες, όπως αυτές των παραλιμένιων Δήμων Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας, όσο και με εμπλεκόμενους φορείς και σωματεία εργαζομένων, από τη στιγμή μάλιστα που στο νέο σχέδιο λέγεται ότι υπάρχουν καινούργιες επενδύσεις. Μια διαδικασία που ακόμη δεν έχει ξεκινήσει, παρόλο που η ανακοίνωση της κατάθεσης έγινε με περισσές τυμπανοκρουσίες.