• Διατάσσεται ο Δήμος Ρόδου στην καταβολή ποσού ύψους 880.571,54 ευρώ και καταδικάζεται στην καταβολή της δικαστικής δαπάνης ύψους 9.483,25 ευρώ
Με την υπ’ αριθμ. 1327/2024 απόφαση του Μονομελούς Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς διατάσσεται ο Δήμος Ρόδου στην καταβολή ποσού ύψους 880.571,54 ευρώ και καταδικάζεται στην καταβολή της δικαστικής δαπάνης ύψους 9.483,25 ευρώ, δεκτής γενομένης εν μέρει αιτήσεως της ομόρρυθμης εταιρείας με την επωνυμία «ΛΑΟΥΔΙΚΟΣ X. – ΑΣΠΡΑΚΗ Ι. Ο.Ε.» και διακριτικό τίτλο «ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Ο.Ε.», ενός εκ των δύο εταίρων της ένωσης εταιρειών που έχει αναλάβει δυνάμει δύο εκτελεστικών συμβάσεων το έργο της αποκομιδής των απορριμμάτων στο νησί της Ρόδου σε εφαρμογή σχεδίου πλαίσιο.
Με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 2/7417/10-02-2023 Συμφωνία-Πλαίσιο, που συνήψε η ένωση εταιρειών με τον Δήμο, κατόπιν τήρησης της διαδικασίας δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού βάσει των διατάξεων του ν. 4412/2016, ανέλαβε την εκτέλεση της υπηρεσίας με αντικείμενο «Παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών καθαριότητας, Καλλωπισμού, Πρασίνου και Ευταξίας του Δήμου Ρόδου» για χρονικό διάστημα 4 ετών, συνολικού προϋπολογισμού 47.781.960 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Οι προς ανάθεση υπηρεσίες υποδιαιρέθηκαν στα Τμήματα 1 και 2 της Συμφωνίας – πλαίσιο ως ακολούθως: α) Τμήμα 1 – Υπηρεσίες αποκομιδής, καθαρισμού και πλύσης κάδων στις Δημοτικές Ενότητες Ρόδου, Νότιας Ρόδου, Λίνδου, Καμείρου, Αταβύρου και β) Τμήμα 2 – Υπηρεσίες αποκομιδής, καθαρισμού και πλύσης κάδων στις Δημοτικές Ενότητες Ιαλυσού, Καλλιθέας, Αφάντου, Πεταλούδων και Αρχαγγέλου.
Με την ως άνω Συμφωνία – πλαίσιο ορίστηκε, μεταξύ άλλων, ότι η ανάθεση θα οριστικοποιηθεί με την υπογραφή εκτελεστικών συμβάσεων (σχ. άρθρο 2), ότι η παρακολούθηση εκτέλεσης κάθε εκτελεστικής σύμβασης και η διοίκηση αυτής θα διενεργείται από Επιτροπή Παρακολούθησης Παραλαβής (ΕΠΠ), καθώς και η παραλαβή των υπηρεσιών και των παραδοτέων, η οποία θα συντάσσει σχετικό πρωτόκολλο, ότι η συνολική δαπάνη της παρεχόμενης υπηρεσίας θα προκύψει απολογιστικά ανάλογα με το μέρος των υπηρεσιών που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της εκτελεστικής σύμβασης και ότι οι όροι, οι προϋποθέσεις και ο τρόπος καταβολής της πληρωμής θα καθορίζονται στην εκτελεστική σύμβαση (σχ. άρθρα 4, 5 και 7).
Στη συνέχεια, συνήφθη μεταξύ των ίδιων μερών, η υπ’ αριθμ. πρωτ. 2/49022/3-8-2023 εκτελεστική σύμβαση για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στο Τμήμα 1, με συνολικό συμβατικό τίμημα 12.486.333,40 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και η υπ’ αριθμ. πρωτ. 2/49023/3-8-2023 εκτελεστική σύμβαση για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στο Τμήμα 2, με συνολικό συμβατικό τίμημα 11.376.313,38 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), έκαστη για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών.
Στις ανωτέρω εκτελεστικές συμβάσεις ορίστηκε, μεταξύ άλλων ότι η έκδοση των παραστατικών θα πραγματοποιείται σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο παράρτημα ΙΙ άρθρο 04 της συγγραφής υποχρεώσεων της Πρόσκλησης και ότι όλες οι πληρωμές θα γίνονται σε ευρώ με την προσκόμιση κατ’ ελάχιστον των δικαιολογητικών: πρωτοκόλλου παραλαβής του τμήματος που αφορά η πληρωμή από την αρμόδια επιτροπή, τιμολογίου και πιστοποιητικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας.
Τέλος, στο παράρτημα ΙΙ άρθρο 04 της συγγραφής υποχρεώσεων ορίστηκε, μεταξύ άλλων, ότι ο ανάδοχος αμείβεται μετά τη ρητή ή πλασματική έγκριση του λογαριασμού από τη Διευθύνουσα υπηρεσία, τον οποίο υποβάλλει ανά μήνα προς την Επιτροπή Παρακολούθησης και εκδίδει για την πληρωμή τιμολόγιο, η δε εξόφληση των παραστατικών του αναδόχου ολοκληρώνεται εντός τριάντα ημερών από την έκδοση του πρωτοκόλλου παραλαβής του τμήματος της υπηρεσίας (τμηματική παραλαβή), η την αυτοδίκαιη παραλαβή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 219 του ν. 4412/2016.
Στο πλαίσιο εκτέλεσης των συμβάσεων αυτών η αιτούσα εξέδωσε τιμολόγια συνολικού ποσού 880.571,54 ευρώ που δεν εξοφλήθηκαν.
Σημειώνεται ότι ο Δήμος δεν αμφισβητεί κατ’ οποιονδήποτε τρόπο την οφειλή αυτή.
Την υπόθεση χειρίζεται ο δικηγόρος κ. Δημήτρης Βερβέρης.