Η γνωστοποίηση δια στόματος υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα πριν από λίγες ημέρες στη βουλή ότι θα υλοποιηθεί μνημονιακή δέσμευση βάσει της οποίας θα μειωθούν οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων της ακτοπλοΐας στις εσωτερικές γραμμές, προκαλεί θύελλα διαμαρτυριών στο ναυτεργατικό κόσμο, όπως ήταν αναμενόμενο. Εξάλλου και ο ίδιος ο Θ. Δρίτσας μιλώντας στη βουλή είχε πει χαρακτηριστικά ότι «το θέμα έχει προφανή κοινωνική-εργασιακή διάσταση». Είχε αφήσει μάλιστα αιχμές λέγοντας ότι «απαίτηση των θεσμών-δανειστών, φαίνεται να είχε ισχυρούς υποστηρικτές στο εσωτερικό, αν και όχι εμφανείς».
«θανάσιμο κίνδυνο για την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών πλοίων» χαρακτηρίζει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) την μείωση των οργανικών συνθέσεων στην ακτοπλοΐα και τονίζει ότι θα οδηγήσει σε επαγγελματικό αφανισμό τους κλάδους του ξενοδοχειακού προσωπικού και το σύνολο των ναυτεργατών που είναι αναπόσπαστο κομμάτι του συνόλου των ναυτεργατών στην ακτοπλοΐα και ταυτόχρονα έχουν αναντικατάστατο ρόλο στην ασφάλεια των πλοίων και συμμετέχουν στο σύνολό τους στην διαίρεση στα μέσα ασφάλειας τόσο στα σωστικά όσο και στα πυροσβεστικά μέσα διάσωσης.Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με τη ΠΕΝΕΝ, θα εντατικοποιήσει την εργασία, θα πολλαπλασιάσει τα ναυτικά ατυχήματα, θα οδηγήσει σε γενικευμένη παραβίαση και καταστρατήγηση του νόμου για τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών, ενω παράλληλα οι μειώσεις των θέσεων εργασίας θα δώσουν την χαριστική βολή οδηγώντας στην κατάρρευση και την χρεοκοπία των ασφαλιστικών τους ταμείων (ΝΑΤ-ΚΕΑΝ-και Ταμεία Πρόνοιας).
Οι συνδικαλιστές ναύτες προειδοποιούν με κινητοποιήσεις, ενώ την Τετάρτη στη 1.30 το μεσημέρι η διοίκηση της ΠΝΟ πρόκειται να συναντηθεί με τον υπουργό Ναυτιλίας στο υπουργείο για το ίδιο θέμα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ