Με απόφαση που εξέδωσε το Μονομελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Ρόδου ακυρώθηκε η από 16 Φεβρουαρίου 2007 πράξη επιβολής προστίμου για παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, που είχε επιβληθεί στο Δήμο Σύμης, μετά από έλεγχο που κατέληξε ότι είχε λάβει και είχε καταχωρήσει στις οικονομικές καταστάσεις του, εικονικά τιμολόγια!
Κατόπιν συγκεκριμένα της υπ’αριθ. 89/5.6.2006 εντολής ελέγχου του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Ρόδου και ύστερα από την με αριθ. πρωτ. 24672/15.10.2002 καταγγελία περί εικονικών συναλλαγών του Δήμου Σύμης με επιτηδευματίες- επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων και από μια ατομική επιχείρηση διενεργήθηκε έλεγχος για τη διαχειριστική περίοδο από 1.1.2001 έως 31.12.2001.
Για τη διερεύνηση της υπόθεσης, ελέγχθηκαν τριάντα αντίγραφα εκδοθέντων Τιμολογίων Παροχής Υπηρεσιών (Τ.Π.Υ.) της ανωτέρω εκδότριας αυτών επιχείρησης προς τον Δήμο Σύμης, που αφορούν έργα τσιμεντοστρώσεων, καθαρισμού παραλιών, καθαρισμού αυλάκων, κλαδέματα, διάνοιξη δρόμων, αντικατάσταση σωλήνων, διαπλάτυνση δρόμων, τον καθαρισμό του ελικοδρομίου, την κατασκευή κουνετών κ.α. συνολικής αξίας 44.040.673 δρχ.
Δοθέντος, όμως, ότι κατά τη θεώρηση του Βιβλίου Έργων της επιχείρησης του καναδόχου διαπιστώθηκε ότι, κατά το έτος 2001, είχε ενημερωθεί μόνο για το διάστημα 19/10/2001 έως και 21/12/2001 ενώ, όπως προκύπτει, υπήρχαν δεκατέσσερεις (14) περιπτώσεις έργων προγενέστερων ημερομηνιών που εκτελέστηκαν με τη χρήση φορτωτή και για τις οποίες είχαν εκδοθεί Τ.Π.Υ. αλλά και του ό,τι, ενώ ο ανωτέρω επιτηδευματίας διέθετε τρία 3 μηχανήματα έργων, είχε θεωρήσει μόνο ένα Βιβλίο Έργων, οι ελεγκτές της Δ.Ο.Υ. απευθυνόμενοι προς την Ταμειακή Υπηρεσία του Δήμου ζήτησαν και παρέλαβαν για καθένα από τα ανωτέρω τιμολόγια αντίγραφο του αντίστοιχου εντάλματος πληρωμής μετά των κυριότερων συνημμένων δικαιολογητικών αυτού δηλαδή τις σχετικές αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, το συμφωνητικό του δημάρχου με τον ανάδοχο, τη βεβαίωση των ωρών λειτουργίας του φορτωτή, ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα καθώς και τη βεβαίωση για την παραλαβή- καλή εκτέλεση του έργου.
Από την επεξεργασία δε των ανωτέρω στοιχείων, ο έλεγχος διαπίστωσε ότι κατά τη χρήση από 1.1.2001 έως 31.12.2001, ο Δήμος υπέπεσε σε τρεις παραβάσεις γιατί έλαβε τρία εικονικά Τ.Π.Υ. από την επιχείρηση συνολικής αξίας 5.325.000 δρχ για ανύπαρκτες στο σύνολο τους και σε οκτώ παραβάσεις γιατί έλαβε οκτώ εικονικά Τ.Π.Υ. από την επιχείρηση συνολικής αξίας 12.919.469 δρχ μερικώς εικονική ως προς το ύψος της αξίας- αμοιβής συναλλαγές, χωρίς όμως να είναι δυνατός ο προσδιορισμός της μερικώς εικονικής αξίας.
Ενόψει των ανωτέρω διαπιστώσεων του ελέγχου, ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. με την 256/16.2.2007 απόφαση του επέβαλε σε βάρος του Δήμου Σύμης, για τις ανωτέρω διαπιστωθείσες παραβάσεις του Κ.Β.Σ., κατά τη διαχειριστική περίοδο από 1.1.2001 έως 31.12.2001, και κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του ν, 2523/1997, συνολικό πρόστιμο ύψους 69.167 ευρώ.
Το δικαστήριο ακύρωσε το πρόστιμο διότι διαπίστωσε ότι εκδόθηκε κατά παράβαση του άρθρου 20 παρ. 2 του Συντάγματος, ήτοι κατά παράβαση του ουσιώδους τύπου της προηγούμενης ακρόασης καθόσον δεν κλήθηκε πριν την έκδοση αυτής να εκθέσει τις απόψεις του, γεγονός άλλωστε το οποίο προκύπτει και από την ίδια την ανωτέρω απόφαση.
Θυμίζουμε εξάλλου ότι με ομόφωνη απόφαση που εξέδωσε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου κρίθηκε απαράδεκτη η δίωξη που ασκήθηκε σε βάρος αιρετών του Δήμου Σύμης, που βρέθηκαν κατηγορούμενοι σε υπόθεση φοροδιαφυγής, έκδοσης και αποδοχής εικονικών φορολογικών στοιχείων.
Όπως έγραψε η «δημοκρατική», η ΔΟΥ Ρόδου σε εκτέλεση σχετικής απόφασης του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ρόδου, εξέδωσε τρεις πράξεις επιβολής προστίμων σε βάρος των αιρετών. Η ΔΟΥ Ρόδου εξέδωσε εξάλλου την 8η Μαΐου 2014 και έκθεση ελέγχου εφαρμογής διατάξεων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων στο Δήμο Σύμης για τα έτη 1999, 2000 και 2001.
Ο έλεγχος στον Δήμο διενεργήθηκε κατόπιν της με αριθμό 1838/2013 απόφασης του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ρόδου με την οποία ζητήθηκε η σύνταξη και αποστολή έκθεσης ελέγχου, καθώς και αποφάσεων επιβολής προστίμων για αποδεχθέντα από το Δήμο Σύμης εικονικά τιμολόγια τα οποία εκδόθηκαν από δύο προμηθευτές κατά τα έτη 1999, 2000 και 2001.
Κατόπιν του με αριθμό πρωτοκόλλου 2597/24-05-2007 εγγράφου της Οικονομικής Επιθεώρησης Κρήτης, διενεργήθηκε έλεγχος στους δύο προμηθευτές στους οποίους καταλογίσθηκαν παραβάσεις για έκδοση εικονικών φορολογικών στοιχείων.
Τις ανωτέρω παραβάσεις τις αποδέχθηκαν και συμβιβάστηκαν οι δύο ιδιώτες.
Φέρεται να είχαν εκδώσει εικονικά τιμολόγια για τον καθαρισμό των παραλιών Αγίου Αιμιλιανού και Αγίου Βασιλείου, για τον καθαρισμό των παραλιών Νημποριού – ΝΟΣ – Νίμου. Οι κατηγορίες σε βάρος των αιρετών και των ιδιωτών ασκήθηκαν µε βάση τα διαλαµβανόµενα σε έκθεση οικονοµικού διαχειριστικού ελέγχου στο Δήµο Σύµης για το χρονικό διάστηµα 1999 – 2001 από την επιθεωρήτρια της Oικονοµικής Eπιθεώρησης Kρήτης κ. Στ. Zερβάκη.
Το Δήμο Σύμης εκπροσώπησε στις ως άνω υποθέσεις ο δικηγόρος κ. Γρηγόρης Μοράρης.
https://www.dimokratiki.gr/13-12-2014/akirothike-prostimo-pou-iche-epivlithi-sto-dimo-simis/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.