Tο 4ο ΓΕΛ Ρόδου κατακτά το 2ο βραβείο στον 17ο εθνικό διαγωνισμό eTwinning με το γερμανόφωνο έργο “Halte dein Gehirn fit!”!
Το συγκεκριμένο έργο εκπονήθηκε κατά το σχ. Έτος 2021-22 από μαθητές του τμήματος Α3, οι οποίοι τώρα είναι τελειόφοιτοι, και με την καθοδήγηση της καθηγήτριας γερμανικών κα. Σεμερτζίδου Ελπίδας.
Οι συμμετέχουσες χώρες ήταν η Πολωνία, Ισπανία, Σλοβενία και Ελλάδα, ενώ η γλώσσα υλοποίησης του έργου ήταν τα γερμανικά. Οι μαθητές ανακάλυψαν πως λειτουργεί ο εγκέφαλός μας, τι είναι αναγκαίο για την αποδοτική λειτουργία του, τι είναι βλαβερό και ωφέλιμο για αυτόν και κατ΄ επέκταση, εντόπισαν νέες στρατηγικές μάθησης για βελτίωση της μελέτης τους. Έγιναν οι ίδιοι ερευνητές, εντοπίζοντας και διασταυρώνοντας πληροφορίες στο διαδίκτυο, αλλά και μέσα από βιωματικές εμπειρίες. Οι δραστηριότητες επιλέχθηκαν μαζί με τις άλλες συναδέλφους. Στο τέλος κάθε δραστηριότητας παρουσιάζονταν συγκεντρωτικά τα αποτελέσματα των ερευνών .Οι μαθητές δοκίμασαν εφαρμογές, τρόπους που μπορούν να βελτιώσουν τη διαδικασία της μάθησης, αλλά αντάλλαξαν και απόψεις, εμπειρίες με τους υπόλοιπους εταίρους. Το τελικό μας έργο ήταν η δημιουργία μιας ιστοσελίδας, όπου παρουσιάζονταν όλες οι δραστηριότητες μας.
Η αξιολόγηση των έργων έγινε βάσει των γενικότερων κριτηρίων που έχουν καθοριστεί για την απόδοση Ετικέτας Ποιότητας από την ΚΥΥ της δράσης eTwinning. Λαμβάνοντας υπόψη:
α) την παιδαγωγική Καινοτομία, πως δηλ. οι πτυχές του έργου μπορούν να θεωρηθούν πιο καινοτόμες και δημιουργικές όσον αφορά στο περιεχόμενο και τους στόχους, την προσέγγιση, τις δραστηριότητες και τη μεθοδολογία.
β )Την ενσωμάτωση στη διδακτέα ύλη, πώς δηλ. ενσωματώθηκε το έργο στην υπάρχουσα διδακτέα ύλη, καθώς και στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
γ) την συνεργασία μεταξύ των σχολείων-εταίρων, πώς δηλ. επικοινωνούν και συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων, καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου
δ) τη χρήση της τεχνολογίας, αξιοποιώντας δημιουργικά τα εργαλεία των ΤΠΕ και
ε) τα αποτελέσματα, αντίκτυπο, δηλ. ποια είναι τα αποτελέσματα του έργου, πώς παρουσιάζονται αυτά, και τι αντίκτυπο είχε το έργο στη σχολική και στην ευρύτερη κοινότητα.
Συγχαρητήρια στο σχολείο, στους μαθητές και στην εκπαιδευτικό για τη διάκρισή τους, με την ευχή να συνεχιστεί η ποιοτική δουλειά και η καινοτομία στην εκπαιδευτική διαδικασία!